• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kizashi

Użytkownik
Lokalizacja
Ełk
Samochód
Mazda 6 GJ 2.5 PB
Marka samochodu
Mazda 6
Budżet/ile litrów
250 / 4,5
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.5 benzyna
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
brak danych
Jakiego oleju wymaga instrukcja
A5/B5 API SL
Jaki olej masz obecnie
Brak danych, chyba Castrol
Dzień dobry,

Podpowiedzcie, czy dobry olej wybrałem lub ewentualnie podpowiedzcie alternatywę

Kupiłem właśnie M6 w 2.5PB. Z papierów wynika, że olej był wymieniany co 12-15kkm ale raczej bez płukanek i innych takich, a więc mam taki plan:

1. Zalać płukankę Liqui Moly 5200 na 200-300km (osobiście wolał bym postojową Oilsyn, ale nie mam pewności, że mi ją zrobią w warsztacie)
2. Wymienić filtr oleju i olej na tymczasowy, np. Orlen Oil MAXEXPERT A5/B5 0W-30. Na tym zestawie zrobić jakieś max 2kkm
3. Znowu zalać w/w płukankę, wymienić filtr i olej tym razem już na docelowy Millers EE Performance 0W30 lub inny z tych lepszych

Co myślicie o takiej operacji i czy wybrane oleje będą ok?

Dziękuję i pozdrawiam

Paweł
 
Po co kupować aż takiego Orlena na przepłukanie? Totalnie bez sensu.

Spuść olej. Wlej jakiś niedrogi typu Tedex /Qualitium/Jasol/Mannol 5w30/5w40
Wlej tego 5200 lub inną długodystansową
Przejedź się te km zgodnie z manualem i wlej świeży olej z filtrem,

Możesz też uprościć . Kup sobie Oilsyn RT Flush/Ar2820/PulseGT, wlej, pojeździj spokojnie do godziny i pojedź do warsztatu na wymianę.
 
Płukankę długodystansową LM już miałem więc zakup kolejnej w sumie bez sensu.

Czyli mówisz, że nie bawić się tylko płukanka i docelowy?
 
Jeśli było płukane LL to teraz wymiana oleju z postojową płukanką.
Oprócz Millersa ciekawy masz Mobil ESP 0w30 LV oraz Shell HU 0w30 A5/B5, z najnowszymi normami masz Valvoline Synpower FE 0w30 (API SP, ACEA A7/B7).
 
Płukankę długodystansową LM już miałem więc zakup kolejnej w sumie bez sensu.

Czyli mówisz, że nie bawić się tylko płukanka i docelowy?
Jeśli już płukałeś LL to wystarczy kupić szybką płukankę, na której można trochę pojeździć i zalej przed przyjazdem do warsztatu. Nie przekraczaj 2k rpm
 
Nie płukałem jeszcze silnika, tylko napisałem, że mam płukankę długodystansową od LM

Tak czy inaczej, wybrałem olej PENRITE HPR 0 0W30,. więc mam nadzieję, że trochę pojeździ :)
 
Nie płukałem jeszcze silnika, tylko napisałem, że mam płukankę długodystansową od LM

Tak czy inaczej, wybrałem olej PENRITE HPR 0 0W30,. więc mam nadzieję, że trochę pojeździ :)
Widze że kolega w Mazdzie poszedł w kompromis pomiędzy zaleceniami Mazdy 😀 Nie 0W20, nie 5W30 a jednak 0W30 😀 Też miałem ten dylemat ale juz od 100k km auto w moim posiadaniu (Mazda 6 2014r 2.5Pb) i od początku leje 0W20, aktualnie Eneos X-Prime 0W20 ;)
 
Trzymam się zaleceń inżynierów Mazdy 😂 Ale uważam że 0W30 to bardzo dobra opcja, osobiście raczej spokojnie użytkuje auto, dużo jazdy w mieście wiec 0W20 wydaje się być optymalny ;)
 
Last edited by a moderator:
Back
Top