• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lexus RX400h

pawbor

Nowy użytkownik
Samochód
Lexus RX400h 3.3
Marka samochodu
Lexus RX 400h
Budżet/ile litrów
do ok.190 pln. / 4.7 litra czyli 5l.
Styl jazdy
Silnik
3MZ-FE 3.311 , 200kW
Data produkcji
09/2007 , przebieg 273.000 (potwierdzony)
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Praktycznie nie wymaga dolewek
Jakiego oleju wymaga instrukcja
API SL ze specyfikacją Energy-Conserving lub z certyfikatem ILSAC
Jaki olej masz obecnie
TOYOTA ENGINE OIL FUEL ECONOMY 5W30 (oem)
Dzień dobry,
Poproszę o poradę bo pierwszy raz mam spory dylemat z wyborem bo nie bardzo rozumiem czy do zalecanego w 2007 roku API SL można zastosować nowsze API SN, SN+ itp.. czy nijak się do ma do kompatybilności wstecznej :)

Do tej pory samochód miałem te auto serwisowane w ASO przez 15 lat ale przeglądy zamierzam zacząć robić samemu .
W związku z tym poproszę o poradę co byście zastosowali w tym aucie.
Chcę pozostać przy 5w30 mimo że znajomi namawiają mnie na 0w20.
Na pewno zrobię płukankę Liquy Moly (ta biała Engine Flush) bo leży mi na półce i się kurzy.

Moje typy ale chętnie poznam inne opinie:

Budżetowo : Orlen PLATINUM Max Expert F 5W–30
Mało rozsądkowo : pozostać na TOYOTA OEM 5w30
Rozsądkowo : MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5w30
Z droższych : LIQUI MOLY SPECIAL TEC DX1 5W30 DEXOS1 GEN2

Cenowo patrzę do około 200 złotych ale może ktoś mnie skutecznie przekona że lepiej z jakiegoś powodu dopłacić albo poleci coś ciekawszego niż powyższe?
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2022-02-1 o 16.40.41.png
    Zrzut ekranu 2022-02-1 o 16.40.41.png
    225,1 KB · Odwiedzin: 126
Bierz Platinium albo coś innego budżetowego sprawdzonej marki. Do dwudziestoletniej konstrukcji to akurat jeśli chodzi o jakość (SL) oleju 👍. Interesuje cię norma A5/B5. Ale wnioskując po tym poście masz pojęcie o co chodzi.
 
czy do zalecanego w 2007 roku API SL można zastosować nowsze API SN, SN+ itp.
Można spokojnie lać nowszą normę :)
Moje typy ale chętnie poznam inne opinie:
Orlen spoko, ale osobiście bardziej przemawia do mnie Lotos Synthetic A5/B5.
Motul w klasie A5, to będzie Eco-nergy 5W30.
Dobrym i niedrogim olejem jest Texaco Energy 5W30.
Jednakże dla mnie najciekawszym z olei A5 jest Castrol Magnatec A5.
W zasadzie wszystkie wymienione spokojnie do 190 zł /5l kupisz 🙂
 
Jednakże dla mnie najciekawszym z olei A5 jest Castrol Magnatec A5.
Dzięki za obszerną odpowiedź,

Masz na myśli ten Castrol Magnatec start stop?

Bo rzeczywiście ten Castrol jest ciekawy i muszę mu się przyjrzeć z uwagi na to że to jednak hybryda i silnik non-stop gaśnie i odpala a obecnie moje przeloty to 90% miasto i to czasem tak krótko do rodziców czy teściów że olej się nawet dobrze nie rozgrzeje.
 
Polecę klasykiem - AR9100 lub 9200V2 możesz dodać. Z uwagi że auto ma już swoje lata i przebieg. W Hybrydach świetne rozwiązanie, jeśli robisz głównie
krótkie trasy i martwisz się o ochronę silnika. 5 litrów Specola albo Orlena z dodatkiem AR wyjdzie tyle samo co Castrol solo, za to ochrona i "trwałość" oleju na pewno pójdzie do góry. Nie wspominając już o dobrych właściwościach czyszczących tych dodatków. A to na pewno po tylu latach eksploatacji by mu się przydało 👍.
 
