• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Maszyny ogrodowe czym zalewacie ? ( Kosiarka,pilarka )

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
W kosiarce co jakieś 30 godzin, w glebogryzarce 15 godzin. Czyli w kosiarce, w sezonie wychodzi raz na miesiąc (koszenie po 4 godz, 2x w tygodniu), w glebogryzarce przy ogrodowym areale, który ma do ogarnięcia, raz na rok.
 
Bo właśnie ostatnio zdałem sobie sprawę, że od 10 lat zmieniam olej raz na rok :oops:, a koszę trawę raz w tygodniu co daje jakieś 50h/sezon. Może warto by było robić to częściej? Mam nadzieję, że nic maszynie nie będzie, bo cały czas sprawuje się bardzo dobrze.
 
Musiałbyś zobaczyć w instrukcji, bo bardzo często B&S czy Honda podają właśnie 50 godzinny interwał. Myślę, że przy 50 godzinach pracy rocznie, nie ma co się forsować, tym bardziej, że przez 10 lat nic się ze sprzętem nie stało. Lej jakiś lepszy olej i będzie hulać, ja ostatnio w ogrodowych polubiłem się z półsyntetyczny Motulem Garden 10W30 (nie mineralnym SAE30).
 
Właśnie chciałbym teraz wlać jakiś lepszy olej, bo jakby nie patrzeć ta kosiarka przeżyła wszystkie moje poprzednie sprzęty. Też myślałem nad 10w30, ale wg. strony B&S może to powodować większe spalanie oleju. Do tej pory lałem właśnie sae30 i może z dwa razy 15w40 shella.
 
Wszystkie moje silniczki Hondy, poczynając od czterdziestoletniego agregatu, mają wymianę oleju co 100h lub 6 miesięcy, czyszczenie filtra powietrza co 50h i regulację zaworów co 300h.
 
@Zefirekk w moim modelu B&S nawet namazane jest żeby nie zmieniać oliwy, tylko dolewać. Taka pseudoekologia. Instrukcja dopuszcza różne lepkości, ale właśnie zauważyłem że spalał mi SAE30, a odkąd leję 5w30, 5w40, 10w30 przestała wciągać olej i mniej się grzeje.
 
Właśnie w tych nowszych B&S też widziałem taką informację żeby oleju nie zmieniać, a korka spustowego też już dawno się pozbyli żeby tylko utrudnić serwis maszyny. Tak poza tym to oleje klasy sae30 to chyba najgorszy ściek jaki może być. W poprzednim sezonie zalałem z ciekawości 15w40 bo taki akurat był i wydawało mi się że kosiarka ciszej pracuje. Teraz myślę wlać 10w40 albo kupić dedykowany 10w30 do małych silników.
 
Ostatnio zalałem żółtym Shellem 10W40 to nie tylko spadło zużycie oleju o połowę, ale na starterze czuję dużo wyższą kompresję. Jednak jest przeskok między SG a SN.
kosiarka ciszej pracuje
Potwierdzam, choć zalałem mineralnego lotosa chyba jeszcze z lat 90 i to z niepełnej flachy. W tych silniczkach nie ma ani filtra oleju, ani prawdziwej odmy, ani pompy (tylko rozbryzg), ani panewki korbowodowej i moim zdaniem są bardziej wrażliwe na jakość oleju, niż samochody.
 
Last edited:
Witajcie
Kupiłem nowy agregat spalinowy prądotwórczy Fogo. Producent w instrukcji pisze Zalecany olej silnikowy: SAE SJ 15W-40 Zalecana klasa oleju silnikowego: API Service typ SE lub wyższa
Agregat ma pracowac także zima i tu rodzi się pytanie czy 15w40 to dobry pomysł? Inni producenci agregatów jak np honda zalecają 10w30.
Co nalać żeby poszanować i długo służył?
Planuje dotrzeć z wymiana oleju po 30 min, 1h aż spuszczany olej będzie czysty bez opilkow.
Tak robiłem np z kosiarkami i silniki jak nowe po 10 latach. Od nowości zalewane Mobil 5w50.
Pozdrawiam
 
Nowe sprzęty mają to do siebie, że są na gwarancji, a to jakby zawęża pole manewru w wyborze oleju. Powinien być taki jak producent sobie życzy. Później można sobie kombinować.
 
