Śledzę na bieżąco na temat doboru olejów silnikowych i wśród olejów polecanych rzadko kiedy polecacie produkty Castrol z serii magnatec. Czy wobec tego "inteligentne molekuły", to tylko chwyt marketingowy i nie mają wpływu na lepszą ochronę silnika?? Czy ta technologia nie ma żadnego istotnego znaczenia??
Olej ma jakiś dodatek zwiększający polarność. Sama nazwa "Dual Lock" czy "inteligentne molekuły" - opatentowana technologia to raczej już wyłącznie marketing. Mam już rok temu zakupiony Magnatec 5W30 SS A5 i jakoś go jeszcze nie zastosowałem. 2 totale go uprzedziły w tym jeden z technologią Age Resistance Technology .
Kiedyś, kiedyś, było tak, że Magnatec miał kapkę estrów, jako zwiększających polarność. Jak jest teraz nie mam pojęcia ale kusi mnie żeby wlać tą nową wersję Magnateca SS A5, tam gdzie teraz mam Forda Formułę F, bo Castrol spełnia też ILSAC GF-5.
To moja intuicja ale wydaje mi się że ta magnetyczność, obecnie "duallock"owość to jest po prostu podanie kowalskiemu informacji o zwiększonej w stosunku do przeciętnej skłonności oleju do przywierania do metalu, bez zagłębienia się w to czym jest gr. V, jakie ma właściwości itd.
Są dwie analizy magnateców na forum w tym jedna z widmem. O estrach to nikt tam nawet nie próbował wspomnieć. Z tego co kolega relacjonował podczas używania magnateca A5 SS to dziwił się jego kolorem. Taki rudy prawie czerwony był na ręczniku.
Castrol jest rzadko polecany, bo ma gorszą opinię od polskich olejów, a przy okazji taką sobie cenę. Ten cały dual lock to po prostu ładna nazwa marketingowa dodatków "uzupełniających", jakich pełno w różnego rodzaju dodatkach kupowanych osobno. Patent rzecz święta, każdy musi mieć swój, Castrol ma Magnatec/Dual Lock. Czy to kit? Raczej nie, od dłuższego czasu wszędzie pojawiają się informacje o tym, że Magnatec zostawia warstewkę "czegoś" w silniku, na BitOGu jest sporo informacji o podobnym działaniu Magnateca i o łatwiejszym/cichszym zimnym starcie na tym oleju więc ewidentnie są tam polarne dodatki. Możliwe też, że przy przeciąganiu interwałów zostawiają po sobie coś niechcianego.
Wg mnie to nie jest kit, ale czy warto dla tej technologii dopłacać bo Castrole jednak tanie nie są? To już każdy sobie musi odpowiedzieć. Ja bym wolał Magnateca albo Edge niż, nie wiem - Elfa + dodatek. Cenowo to samo, a przynajmniej pewność że proporcje dodatku dobrane prawidłowo.
Zresztą pewnie w tym miesiącu wleję Magnateca C2 to się będę mógł podzielić organoleptycznymi spostrzeżeniami.
@Konjio jak ja stałem przed wyborem FF/Magnatec SS A5 w zeszłym roku, to różnica wyglądała tak, że w renomowanych hurtowniach 110/160zł za 5l. Biorąc pod uwagę, że oba do auta 10 letniego, choć z nalotem poniżej 80 tys. i nie jeżdżonego szczególnie ostro to jednak zdecydowałem się wlać chemię Archoila samodzielnie
Castrol jest niewspółmiernie drogim olejem. Ten Magnatec C3 5w40 kosztuje 104 zł, można kupić np Fuchs Titan GT1 C3 5w40 za 73 zł, albo Texaco Ultra S 5w40 za 84 zł. Jest różnica.
Ale też nie wątek o doborze oleju, więc możemy delikatnie od konkretów odejść. Za molekuły i tytanową technologię płaci się extra. Teraz może być Panie Psorze?
Gdzies w necie trafilem kiedys info ze te inteligentne molekuly to poprostu marketingowa nazwa dla ZDDP. A Castrol byl zawsze mistrzem marketingu. Osobiscie uzywalem Magnatec SS A5 i organoleptyczne silnik chodzil calkiem fajnie. Napewno jest to olej ktory jeszcze kiedys zaleje..
Ja gdzieś w necie natrafiłem na info, że castrol robił oleje z wolframem ale klientom nie podobał się kolor oleju i teraz jest zamiast wolframu tytan - Titanium FST.
Patrzcie jakie fajne opakowania Magnateca mają w USA.
Na amazonie można zamówić nawet z dostawą do Polski.
W sumie ciekawe mogłoby być porównanie analiz takiego samego Castrola z Europy i USA.
Bo im niepotrzebny. W USA ACEA nie obowiązuje, chyba nawet europejskie wozy mają oleje dobierane wg norm producentów albo API/ILSAC jeżeli trafiają do USA. Na tej samej zasadzie w Unii nie ma sensu certyfikować produktów na API bo rynek praktycznie zerowy, a certyfikacja kosztuje.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.