- Marka samochodu
- KIA SPORTAGE II
- Budżet/ile litrów
- 40 zł na litr, 5 litrów
- Styl jazdy
- Silnik
- 2.0 Benzyna + LPG
- Data produkcji
- 2007
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- 100 ml
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- LSAC GF-3 lub wyższy, API Klasy SJ, SL lub wyższy
- Jaki olej masz obecnie
- LIQUI MOLY SPECIAL TEC DX1 5W30
Witam,
Szykuje mi się kolejna wymiana oleju. Auto to KIA SPORTAGE II z 2007 roku 140 KM benzyna + LPG. Obecnie przejechane ma 290k km.
Mam auto od 3 lat. Poprzedni właściciel lał chyba 5w40, jednak po płukance Liqui Molly zalałem LIQUI MOLY SPECIAL TEC DX1 5W30 i od tamtej pory wymieniam na ten olej. Wycieków jako takich brak, poci się jedynie przy śrubach. Wymiany 2 razy do roku co 10k km. Filtr oleju wymieniany zawsze na MANN (z zaworem zwrotnym). Co 2 wymianę robię płukankę LM.
Na co dzień poruszam się po mieście, ale często ruszam w krótsze i dłuższe trasy po 100 - 200 km. Na wakacje jeżdżę również autem - robię wtedy około 4000-4500 km w miesiąc, większość w temperaturach 36oC w cieniu i często stojąc w korkach. W wysokich upałach auto mi czasem słabnie - jest to widoczne głównie jadąc pod górkę.
Na co dzień nie zauważam dużych ubytków oleju, po długiej trasie muszę dolać, ale niewiele. Nie mierzyłem tego nigdy, ale wydaje mi się, że między wymianami dolewam gdzieś około 0,7 oleju.
Czy ze względu na sporawy już przebieg i częściową jazdę w upałach dalej stosować 5w30? Czy może lepiej przejść już na 5w40?
W instrukcji zalecają 5w30, a nawet 5w20....
Dla zapewnienie ekonomicznego zużycia paliwa, zaleca się stosowanie oleju silnikowego o
klasie lepkości SAE 5W-20, 5W-30 (API SJ,SL / ILSAC GF-3).
Szykuje mi się kolejna wymiana oleju. Auto to KIA SPORTAGE II z 2007 roku 140 KM benzyna + LPG. Obecnie przejechane ma 290k km.
Mam auto od 3 lat. Poprzedni właściciel lał chyba 5w40, jednak po płukance Liqui Molly zalałem LIQUI MOLY SPECIAL TEC DX1 5W30 i od tamtej pory wymieniam na ten olej. Wycieków jako takich brak, poci się jedynie przy śrubach. Wymiany 2 razy do roku co 10k km. Filtr oleju wymieniany zawsze na MANN (z zaworem zwrotnym). Co 2 wymianę robię płukankę LM.
Na co dzień poruszam się po mieście, ale często ruszam w krótsze i dłuższe trasy po 100 - 200 km. Na wakacje jeżdżę również autem - robię wtedy około 4000-4500 km w miesiąc, większość w temperaturach 36oC w cieniu i często stojąc w korkach. W wysokich upałach auto mi czasem słabnie - jest to widoczne głównie jadąc pod górkę.
Na co dzień nie zauważam dużych ubytków oleju, po długiej trasie muszę dolać, ale niewiele. Nie mierzyłem tego nigdy, ale wydaje mi się, że między wymianami dolewam gdzieś około 0,7 oleju.
Czy ze względu na sporawy już przebieg i częściową jazdę w upałach dalej stosować 5w30? Czy może lepiej przejść już na 5w40?
W instrukcji zalecają 5w30, a nawet 5w20....
Dla zapewnienie ekonomicznego zużycia paliwa, zaleca się stosowanie oleju silnikowego o
klasie lepkości SAE 5W-20, 5W-30 (API SJ,SL / ILSAC GF-3).