• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Leon 1 1.8T 180HP

mateusz98719

Użytkownik
Samochód
-
Marka samochodu
Leon 1
Budżet/ile litrów
200
Styl jazdy
Silnik
1.8T
Data produkcji
2000
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
502 z tego co się orientuję
Jaki olej masz obecnie
ravenol 5w40
Witam.
Mam leona 1 1.8T 180HP + LPG
Po zakupie auta był zalany mobil 1 5w50. Wg. sprzedającego nie był zbyt długo lecz ja wolałem zmienić.
Wybór padl na ravenol 5w40. Po jakichś 500km zaczęło coś jakby świerszczeć spod maski xd
Pytałem na wielu grupach oraz u miejscowych mechanikach. Były różne obstawianie jak np. hydropopychacze albo łańcuszek rozrządu. Wiele osób również polecało zalać znów 5w50.
Mieszkam obecnie w DE i mam zaufanego mechanika w Polsce. Miałem dużo przejść z różnymi i teraz nie oddaje auta nigdzie indziej.
Szacunkowo w PL będę za jakieś 2-4 tyś km.
Chciałem zalać znów mobil 1 5w50 i po przyjeździe do Polski oddać leona żeby go naprawił nawet jeśli to ucichnie.
Co sądzicie na temat tego oleju? Warto go w ogóle wlewać?

Ten dźwięk to coś takiego:
Na filmiku auto jest zimne i na ssaniu. Po dodaniu gazu i puszczeniu na chwile jest cicho a potem znowu świerszczy. Jak się zagrzeje to już tak nie ma i słychać jedynie podczas np. przyspieszania.
Na jałowym nic nie słychać.

Dodam jeszcze, że ja na aucie nie oszczędzam pieniędzy i darujcie komentarze, że jeśli ucichnie to nie zrobię 😊

Pozdrawiam i zdrówka życzę! :cool:
 
To brzmi jak jakis przedmuch na wydechu. Na kolektorach albo przed turbiną. Ale po filmie cizeko cos stwierdzic. Zreszta to nie dzial mechaniczny, tylko o doborze oleju. Olej tu raczej nie ma nic do rzeczy. Zostaw ten co jest.
 
Też tak myślałem, ale zaczęło mi świerkotać po zmianie oleju i mam wrażenie jakby spod pokrywy silnika to było
 
Last edited by a moderator:
Jednostka sama w sobie pancerna i nie mająca szczególnych wymagań. Bardzo dobrze sprawdzi się tam na przykład Shell Helix Ultra 0W40, Total 9000 0W40, Gulf GX 5W40, Texaco Havoline Ultra 5W40.

Jeśli ma być bezkompromisowo, to Meguin, którego pewnie w Niemczech dostaniesz. Konkretnie Super Leichtlauf 5W40\0W40.

W lepkość 50 bym się nie pchał, bo nie ma sensu.
 
Jeżeli mieszkasz w Niemczech to możesz także wziąć pod uwagę Addinol Super Light 5W-40 (HC).
 
Last edited by a moderator:
Nie sądzę aby olej miał coś z tym wspólnego. Jeżeli masz Ravenola VST 5W40 to zostaw tak jak jest. Do tego silnika polecam 5W40, ewentualnie w niektórych przypadkach 5W50.
 
Jednostka sama w sobie pancerna i nie mająca szczególnych wymagań. Bardzo dobrze sprawdzi się tam na przykład Shell Helix Ultra 0W40, Total 9000 0W40, Gulf GX 5W40, Texaco Havoline Ultra 5W40.

Jeśli ma być bezkompromisowo, to Meguin, którego pewnie w Niemczech dostaniesz. Konkretnie Super Leichtlauf 5W40\0W40.

W lepkość 50 bym się nie pchał, bo nie ma sensu.

Dzięki za odpowiedź i na pewno wezmę pod uwagę te oleje.
Z ciekawości spytam czemu 0w?
Oraz czemu w lepkość 50 się nie pchać?
Post automatically merged:

Nie sądzę aby olej miał coś z tym wspólnego. Jeżeli masz Ravenola VST 5W40 to zostaw tak jak jest. Do tego silnika polecam 5W40, ewentualnie w niektórych przypadkach 5W50.
W jakich przypadkach? 😃
 
Nie znam się na tym ale ten silnik nie lubi zbyt niskiego ciśnienia oleju i niskich lepkości i może jest to z tym związane. Niby miedzy 0W40 a 5W40 różnicy nie powinno być specjalnie dużej ale jednak przypadki uszkodzeń silników, gorszej pracy czy kłopotów z ciśnieniem zdarzały się właśnie na 0W40. Ten temat był już na forum poruszany i ja tylko wyrażam swoją opinie na ten temat a właściwie to opieram się na wiedzy i doświadczeniu osób, które te silniki znają na wylot. Czy to uzasadnione czy nie nie wiem może ktoś inny wie lepiej.
 
Posiadam Cupre 1.8T, po modyfikacjach i zalany Meguin 0W40. Nie zaobserwowałem żadnych niepokojących objawów, ubytku oleju też nie ma, aczkolwiek Meguin 0W od 5W teoretycznie niewiele się rózni, więc nie wiem jak spisywałby się inny olej 0W40.
 
Poprzedni właściciel lał olej mobil 1 5w50
Chciałbym się zapytać, czy ten olej pasuje wg. specyfikacji do tego auta?

W internecie znalazłem, że do leona 1 idzie 502.00 a z kolei ten olej ma 501.01
Jeśli nie pasuje to jakie "szkody" mógł narobić?
Zastanawiam się czy nie wlać znów tego oleju czy nie dać czegoś innego.
 
Last edited by a moderator:
to jest silnik z epoki, gdzie jedyną normą była norma poziomu oleju między minimum, a maximum na bagnecie. Czy wlejesz 5W30, czy 5W40, czy 0W40, bez znaczenia. Jesli nie upalasz samochodu mocno, albo nie jeździsz na tor, to nie widzę większego sensu podbijania lepkości do 50, chociaż jeśli manual przewiduje taką lepkość to nie ma prawa nic się stać. Tyle w temacie.
 
Back
Top