• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mazda 3 2018 Skyactive-G 120KM AT

gregsoir

Nowy użytkownik
Samochód
VW Golf V, 1.4 16v (BUD)
Marka samochodu
Mazda 3
Budżet/ile litrów
~200/5L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
Skyactive-G 2.0 120KM
Data produkcji
2018
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w20 lub 5w30 (API SL/SM/SN lub ACEA A3/A5)
Jaki olej masz obecnie
Shell Helix AF 5w30
Obecnie zalany Shell Helix AF 5w30 przez poprzedniego właściciela, ale chciałbym wrócić do 0w20, który był lany przez cały poprzedni okres eksploatacji i który domyślnie zaleca Mazda.

Patrzyłem na Shell Helix SP 0w20 ale czy on nie jest też low SAPS pod silniki z DPF/GPF (C5)? W moim modelu nie ma bodajże GPFa jeszcze, więc może lepiej byłoby coś z A3/A5?

Przebieg auta 114 tys. km. Jest założona instalacja gazowa KME.
 
W Japonii oleje dobiera się po ILSAC więc możesz kupić ten z najnowszym (GF-6A) albo poprzednim (GF-5) i też będzie dobrze. To czy mid SAPS czy nie specjalnie nie ma znaczenia.

Tak szczerze mówiąc to nie wiem czy w ogóle robi się fullSAPSy w takich lepkościach.
 
dzięki, czyli ten byłby ok?

Shell HU 0W20 SP

Nie wstawiamy linków do ofert handlowych
 
Last edited by a moderator:
@gregsoir to nowoczesny olej.
Śmiało możesz go stosować.
 
Tak, będzie ok. Ma najnowsze normy API, przekracza wymagania jakie stawiał przed olejem producent tego silnika, możesz go bez obaw stosować.
 
Back
Top