• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Liqui Moly C2/C3 Molygen ktoś zalewał?

qba37_oldschool

Użytkownik
Samochód
KIA ProCeed GT-Line 1.5 T-GDI | Hyundai i30 PDE 1.6 CRDi | Dacia Sandero Stepway 1.0 TCE LPG
Ktoś zalewał ten olej? Polecał mi go dziś mechanik przy okazji zalewania C3 do mojego wozidła. Olej jak widać pod korkiem jest zielony :)
882F77AF-B49D-49D9-A9A0-D3035579AFF3.jpeg
 
Ten kolor jest charakterystyczny to normalne, jak dla mnie cena jest za wysoka ale śmiało możesz stosować jeśli zgodne z normą.
 
Tak, ja go miałem w swojej Kijance. Ten olej ma być zielony, tam jest jakiś specjalny barwnik. Chyba jedyne smarowidło które mi znikało z silnika, ale poza tym nie narzekałem.
 
Ja używam, ale w lepkości 5W50 w Golfie mk2 1,8. Zauważalne jest od razu (przynajmniej u mnie), że silnik jakby szybciej wkręcał się na obroty, a na pewno zauważalnie wolniej one spadają (przygazówka na biegu jałowym), nawet na 0W40 obroty spadały szybciej - czyżby faktycznie zmniejszał tarcie czy też może ma niskie opory wewnętrzne? Z ciekawostek powiem, że po 3000 km dość wyraźnie ściemniał i ma obecnie barwę mocniejszej herbaty - poprzednie oleje z"ciemniały" wolniej. Golf od 100.000 km lata na syntetykach (Shell 0W40, Mobil 5W50), w środku wzorowa czystość, wymiana na LM była poprzedzona płukanką Oilem z TBN 30+. Zauważyłem też, że 5W50 jest opisany jako "Fully Synthetic", a pozostałe, czyli 5W30/40 jako "Synthese Technology" czyli zapewne HC. Ktoś się wypowie?
 
Używałem molygen motor protect 500ml w formie dodatku do oleju Shell helix ultra. Jakiś znaczących zmian nie zaobserwowałem, poza dłuższym nagrzewaniem się oleju.
 
Back
Top