• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Laguna 2.0dci 178km

JacaPraca

Nowy użytkownik
Samochód
Laguna Coupe 2.0 dci 131kW
Marka samochodu
Renault
Budżet/ile litrów
250/8
Styl jazdy
Silnik
2.0 dci
Data produkcji
2009
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0 - nie zauważone
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Elf Full Tech Evolution 5w30
Jaki olej masz obecnie
LM 5w40 top tec 4100
Cześć, mam lagunę z popularnym silnikiem 2.0 dci 178KM. Auto z 2009r, prawie 250k na liczniku. Oleju nie dolewam między wymianami, DPF jest na miejscu, działa jak należy. Autem dojeżdżam do pracy 10km w jedną stronę 50% powiedzmy krajówką i 50% drogą ekspresową. Poza tym normalne użytkowanie, czasem latam trasy i powiedzmy zdarza się na niemieckich autostradach te 170km/h jechać. Do tej pory jeździłem na elfie 5w30, poprzednią wymianę zrobiłem jedynie na LM top tec 4100 5w40 + ceratec. Czy było ok? Chyba jak każdy inny olej. Interwał przeciągnął mi się do 12k, więc najwyższy czas zmienić. Czy warto zastosować płukankę? Jaki olej wybrać? Chciałbym 5w40, raczej c3 z uwagi na DPF. Myślałem o shellu ultra helix diesel 5w40, ale on nie spełnia c3 z tego co widzę. Podajcie swoje propozycje. Budżet powiedzmy 250zł na 7/8l (5+2 lub 4+4). Planuję zrobić chiptuning.
A moze orlen 5w40 c3 + jakiś dodatek typu 9100/ceratec?
 
Last edited:
Czy warto zastosować płukankę?
Tak, za każdym razem. Koniecznie.

Jaki olej wybrać?
5W30 C4, 5W40 C3, obojętnie.
raczej c3 z uwagi na DPF
Nie ma to wielkiego znaczenia, jeśli nie bierze oleju. A jeśli chciałeś coś ze względu na DPF, to Renault miało tam zalecenia C4.

Planuję zrobić chiptuning.
Przekroczy budżet, ale postawiłbym na Arala Supertronic 0W40.

moze orlen 5w40 c3
Bardzo często polecałem ten olej użytkownikom Lagun z tym silnikiem. Zero negatywnych opinii. Sugeruję Orlen i skrócić interwały do max 10 tysięcy ze względu na te dojazdy do pracy.
 
Z tym C3/C4 jest wątpliwa sprawa, bo w lagunie II z tym samym silnikiem i dpf zalecany był C3. A norma C4 weszła z laguna III, i wydaje mi się że chodzi o bycie bardziej pro-eko coś tam a dla filtra to bez różnicy. Ale to tylko przypuszczenia oczywiście ;) a w 2.0 dCi bez DPF renault zaleca 5w40, i dla mnie to oznaczenie jest bardziej istotne. A C3 dla spokoju ducha, bo nie ma 5w40 C4.
Wezmę chyba orlena i skróce interwały. Bo wychodzi dobra cena i można 2x w roku zmienić..
 
Z tym C3/C4 jest wątpliwa sprawa, bo w lagunie II z tym samym silnikiem i dpf zalecany był C3. A norma C4 weszła z laguna III, i wydaje mi się że chodzi o bycie bardziej pro-eko coś tam a dla filtra to bez różnicy.
Dokładnie tak.

Wezmę chyba orlena i skróce interwały. Bo wychodzi dobra cena i można 2x w roku zmienić..
Bardzo dobre podejście. Orlen to jak najbardziej dobry wybór.
 
2.0 dCi bez DPF renault zaleca 5w40
Miałem okazję bardzo dużo użytkować te silniki (z i bez DPF) i bez względu na lepkość oleju robiły takie same przebiegi. Weź pod uwagę, że w misce olejowej nie ma 3 litrów oleju, a przez 10km olej nie złapie temperatury roboczej. Zdecydowanie korzystniej wybrać 0/5w30
 
U mnie wchodzi około 6,5l, więc i tak nie najwięcej spośród gamy 2.0 dCi gdzie w niektórych wersjach potrafi tego oleju być prawie 8 litrów. W lecie nie ma problemu i olej jest nagrzany, w zimie jak wyjeżdżam z ciepłego (16 stopni) garażu to pod praca olej jest ciepły. Gorzej z powrotami w zimie jak auto stoi pod praca 8h.
Ale na drugim biegunie jest zasuwanie na autostradzie i lekkie obawy przed obróceniem panewki.. chociaż jakby miała się obrócić to chyba niezależnie od oleju, ale jednak wszystkie przypadki jakie znam były na 5w30.
 
Last edited by a moderator:
Ja póki co jeżdżę na Elfie 5w30 C4, praktycznie 90% przebiegu robię na autostradach, też planuję chipa i po tym przechodzę na 5w40 C3, najprawdopodobniej wybór padnie na Motula X-Clean 5w40, ewentualnie Orlen Platinum 5w40 C3.
 
Back
Top