Witajcie
Kupiłem nowy agregat spalinowy prądotwórczy Fogo. Producent w instrukcji pisze Zalecany olej silnikowy: SAE SJ 15W-40 Zalecana klasa oleju silnikowego: API Service typ SE lub wyższa
Agregat ma pracowac także zima i tu rodzi się pytanie czy 15w40 to dobry pomysł? Inni producenci agregatów jak np honda zalecają 10w30.
Co nalać żeby poszanować i długo służył?
Planuje dotrzeć z wymiana oleju po 30 min, 1h aż spuszczany olej będzie czysty bez opilkow.
Tak robiłem np z kosiarkami i silniki jak nowe po 10 latach. Od nowości zalewane Mobil 5w50.
Pozdrawiam
Jakiej mocy ? Benzynowy czy diesel?
 
taki jak producent sobie życzy
Z jednej strony tak, ale z drugiej jeśli by tu zalać np. 5w40 api SN Plus, to jaki to by miało mieć wpływ na gwarancję? Rozumiem jakiegoś Selektola 20w40 SD, ale post jest raczej zapytaniem o olej lepszej jakości niż producent zaleca, niż gorszej.
 
Te silniki na ogół nie mają pomp, filtrów, jakąś szczątkową odmę i ogólnie konstrukcję i jakość zupełnie inną, niż znamy to z samochodów. W chińskich silnikach nie ma nawet panewek, tylko alumuniowy korbowód obraca się po wale praktycznie miękkim (poniżej 50 HRC), olej skrzy się opiłkami, choćby go wymieniać co 15 min. Z moich doświadczeń każdy olej samochodowy jest równie dobry, a lepkość latem 5W40 lub 10W40 będzie ok. Sam używam żółtego Shella, a w duże mrozy 5W30.
Ogólnie różnica między kosiarką i agregatem jest taka, że wał jest poziomy i nie ma obciążeń udarowych, przez co trwałość silnika zbudowanego na tej samej klasie części rośnie z 5 razy, zwłaszcza w agregatach bez elektroniki, które idą nonstop na 3 000 obr/min.
 
Last edited:
jaki to by miało mieć wpływ na gwarancję
Żadnej gdy wszystko będzie hulać. Ale gdy np zatrze się silnik jest duże prawdopodobieństwo, że gwarant będzie szukał winy po stronie użytkownika. Olej niezgodny z zaleceniami jest taką przesłanką. Udowadniaj potem, że 5W40 jest jest lepszy od zalecanego 15W40 i nie jest przyczyną awarii. Może i da się tego dowieść ale po co się kopać z koniem.
 
Teorie wyssane z palca. Na gwarancję dwuletnią nie ma żadnych warunków. Na pięcioletnią Hondy trzeba robić przeglądy serwisowe 1/rok. Niby skąd wziąć dzisiaj olej gorszy, niż do agregatu?
No i zapomniałem- użycie silnika w kartingu skraca gwarę do roku.
 
Udowadniaj potem, że 5W40 jest jest lepszy od zalecanego 15W40

API Service typ SE lub wyższa
Ja bym lał 5w40 dla swojego spokoju, a w razie czego powiedział że agregat miał pracować zimą i olej 15w to abstrakcja w takich warunkach. Ewentualnie zawsze zostaje Castrol GTX 15w40 API SP 🙃
 
W sumie mój agregat pracował i na mrozie na 15W40, silniczek chłodzony powietrzem, smarowanie rozbryzgowe- różnicy nie było.
 
Tak
 

Attachments

  • 20231125_145918.jpg
    20231125_145918.jpg
    95,3 KB · Odwiedzin: 61
Last edited:
Back
Top