• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Maksymalna temperatura pracy oleju

MSiadkowski

Nowy użytkownik
Samochód
Skoda Octavia RS 2.0 tsi
Cześć,
być może temat już był omawiany, ale wyszukiwarka na forum nic nie wyrzuciła.
Mam olej Rockoil Carbon 0W40 z modyfikatorem tarcia Archoil AR9200 v2 (tutaj ukłony dla forum za polecenie). Silnik to 2.0 TSI DJH (Golf R) zmodzony na 400+.
Normalna użytkowa temperatura oleju, jaką pokazuje czujnik (nie wiem gdzie montowany) to 100-110*C.
Jaka jest maksymalna chwilowa temperatura pracy tego oleju przy założeniu, że po jej osiągnięciu zostanie wymieniony? Auto będzie jeździć na torze czasami i na torach krótkich wyskoczyła temperatura ok 135-140*C. Czy jeśli taka temperatura utrzyma się przez 5 minut, a później olej zostanie schłodzony i wymieniony, to czy stanowi to zagrożenie dla silnika i turbo? Chłodnica oleju nie jest najlepszym rozwiązaniem w moim wypadku, więc proszę jej nie proponować.
Karta mojego oleju 0W40: https://rockoil.jpoils.pl/wp-content/uploads/2017/10/ROCK-OIL-CARBON.pdf

Z góry dziękuję za pomoc, sprawa jest dla mnie istotna i pilna.
 
Seria Carbon to topowa seria od Rockoil więc powinna wytrzymać, dla przykładu Millers dla swojej topowej serii CFS podaje 125 stopni pracy ciągłej i do 150 pracy chwilowej. Jednakże znam Rki, które modach na 400+ się rozsypały dlatego wątpię aby Ci ktoś zagwarantował, ze nic się z silnikiem nie stanie. Masz auto po modach, chcesz je upalać na torze wiec ryzyko zawsze jest. Olej masz z najwyższej półki wiec samym olejem bym się nie martwił. Forumowy kolega @wlyszkow może będzie wiedział więcej na temat maksymalnych temperatur pracy dla tego oleju.
 
Last edited by a moderator:
Seryjne silniki BMW 1.6 T bez obciążenia utrzymują olej w temperaturze 120-125 stopni. Ograniczenie mocy zaczyna się przy temperaturze 150. Pomiar z miski olejowej. Do takich warunków zalecają normalny olej acea c3 ll04, lub acea a3 ll01.
 
Seryjnie silnik, który posiadam w MINI, B48, utrzymywał temperatury na poziomie 100-104 stopni, a przekroczenie 104 stopni było praktycznie niemożliwe. Teraz po chipie na 250 KM (seria 192KM) średnia temperatura spadło o ok. 1 stopień, a przekroczyć 104 też się nie da. Także w porównianiu z Twoim @MSiadkowski to chłodnictwo ;-) Myślę, że zagrożenia wielkiego nie ma, olej miałeś bardzo dobry, jeżeli wymieniłeś to powinno być ok, ale jak Kolega @Plywak pisze przy takich temperaturach i modach ryzyko jest zawsze, nawet elementy silnika czy osprzętu mogą się deformować
 
Coś wysoka jest ta temperatura. Z dokładnie DJH nie mam większego doświadczenia z temperaturą ale znam auta na 2.0 TSI o mocach ponad 400 KMi tam nie ma ocpji aby temperatura podczas upalania przeskoczyła powyżej 112 stopni. Przykładowo w 2.0 TSI na turbinie od Rki i setupie na 415 KM na Eurolu Synergy 0W40 temperatura nie przekraczała nigdy 109 stopni tak samo na CFS NT+ a na Millersie XF longlife 0W40 1 czy 2 stopnie wiecej. Nie jest to jazda torowa i może problem leży w chłodzeniu i jak piszesz na krótkim torze może być inaczej ale skok z powiedzmy 110 do 140 stopni to jest bardzo duża róznica.
 
Dokładnie, @tomek evo dobrze sugeruje. 30 stopni to sporo. Coś chyba już niedomaga przy mocnych obciążeniach
 
Back
Top