Last edited:
Masz na myśli ten Castrol Magnatec start stop?
Tak, dokładnie Magnatec Stop-Start A5 5W30. Nie wiem co Castrol dodaje do swoich olei, ale zarówno na tym A5, jak i C2 słychać bardzo poprawę pracy na zimnym silniku, silnik pracuje bardzo aksamitnie i sprawia wrażenie, jakby trochę lżej było rozrusznikowi.
za to ochrona i "trwałość" oleju na pewno pójdzie do góry.
Ten silnik zrobił prawie 300.000km bez żadnych dodatków, które mieszają w oryginalnej formulacji oleju i uwierz, że zrobi kolejne 300.000 bez tego ;).
Jak do skrzyni dodatek zrobił na mnie wrażenie...choć jak się spodziewałem, powoli kurtyna zachwytu też zaczyna opadać, tak w silniku przejechałem się próbując być mądrzejszym od telewizora i jednak nadal twierdzę, że najlepszy dodatek, to dodatkowe nie wpierdzielanie się w oryginalną formulację oleju.
Nie wspominając już o dobrych właściwościach czyszczących tych dodatków
Płukanka długodystansowa ma jeszcze lepsze właściwości czyszczące, a i regularnie wymieniany olej wystarczająco dobrze sobie z tym radzi ;).
A to na pewno po tylu latach eksploatacji by mu się przydało
Na pewno, to Kopernik nie żyje.
Podoba mi się, kiedy ktoś wypowiada się twierdząco na temat stanu rzeczy, których nie widział na oczy, nie wie jak były eksploatowane i serwisowane, ale wie, że "na pewno" ;).
 
Lepiej moim zdaniem profilaktycznie dodać taki dodatek, tak naprawdę nie wiadomo co siedzi w silniku tak jak mówisz bo nie mamy tego przed oczami. Zgadza się że to bardzo dobre samochody i silniki. Płukanka nigdy nie zaszkodzi - jestem za 👍. Każdy ma swoje zdanie, a moim zdaniem taki zestaw byłby lepszy niż olej solo. A Twoim zdaniem jest to wpierdzielanie się oryginalną formulację . Każdy niech robi jak chce. Sam olej też będzie prawdopodobnie dobrze obsługiwał jednostkę 😉. Zawsze można napisać za i przeciw. Osobiście nie dodaję żadnych dodatków do swoich aut oprócz do skrzyni manualnej. Ale jeśli miałbym hybrydę, pierwsze co to właśnie wleciał by AR.
 
Hej, również mam Lexusa z tym że GS 450h, od 80k zalewam Castrol-em magnatec Star-stop A5. Auto powyżej 200k przelatane od wymiany do wymiany nie bierze grama oleju. Polecam zapoznać Ci się z tym wątkiem i moim opisem, post nr 46

Wysłane z mojego SM-N935F przy użyciu Tapatalka
 
Hej, również mam Lexusa z tym że GS 450h, od 80k zalewam Castrol-em magnatec Star-stop A5. Auto powyżej 200k przelatane od wymiany do wymiany nie bierze grama oleju. Polecam zapoznać Ci się z tym wątkiem i moim opisem, post nr 46

Wysłane z mojego SM-N935F przy użyciu Tapatalka
Cześć,

Tak, czytałem Twój post dzisiaj - wcześniej.

Co do oleju to przekonuje mnie mocno ten Magnatec A5 i raczej na tym stanie.

Co do AR...hmm, no powiem szczerze zastosowałem w drugim aucie AR9200v2 - R.GScenic III 1.6 dci i jak do tej pory po 2k. kilometrów to tak szczerze mówiąc różnicy żadnej nie zaobserwowałem. Inna sprawa że auto mechanicznie jest naprawdę zadbane od nowości i oliwa zmieniana co max 15k. i być może nie było to konieczne.

Wracając do RX-a

Przy cenie AR9100 + nano c5 to chyba wolę wypróbować AR9200v2 i po prostu częściej wymienić olej - tak co 8k-10k. Ale już sama zmiana oleju na tego Magnateca już pewnie da sporo jeżeli te molekuły i inne cuda nie są tylko bełkotem marketingowców :D .
 
Z tego co pamiętam to NANO C5 ma siedzieć w silniku do około 80k ,a może i więcej.
Warto to przeliczyć i zastanowić się czy aby nie warto wydać te parę złoty na tak długie zabezpieczanie.
Później zaś możesz przy kolejnej wymianie oliwy uzupełnić NANO version uzupełniającą a później AR9100

Wysłane z mojego SM-N935F przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top