• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lexus is200 1G-FE

bondii

Użytkownik
Samochód
Infiniti q50 rs
Marka samochodu
Lexus is200
Budżet/ile litrów
300/5
Styl jazdy
Silnik
1G-FE
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Valvoline 5w40 max life
Cześć, wpadł mi w ręce Lexus is200 z 1g-fe i zamierzam wymienić oleje w silniku, skrzyni i dyfrze.
Miałem zamiar kupić Motul 5w40 x-clean, do skrzyni MOTUL GEAR 300 75W-90 i do dyfra to samo z dopiskiem LS.
Natomiast przypadkiem natknąłem się na to forum i z szybkiego "risercza" wnioskuję, że są ciekawe opcje jak np. redline czy amsoil, aczkolwiek pytanie czy na moje warunki eksploatacyjne potrzebuje takich olei.

Z informacji jakie znalazłem to do silnika wchodzi 4.8 - 5l 5w30, 5w40, skrzynia 2l 75W-90 GL5, dyferencjał otwarty 1l 75w90 GL5. Jednak nie jestem do końca pewien oznaczeń. Z eksploatacyjnych rzeczy które mogą mieć znaczenie to auto ma LPG, przebiegi nie duże, dojazdy do pracy w mieście, co ok 3 miesiące jakaś trasa 700km. Lubię pokręcić auto do końca. Poprzedni właściciel wlał Valvoline 5w40 max life. Aktualnie po przejechaniu ok 1200km nie widzę ubytków oleju. Przebieg 250k.
Budżet orientacyjny na sam silnik.
 
Jak chcesz koniecznie Motula to wybrałbym 300V zamiast X-Clean. Mieści się w budżecie a podobno jest to bardzo porządny olej.
 
Motula to w "owczym pędzie" będzie polecać :) połowa Internetu. Generalnie dobre oleje ale mocno jadą na opinii wypracowanej w sumie lata temu.
 
Ja tam z Motuli byłem zawsze zadowolony. I z normalnych "X" i z 300V. Teraz chyba nawet ceny się w miarę unormowały więc to nie jest takie złe polecenie.

Ale na tej półce jakościowej jest sporo firm, można dobrać coś ciekawego. Jeżeli nie chcesz przeciągać wymian w czasie i na oleju jeździć 15-20 tysięcy km to raczej nie ma sensu kupowanie Amsoila, Redline czy podobnych olejów. Możesz brać te Motule, spokojnie się sprawdzą.

Co do wymagań to te silniki przyjmą wszystko od 0W-30 do 15W-50. Chociaż wysokie lepkości raczej gdzieś po Afryce czy u szejków niż w Polsce. Norma API SH z tego co znalazłem, więc w sumie dobierasz tylko lepkość i tylko sprawdzasz czy ma dowolną normę API od SH w górę (alfabetycznie aż do SP).
 
Jak masz dyfer otwarty nie wersja sport to nie lej oleju z dopiskiem tylko normalny gl5 może być Motul a do silnika np. Shell HU 5w40
 
Dzięki, poczytałem tutejsze analizy i chyba finalnie wleje Shell HU + Shell Spirax S5 ATE 75W-90 z portalu aukcyjnego, cenowo wygląda to nieźle ;)
 
Motula to w "owczym pędzie" będzie polecać :) połowa Internetu. Generalnie dobre oleje ale mocno jadą na opinii wypracowanej w sumie lata temu.

Nie ukrywam, że mam z tego powodu uczulenie na tę markę, chociaż specjalnie nie mogę im nic zarzucić, poza mało atrakcyjną ceną względem konkurencji. Właśnie przez marketing i to uwielbienie na forach urastające do rangi zachwytów religijnych.

wleje Shell HU + Shell Spirax

Shell Helix Ultra do silnika jak najbardziej fajna opcja + płukanka co wymianę oleju. Do skrzyni i dyfra proponuję Castrola, lub Fuchsa, ewentualnie Meguina[tutaj będzie drożej]
 
Jakakolwiek. Motul, Yacco, Liqui Moly albo Archoil sprawdzają się bardzo dobrze. Oilem podobno też, mam ale jeszcze nie wlewałem.
 
Back
Top