• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mazda 6 2.5 dobor oleju

puf

Nowy użytkownik
Samochód
Mazda 6 GH 2.5 pb+LPG
Marka samochodu
Mazda 6 GH
Budżet/ile litrów
5l około 200zl
Styl jazdy
Silnik
2.5 Pb+LPG
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
ravenol 5w30 fds
Dzień Dobry
Za niedługo przychodzi czas wymiany oleju na świeży , po zakupie auta był zalany lub pisało tak chociaż Liqui Moly Synthoil High tech 5w40 ,po konsultacji z kolega z Czarne paliwo zalałem olej Ravenol FDS 5w30 .
Ubytki oleju zauważyłem po sporadycznych trasach na autostradach gdy cisnąłem auto , pierw około 100ml a teraz ciężko powiedzieć bo na bagnecie miałem polowe wartości a aktualnie stan minimalny.
Czarne paliwo doradził aby przy następnej wymianie zalać Ravenol dxg sae 5w-30 co o tym myślicie ,a może doradzicie jakiś inny olej ?
Dodatkowe pytanko mam płukankę Liqui Moly stoi u mnie od Marca czy mogę jej użyć bez obawy w Styczniu/Lutym kiedy będę zmieniał olej ?
 
Płukanki możesz użyć bez problemów.

Co do oleju, to zdaje się że tam jest 5W-30 z najnowszą normą ILSAC, u ciebie to GF-5 albo GF-6A. Ravenole są ok, jeżeli cena ci odpowiada, to możesz zalewać. Jeżeli chcesz coś innego to Orlen Dex1 którego tutaj niedawno analizowaliśmy będzie spoko. Normy ILSAC spełnia, jedyny minus to taka sobie dostępność bo to nowy olej. W sklepie w jakim kupujesz można też dostać oleje Mitasu, Gold Pao 0W-30 powinien być spoko, spełnia z naddatkiem wymagania, jest tylko "za lekki" na zimno, ale Mazda dopuszcza do tych silników 0W-20 więc nie powinno być problemów. Możesz też wrócić do Liqui Moly, albo pójść w zupełnie inną stronę i nalać Midland Crypt3 5W-30 - całkiem dobry olej ze Szwajcarii którego analizę też tu mamy. Wybór jest spory, w sumie każda firma ma dobry olej w interesujących cię parametrach.
 
Rozumiem , ale dalej jako laik nie bardzo wiem co jest najlepsze i na co sie zdecydować :D . Revanol mi pasuje tylko moze cos znajdzie sie co nie trzeba bedzie robic takich dolewek. A jak nie to zaleje DXG i spokój.
 
Last edited by a moderator:
Silnik zawsze spala olej. Każdy. Mniej, więcej - ale zawsze. A jak mocno ciśniesz, to może spalić więcej. Jeżeli picie oleju to nie jest problem mechaniczny, tylko po prostu konstrukcja lubi sobie podpić przy ostrym traktowaniu, to zmianą oleju wiele nie zrobisz. Zwłaszcza, że DXG nie jest złym olejem i żeby dobrać coś ewidentnie lepszego jakościowo trzeba by już wyłożyć trochę gotówki na stół :)

Jeżeli nie masz problemów z DXG to wg mnie możesz przy nim zostać. Obserwuj tylko, czy przy normalnej jeździe tracisz olej, czy tylko jak ostro ciśniesz. Jeżeli przy normalnej jeździe jest ok, to nie przejmować się i cieszyć samochodem.
 
Teraz mam zalanego FDS, przy normalnej jeździe obserwowałem i nic nie ubywało dopiero po tych wypadach na autostradę i trasach gdzie cisnąłem nie ukrywając pojawiły się te ubytki mi się tez wydaje ze przy tym silniku który lubi wysokie obrotowy plus zmienne fazy rozrządu dopuszczalny jest taki pobór ale wolałem się upewnić ;) . Czyli pewnie pójdzie na nexta DXG a czy moge do obecnego FDS dolac DXG ?
 
Możesz, nie ma problemów. Zdaje się że w normach API (oba oleje mają oficjalną licencję) jest zapisany wymóg mieszalności. Także bez obaw dolewaj.
 
Back
Top