piciu256
Użytkownik
- Samochód
- Mazda 6 GY 2.0 147 benzyna+LPG
- Marka samochodu
- Mazda
- Budżet/ile litrów
- 150/4l
- Styl jazdy
- Silnik
- 2.0 MZR VVT+ LPG
- Data produkcji
- 2005
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 5w30 A1 A3 B1 B3
- Jaki olej masz obecnie
- Valvoline Synpower 5w40
Cześć, przychodzę z zapytaniem o poradę.
Mam silnik obecnie zalany 5w40 od Valvoline, z tego co zrozumiałem, jest to dobry olej, ale istnieją lepsze, za 3kkm będzie zlany (końcowa faza docierania po remoncie) i z racji że miarka się narazie przez 2kkm nie ruszyła mimo wysokich obrotów, remont zakończony powodzeniem.
Nie wiem jeszcze ile dokładnie będę autem rocznie przejeżdżać, ale pewnie wyjdzie w okolicy 15-20kkm, do miski wchodzi 4,3l pod max i chciałbym wydłużyć trochę interwał zmiany, tj do max 20kkm, dotąd stosowałem 15kkm w trybie mieszanym, staram się nie jeździć na krótkie odcinki, większość jazdy to 15km dojazd do miasta i do godziny jazdy po zakorkowanym Poznaniu, do tego w miarę regularnie dłuższe trasy. Lubię zakręcić do odcinki, ale większość czasu staram się jechać ekonomicznie- tj utrzymywać w miarę możliwości stałą prędkość.
Do rzeczy, poczytałem trochę forum i jestem całkowicie zagubiony w tych klasach jakości, wiem że celuję w 5/0w30 i chciałbym zakupić możliwie najlepszy olej w zadanym budżecie, zdaję sobie sprawę że co bym nie zalał będzie pewnie dobrze, ale lubię w miarę możliwości jak najlepiej.
Intryguje mnie olej Meguin 0/5w30, cena dobra, jakość jak rozumiem bardzo dobra, jednak nie jestem pewien czy byłby dobry do mojego silnika, czytałem też coś ze warto brać 0w bo ta klasa niejako wymusza lepszą bazę olejową.
Będę wdzięczny za wszelkie porady.
Mam silnik obecnie zalany 5w40 od Valvoline, z tego co zrozumiałem, jest to dobry olej, ale istnieją lepsze, za 3kkm będzie zlany (końcowa faza docierania po remoncie) i z racji że miarka się narazie przez 2kkm nie ruszyła mimo wysokich obrotów, remont zakończony powodzeniem.
Nie wiem jeszcze ile dokładnie będę autem rocznie przejeżdżać, ale pewnie wyjdzie w okolicy 15-20kkm, do miski wchodzi 4,3l pod max i chciałbym wydłużyć trochę interwał zmiany, tj do max 20kkm, dotąd stosowałem 15kkm w trybie mieszanym, staram się nie jeździć na krótkie odcinki, większość jazdy to 15km dojazd do miasta i do godziny jazdy po zakorkowanym Poznaniu, do tego w miarę regularnie dłuższe trasy. Lubię zakręcić do odcinki, ale większość czasu staram się jechać ekonomicznie- tj utrzymywać w miarę możliwości stałą prędkość.
Do rzeczy, poczytałem trochę forum i jestem całkowicie zagubiony w tych klasach jakości, wiem że celuję w 5/0w30 i chciałbym zakupić możliwie najlepszy olej w zadanym budżecie, zdaję sobie sprawę że co bym nie zalał będzie pewnie dobrze, ale lubię w miarę możliwości jak najlepiej.
Intryguje mnie olej Meguin 0/5w30, cena dobra, jakość jak rozumiem bardzo dobra, jednak nie jestem pewien czy byłby dobry do mojego silnika, czytałem też coś ze warto brać 0w bo ta klasa niejako wymusza lepszą bazę olejową.
Będę wdzięczny za wszelkie porady.