• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mazda 6 2.5 MZR

Seagull

Użytkownik
Samochód
BMW E60 LCI M57TU2
Marka samochodu
Mazda 6
Budżet/ile litrów
200zł/5l
Styl jazdy
Silnik
2.5 MZR 170KM
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
100ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
od 0w20 do 5w40
Jaki olej masz obecnie
0w30 A5
Witam z racji eksploatycji auta głównie na krótkich odcinkach i praktycznie tylko w ruchu miejskim rozważam zalanie oleju 0w20 jest to
ninimalna lepkość dopuszczona w instrukcji auta, ciekawe co zaleca instrukcja od Forda Fusion bo tam ten silnik montowali dość dlugo praktycznie do 2020
Zastanawiam się czym to zalać?
interwał 6tys/rok
 
Chyba jeden z lepszych olejów - Amsoil Signature Series. Na pewno jest poza budżetem i chyba szkoda go na 6 tys km.
W budżecie zmieścisz się zalewając silnik Mobil 1 Advanced Fuel Economy z normą Dexos1 gen2. (nie myl z ESP X2, bo go pominąłem celowo, chociaż olej bdb).
Dalej masz całą grupę oliw 0w20 spełniających D1g2, np Motul EcoLite, czy Yacco Lube HY.
 
Jest też Shell Helix Ultra SP 0w20, ja będę go zalewał przy kolejnej wymianie do Forda.
 
zamówione PEMCO 0W20 na max 2tyś docelowo będzie mobil 1 lub shell w zależności co będzie bardziej opłacalne. Dzięki za pomoc przy okazji wleci Titan FE 75w do skrzyni
 
Prawdopodobnie taki silnik Ford łączy teraz z silnikami elektrycznymi jako FHEV i PHEV, co ciekawe zalecany olej jest 5w20, taki sam jak do Ecoboost.
 
@Szuiram76 Po prostu inny charakter pracy silnika i zejście do SAE20 jest tutaj jak najbardziej uzasadnione. W hybrydach silniki spalinowe są odciążane dzięki symbiozie z elektrycznymi, jednocześnie są bardziej obciążone ze względu na ciągłą pracę w systemie stop-start, a tutaj mniej lepki olej, będzie szybciej krążył po układzie.
Już pomijam fakt, że oleje A5/B5, tym bardziej pod normy 913, tak samo jak C2 pod normę 950, są praktycznie na granicy SAE20. Wystarczy porównać sobie np. Motorcrafta A5 5W30 z Orlenem Platinum ME C5 5W20 - jako, że jeżdżę sporo krótkich odcinków, zastanawiam się nawet, czy sobie na zimę nie spróbować go zarzucić na jakieś 5kkm i strzelić UOA ;).
 
BMW i spokojnie jeżdzę? to niezgodne z zaleceniami producenta auta i oleju... Nie szkoda ci samochodu? ;)
 
Back
Top