• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

LEON CUPRA R 1m 1.8T

MalyAutobusik

Nowy użytkownik
Samochód
SEAT Leon cupra R 1.8T
Siemka mam Leona cupra R 1.8T 236km LPG. Jaki olej polecacie. Wcześniejszy właściciel lał castrola 5w40. Moje pierwsze zalanie Valvoline 5w40 po 10k był czarny. Następne zalanie Rowe 5w40 synt rsi zrobiłem 6k i olej wydaje się dużo jaśniejszy. Zbliża się Nastepna wymiana co polecacie cena nie ma znaczenia. Autem jeżdżę codziennie po mieście większość czasu kręcony do odciny. W najbliższym czasie planowane są modyfikacje na 300+/-.Pozdrawiam serdecznie
 
Liqui Moly Synthoil 5W40
Meguin Super 5W40
Extreme Lubricants VR2 GTC
Ravenol VST
Rowe Synth RS
 
Wszystko podobna półka, jak już koniecznie miałbym wybierać faworyta to z lekką przewagą Extreme ze względu na skład (prócz PAO ma estry oraz fajny pakiet dodatków z Mo). Bierz ten, który będziesz miał najtaniej lub najlepiej dostępny.
 
Jeżeli cena nie ma znaczenia, a jeździsz po mieście "do odciny", to ja bym celował raczej w wyczynowe oleje i skrócenie interwału wymiany o połowę. O ile faktycznie jazda tak wygląda, a nie raz na światłach czerwone pole i po przejechaniu skrzyżowania na jałowych i toczenie się w korku ;)

- Motul 300V 5W-40
- Yacco Galaxie 5W-40 albo Galaxie FR 0W-40
- Redline 5W-40
- Millers CFS NT 5W-40

Natomiast jeżeli to jest od czasu do czasu odcinka, reszta w miarę spokojnie w korkach to tak jak pisał [mention]Plywak[/mention]
 
Przy mocy 300+ i LPG na lato polecam :
http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=84&t=238
Pomodzone 1.8T z LPG potrzebuje wysokich lepkości i jak będziemy korzystać z mocy to nawet 5W50 nie będzie przesadnie wysoką. W 1.8 T smarowanie i ciśnienie oleju muszą być na odpowiednim poziomie. Ten silnik wytrzyma bardzo dużo ale jest wrażliwy na jakość smarowania .
Dobre 5W40 też da radę i już Meguin Super Leichtlauf 5W40 będzie dobry ale jak właściciel będzie dawał mocno w palnik to w lecie ze względu na wysokie (potencjalnie bardzo wysokie) temperatury oleju 5W50 będzie lepsze a taka Carrera to chyba najlepsze 5W50 na rynku ( a na pewno jedne z najlepszych). Przy tym setupie wg. mnie 0W40 odpada a jak 5W40 to faktycznie coś "wyczynowego".
 
Meguin 0w40 się nie nada? Z analiz wychodzi, że to praktycznie to samo co 5w40. Dodatki typu LM Visco Stabil sprawdzają się? Może można z tego zrobić 0w50?:)
 
Oczywiście, do tego dorzucam: Extreme Lubricants 0W/5W-40.

Tych dodatków nie musisz stosować.
 
Na lato faktycznie może być lepszy 5w50 przy tej jeździe ja bym polecił amsoil 5w50 signature series dobre ma parametry
 
Wlewacie jakieś plukanki przy zmianie? Regularnie demontuje miskę ale zastanawiam się nad jakimś specyfikiem raz na jakiś czas. Jakie macie zdanie i czy warto? :)
 
Back
Top