• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Leon 1.4 TSI 122km EA211 dobór rozrządu, pompy

Berrecci

Użytkownik
Samochód
Seat
Witajcie.
Auto z 2014 roku z przebiegiem 109k km.

(Temat oleju , plukanki i płynu chlodzacego usunieto) - moderator

Trochę skaczę z tematu na temat, ale jeśli chodzi o rozrząd to czy zamiennik w postaci:
Pasek + Rolki Conti
Pompa Wody HEPU (o co chodzi tymi pompami, widzę, że są z obudowami i bez?)

Będzie ok czy lepiej VAG? Nie ukrywam, że finansowo wolałbym zamiennik + osoba pracująca w ASO powiedziała, że te paski i tak wymienia się co 200k km i żebym dał sobie spokój (ale już co nieco poczytałem i wiadomo jak z tym jest).
 
Last edited by a moderator:
@Berrecci tutaj tylko pompa, rozrząd. Załóż temat w dziale dobierz olej. Płukankę i płyn możesz da się tam przepchnąć.
 
W tym silniku pompa jest po drugiej stronie, więc jak nie cieknie to nie ruszaj. U mnie ten sam rocznik, prawie 130k i tylko rozrząd robiony - komplet INA.
 
U siebie wkładałem rozrząd Conti. Co prawda oem też ma pasek Conti, ale rolka w zestawie oem i w zestawie Conti niby ta sama INA, ale jednak inna. INA dla zestawu Conti wkłada napinacz na łożysku produkowanym w Chinach, a dla zestawu oem na łożysku Koyo. Pomimo tego u mnie od wymiany przejechane już ponad 50 kkm i nic się nie dzieje, smar z łozyska nie wypłynął, bo sprawdzałem niedawno. Pompy nie ruszać, póki nie cieknie. Są z obudową i bez, można kupić bez, ale jak w przyszłości padnie któryś termostat (są 2 w obudowie), to trzeba będzie całą pompę kompletną dać, bo termostaty słabo dostępne. W przypadku kompletnej pompy trzeba zwrócić uwagę na cienki króciec, po dodali go w 2014r właśnie, wcześniej było bez.
 
Czytałem właśnie, że polecają zestawy Conti i Gates. OEM nawet nie potrafię znaleźć. Podejrzewam, że pewnie 2x tyle co Conti.
 
W temacie rozrządów - u mnie 120k przebiegu i rozrząd nie ruszany od nowości, z tego co czytałem przed 150k nawet nie ma sensu zaczynać tematu, ma ktoś jakieś inne doświadczenia w temacie EA211?
 
W temacie rozrządów - u mnie 120k przebiegu i rozrząd nie ruszany od nowości, z tego co czytałem przed 150k nawet nie ma sensu zaczynać tematu, ma ktoś jakieś inne doświadczenia w temacie EA211?
Mi osoba związana z ASO też mówiła, że do 200k powinien wytrzymać, z tym, że wg wielu różnych opinii nie tylko przebieg ma znaczenie, ale również czas i tutaj są schody, bo wiele osób zaleca wymianę tego elementu co 5-6 lat. Samochód z tematu jest z 2014 roku, więc...
 
Elring jest dobry, ale ja bym nie ruszał uszczelniacza wału, natomiast pokrywy rozrządu się nie zdejmuje. Zakłada się blokadę na wałki z tyłu i tylko dekiel się odkręca.
Rozrząd oem kosztuje 2x tyle, co Conti, paski oem są podobno z dodatkiem kevlaru, są przypadki przebiegu 270 kkm, ale też czytałem, że komuś przy ok 300 kkm strzelił fabryczny pasek i silnik kaput.
 
Zastanawiałem się nad tymi uszczelnieniami odnośnie tego zużycia oleju nadmiarowego.
 
Last edited by a moderator:
Panowie, podepnę się pod temat. Mam Golfa 1,4 125KM EA211 CZCA, produkcja 11.2017, rejestracja 03.2018. Przebieg to tylko 40k km spokojnej jazdy. Rocznie robię teraz 9k km. Robić coś z rozrządem czy dać sobie jeszcze spokój na rok lub nawet 2 lata? Jest jakaś procedura serwisowa, dzięki której można zweryfikować stan rozrządu czy tylko "na oko"?

@Adalbert - jaki rocznik? Właśnie że względu na wiek trochę się niepokoje, żeby coś nie strzeliło.
 
Last edited:
Back
Top