• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Liqui Moly czy Motul 5w30 volvo V50 1.6d

Dawid0405

Nowy użytkownik
Samochód
Volvo v50 1.6d 109km
Marka samochodu
Volvo v50
Budżet/ile litrów
300/4
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.6d PSA
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30
Jaki olej masz obecnie
Motul 5w30
Witam. Posiadam volvo v50 1.6d 109km PSA z DPF. Zastanawiam się nad przejściem z oleju Motul Eco-Nergy 5w30 na Liqui Moly Special TEC F 5w30
Jak myślicie który olej waszym zdaniem jest lepszy? ewentualnie jak wypada w testach Motul względem LM
 
Żaden, oba przepłacone i nic wybitnego sobą nie reprezentują. Do tego silnika idzie chyba 3.8 litra oleju, Orlen XF C2 bez wysiłku ogarnie interwał 10000km.
 
czyli można postawić znak równości pomiędzy np Selektolem 15W40 a np Mobilem/Castrolem 15W40? Oba będą na tym samym poziomie, itd?
 
@soszo pisałeś o lepkości i bazach...
 
Valvoline Maxlife 5w30 C3 - bogaty w molibden
Jak chcesz być w zgodzie z normą PSA to Castrol Magnatec S&S 5w30 C2 - też ma dawkę molibdenu i mniej poci się z uszczelnień.
 
Valvoline Maxlife 5w30 C3 - bogaty w molibden
Jak chcesz być w zgodzie z normą PSA to Castrol Magnatec S&S 5w30 C2 - też ma dawkę molibdenu i mniej poci się z uszczelnień.
Kiedyś widziałem mały teścik jak gość podgrzewał Castrola i coś jeszcze, no i castrol mnie jakoś zraził do siebie
 
@ozzy1979 zobacz jaką klasę API ma Castrol GTX 15W40, a jaką selektol

20230128_150520.jpg
 
Stop. Pomieszało się przez tą wrzutkę @ozzy1979
Castrol 15W40 jest lepszy od Selektol ale to nie ma związku z twoim pytaniem co lepsze LM czy Motul.
Koniec tematu 15W40

Nie można wyciągać wniosków z podgrzewania oleju w probówce czy przycierania pręcika.
 
Ja mam Mondeo 1.6 TDCI (2013), więc generacje nowszy silnik. Rozpoczynałem od Forda Formula F (Castrol), Valvoline SynPower 5W30, Ravenol 5W30 FDS (tak mi się przynajmniej wydaje), potem EXTREME A.M.G VR2 5W-30 GTJ, który był pierwszym wyraźnie lepszym olejem (cisza na mrozie po odpaleniu, lżejsza cichsza praca, temperatura silnika spadła ze 2 stopnie - ponoć syntetyk lepiej chłodzi). Teraz mam zalanego Shella 0W30 ECT C2/C3 (mam DPFa) i jest chyba najlepszy z tych wszystkich, a przy tym ma rozsądną cenę (tańszy od Ravenola i Extreme AMG). U mnie oficjalnie nie ma 0W30 w instrukcji, ale Focusy i Mondeo MK5 z 1.6 TDCI 115KM mają 0W30, więc zaryzykowałem.
Pewnie w zaryzykowaniu pomogło mi też to, że ten olej nie ma tak cienkiego filmu olejowego jak Fordowskie A5 (jest bardziej nastawiony na oszczędzanie silnika niż oszczędność paliwa) i Shell się chwali(ł), że powyżej 100C ten olej zaczyna się zachowywać jak 40, a nie 30 - sensie grubość filmu olejowego nie maleje gwałtownie.
 
Last edited by a moderator:
czy wgl taki test jest miarodajny? Podgrzewanie oleju w menzurce?
Litości...jaką temperaturę masz w takiej menzurce grzanej palnikem, a jaką temperaturę masz w silniku...w menzurce olej jest w spoczynku, w silniku dosyć szybko krąży po układzie, to są zupełnie oderwane od siebie warunki pracy dla oleju.
Idąc do brzegu, nie, ani test ścierania pręcika, ani smażenia oleju nie mają najmniejszego sensu i żadnego odniesienia do warunków panujących w silniku.

Co do olejów, A5/B5 5W30 w większości, jak nie w całości, są pod normę 913 Forda, jak na razie, wg. wszystkich dostępnych nam analiz, można wywnioskować, że taki Special Tec F, czy Eco-nergy, nie różnią się praktycznie niczym od naszego Orlena Platinum F, Lotosa Synthetic A5 /B5, czy innych Gulfów, Euroli, czy Valvoline.
Forumulacją wyróżnia się w zasadzie Magnatec A5 i Millers Ee performance eco, ale ten niekoniecznie pozytywnie się wyróżnia.
 
Fajne te grafiki, takie w niskiej jakości i bez możliwości powiększenia, absolutnie nic na nich nie widzę oprócz pionowych wskaźników.

edit: w PDF na dole strony jest lepiej.
 
No ale mniejsze słupki, większe słupki to lepiej/gorzej? 😉
Coś to rozjaśnia w sprawie różnic pomiędzy LM Special Tec F , a Motulem Eco-Nergy? Czy to kolejna wrzutka od czapy jak z tym 15W40?
 
Back
Top