a1410
Użytkownik
- Samochód
- Jaguar X350 XJR
Witam Kolegów.
Przeglądam dyskusje pojawiające się pod analizami olejów i tak sobie myślę że to, czy dany olej zmętniał w -25, czy dopiero w -30 stopniach nie ma u nas dzisiaj żadnego znaczenia. Może ma u Norwegów, Kanadyjczyków czy Rosjan, gdzie temperatury zimą potrafią jeszcze spaść grubo poniżej -30, ale nie w Polsce, gdzie w ostatnich kilkunastu latach temperatura bardzo rzadko spadała poniżej -20. Jeżeli jeszcze do tego trzymamy samochody w garażach, to już zupełnie bez znaczenia! U mnie w garażu, w którym stoi kilkanaście samochodów, temperatura ani raz nie spadła poniżej 0 i to już od kilku dobrych lat. W zimie z 2016 roku, gdy przez kilka tygodni panował mróz, który w nocy dochodził czasem nawet do -20, miałem w garażu -2 stopnie.
Dlatego w naszym klimacie dużo ważniejszy jest górny parametr lepkości i dlatego przy ocenach olejów chyba tylko na nim powinniśmy się skupiać, a dolny pomijać bo to, czy olej zgęstnieje w -25 czy -35 nie ma znaczenia.
Przeglądam dyskusje pojawiające się pod analizami olejów i tak sobie myślę że to, czy dany olej zmętniał w -25, czy dopiero w -30 stopniach nie ma u nas dzisiaj żadnego znaczenia. Może ma u Norwegów, Kanadyjczyków czy Rosjan, gdzie temperatury zimą potrafią jeszcze spaść grubo poniżej -30, ale nie w Polsce, gdzie w ostatnich kilkunastu latach temperatura bardzo rzadko spadała poniżej -20. Jeżeli jeszcze do tego trzymamy samochody w garażach, to już zupełnie bez znaczenia! U mnie w garażu, w którym stoi kilkanaście samochodów, temperatura ani raz nie spadła poniżej 0 i to już od kilku dobrych lat. W zimie z 2016 roku, gdy przez kilka tygodni panował mróz, który w nocy dochodził czasem nawet do -20, miałem w garażu -2 stopnie.
Dlatego w naszym klimacie dużo ważniejszy jest górny parametr lepkości i dlatego przy ocenach olejów chyba tylko na nim powinniśmy się skupiać, a dolny pomijać bo to, czy olej zgęstnieje w -25 czy -35 nie ma znaczenia.