• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Liczba cetanowa Vervy ?

screamaster

Użytkownik
Samochód
Audi A6 C5 2.5TDI BAU
Witam, zastanawiam się jaka jest u was liczba cetanowa vervy i smarność? z tego co widziałem jest różnie, teoretycznie podają 55 ale widziałem też 51, zastanawiam się z przejścia z vervy na zwykłe z dodatkiem ar lub race dna. Ogólnie tankowałem B0 ale widziałem że niektóre osoby pisały o tym że ma mniejszą smarność, w dodatku ciężko powiedzieć ile to B0 leży u mnie w stacji, więc chyba lepiej będzie lać świeże b7 z orlenu lub vervę, niektóre osoby mówią też o tym że verva jest "sucha" ile w tym prawdy?
 
LC min chyba 49, HFRR max 460um.
Każda wartość powyżej 49 (albo 50, nie pamiętam) i poniżej HFRR460um spełnia wymogi norm.
 
Liczba cetanowa wg normy PN-EN-590 to min 51. Index cetanowy min 46

O indeksie i liczbie cetanowej można tu coś poczytać
 
@screamaster
B0 samo w sobie ma gorszą smarność niż B7, ale to nie oznacza że końcowe paliwo które jest B0 i lejesz je do baku będzie gorsze pod tym względem. Dodatki mieszane podczas tankowania cysterny w bazie paliwowej mogą sprawić, że smarność będzie wręcz lepsza niż w paliwie B7.

Karta (aktualna) paliwa prawdę ci powie.
 
Karta (aktualna) paliwa prawdę ci powie.
Różnie z tym bywa, bardzo często spotkalem się z sytuacją, gdzie świadectwo jakości było od paliwa podstawowego i była tylko na nim pieczątka i podpis osoby napełniającej cysternę, że do paliwa podstawowego dodano uszlachetniacz z zestawu np. Orlen Verva ON w stosunku 1:X i tyle.

Zobacz, że w opisie Verwy na stronie Orlenu jest wspomniane LC55, ale w karcie charakterystyki jest już LC>51.

No i, przynajmniej u mnie w okolicy, na świadectwach z 3 Orlenów nie było podanej wartości LC.
 
Last edited:
Zastanawiam się czy stosować do vervy jakiś dodatek typu race dna lub ar? Całą dawkę czy połowę? Czy może lepiej lać zwyką i dodatek?
 

@Karakal

Zalałem Power DNA do lepszego diesla z BP, na pusty zbiornik. Co zauważyłem to w porównaniu do samego ON podstawowego to miekka praca. Nic więcej nie było.

Ale u mnie obstawiam że EGR miał minimalne problemy z pełnym domykaniem bo od jakichś 2 miesięcy walił chmurami dymu przy pełnym bucie. Po trasie 900km krajówkami gdzie wyprzedzania to z reguły gaz w podłogę mogę powiedzieć że chmur już nie zostawia.
Co zrobił Power DNA do lepszego diesla - na pewno nie było twardej pracy silnika jak w przypadku AR.
 
Na stacji Orlen gdzie zawsze tankuje Verva ma LC55 i smarność poniżej 200, przeważnie od 190 do 200. Efekta natomiast smarność w przedziale 330-440, LC 51. Nie ma znaczenia czy paliwo letnie, czy zimowe.

Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka
 
A jaka lepsza w końcu smarnosc ?
 
Dlaczego "w końcu"? To jest ślad zużycia wyrażany w μm czyli im mnieszy tym smarność lepsza.
 
@Burek
Smarność - czym niższa, tym lepiej.
LC - zazwyczaj standard to 51, Verva ma ~55, nie wiem jak inne. Ogólnie w tym przypadku zarówno za mało, jak i za dużo jest niekorzystne, za niska LC to utrata mocy, twarda praca silnika, dużo generowanego syfu, czym wyższa LC, tym silnik pracuje aksamitnej, ale zazwyczaj przekraczając pewną, zależną w dużym stopniu od silnika tak naprawdę LC, zaczyna dymić jak lokomotywa.
 
Przy za dużym LC osiągi silnika spadają, efekt jest taki jak przestawiony zapłon w silniku benzynowym. Ostatnio przesadziłem z dawką i po chwili pedał gazu zrobił się gumowy
 
Back
Top