• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mazda CX-7 2.3T DISI 260KM

SmartCheetah

Użytkownik
Samochód
Chrysler 200C, 3.6 V6 Pentastar
Cześć :)

Auto: CX-7
Aktualnie Eurol Fortence 5w30
Producent w książce oryginalnie zalecał 5w30 (API SL/SM ACEA A3/A5) ale dość szybko zmienił na 5W40 w EU i US, przynajmniej dla Mazd MPS, które mają ten sam silnik.
Sposób użytkowania auta: Sporo po mieście, czasem parę tygodni jedynie po mieście na krótkich dystansach, raz na jakiś czas dalszy wypad. Trasa/miasto 50/50. Zmiana oleju co 7-8k km, silnika nie katuję.

Po paru tysiącach od zalania Eurola i po jeździe autostradowej klękło turbo - luzy osiowe i dużo dymu po odpuszczeniu nogi z gazu i dodaniu gazu, gdy chwilę wcześniej turbo pompowało. Nie obwiniam samego oleju, turbina musiała być zmęczona, ale mechanik powiedział, że prawdopodobnie rzadki i mocno czyszczący Eurol ruszył nagar i przyklepał agonię. Turbo jest zregenerowane.

Silnik ma tendencje do rozcieńczania oleju paliwem, poza tym warunki termiczne nie są łatwe, dlatego potrzebuję kompromisu pomiędzy olejem do krótszych odcinków, a przyzwoitą ochroną. Większość MPSów w Polsce jeździ na Valvoline Synpower 5W40, ale raczej jej nie chcę, to jest dość gruba 40stka, bo to auta do upalania, poza tym sam olej chyba jakiś wybitny też nie jest.

Myślałem o Shellu Helix Ultra 5w40. Będzie dobry? Jakieś inne propozycje?
 
Eurol jako świeży nie trzyma się karty i zbliża do SAE20, co mi burzy spokój ducha ;) Trochę paliwa i będę jeździł większość interwału na 5w20.
Dlatego myślałem o Shellu Helix Ultra, nowa formulacja pod DI, popioły około 1 zdaje się.

popioły w shellu ultra api sn plus są akurat spore. nie zgadujemy tylko sprawdzamy 😉
 
popioły w shellu ultra api sn plus są akurat spore
Nie orientuję się ile to sporo szczerze mówiąc, ale wg. rosyjskiej analizy mają 1.18 - przyjmując, że ichniejszy Shell SL Plus jest tym samym, co u nas. Ale Cytrynowiec określił o 0.05 niższy Fortence jako niezły, więc zakładam, że wynik Shella nadal łapie się na "niezły" :) Zakładając, że ichniejsze SN Plus to nie inny produkt niż nasz.
 
@cytrynowiec Fajny CCS ma to texaco. A mógłbyś gdzieś wyszukać analizę texaco halvoline energy MS 5W30 A5/B5/C2 ?
 
Last edited:
Nie orientuję się ile to sporo szczerze mówiąc, ale wg. rosyjskiej analizy mają 1.18 - przyjmując, że ichniejszy Shell SL Plus jest tym samym, co u nas. Ale Cytrynowiec określił o 0.05 niższy Fortence jako niezły, więc zakładam, że wynik Shella nadal łapie się na "niezły" :) Zakładając, że ichniejsze SN Plus to nie inny produkt niż nasz.
Shell 5w30 ma 1.18, ale on nie jest sn plus tylko SL.
5w40 ultra sn plus ma 1.24
 
Przy takim stylu jazdy UOA powiedziałaby bardzo dużo o stanie oleju.
Szczerze mówiąc, jak lubię wymieniać oleje i kombinować, to zejście z interwałem do 3-5 tys km nie bardzo mi się widzi ...

Kołaczą mi się po głowie 2 podejścia do problemu:
1. Silnik nie dolewa benzyny do oleju - interwał 1/rok i olej dowolny 5w30, A3/C3, A5, ILSAC GF5, ...
2. Silnik jednak dolewa do oleju benzynę - interwał 5 tys km, olej Amsoil SS 0w40 lub coś tańszego, ale równie dobrego.
 
Panowie, stanie na tym Shellu HU 5w30 ostatecznie chyba. Olej pewny, przebadany, nowoczesny pakiet pod bezpośredni wtrysk, GTL. Dodatkowo oficjalny dystrybutor na znanym portalu aukcyjnym. Ten zaproponowany Texaco wygląda fajnie, natomiast mam opór przed A5, może niepotrzebnie, ale nie widzę powodu, by kupować wbrew sobie, gdy książka podaje A3. I bez UOA wiem, że silnik doleje sobie benzyny, ile by nie dolał będę się czuł lepiej wiedząc, że mam większy bufor bezpieczeństwa.
 
Wczoraj wymieniłem olej na 5,5 litrów Shella Helix Ultra 5w30. Pierwsze co zauważyłem, to że silnik ciszej pracuje, właściwie prawie go nie słychać. Jak stoję na światłach to żeby upewnić się, że nie zgasł, muszę wychodzić i przyłożyć ucho do maski. Nie mierzyłem tego, ale wydaje mi się, że jest mocniejszy o 10 KM (koni mechanicznych). Spadła również temperatura rozgrzanego oleju, teraz mogę spokojnie włożyć palec do wlewu oleju, wcześniej bym się mocno poparzył. Dodatkowo na każdej z baniek było napisane Made in Germany, co oznacza, że został wyprodukowany w Niemczech, a co z Niemiec to bardzo dobre. Ogólnie jestem zadowolony.
 
Moja reakcja jest do tych 10koni, mam nadzieję, że przy weekendzie to taki troll po piwku się włączył 🙈🤦🏻‍♂️
Post automatically merged:

Ps: wg mnie bdb oleje Shell robi, sam chciałem helixa ultra zalać swego czasu ;-)
 
Jak pytałem o chip do wolnossaka, to otrzymałem odpowiedź, że nie ma sensu , nie poczujesz różnicy. Ale zmienić olej na shell lub specol ewentualnie dodać AR to już tak.
Mocy przybywaj :)
 
To teraz jest jakieś porównanie specola do Shella. Przy wyborze trzeba się zastanowić czy woli się więcej mocy czy jednak lepsze wkręcanie na obroty. Następnym razem zalej motula, powinno jeszcze dojść lepiej grające radio i łatwiejsza zmiana biegów
 
Ja tylko podsumowuję to co czytam na forum. Zmiana pracy na ucho , to nic przy takich wpisach.
 
Bez sensu, po co w ogóle wymieniać olej jeżeli nie ma przyrostu mocy?
 
Ok, jestem po pierwszym tysiącu kilometrów na Shellu HU. No chyba jest OK, co tu można powiedzieć :) Ubytku nie ma, słuchowo przyjemniej niż na poprzednim Eurolu Fortence, co nie jest specjalnym szokiem na świeżym oleju, który jest przy okazji o jakieś 30% bardziej lepki w temp roboczej.

Natomiast zauważalnie ściemniał.

Po parudziesięciu km.
IMG_20200621_220215.jpg


Po tysiącu. Na pierwszym zdjęciu świeciła dodatkowa lampa jarzeniowa, co wyolbrzymiło różnicę, ale ściemniał ;)
IMG_20200621_220239.jpg
 
Po około 2.5 tysiąca km, czyli właściwie 1/3 mojego średniego rocznego interwału. Ostatnie półtora tysiąca to parę ładnych godzin z prędkościami autostradowymi załadowany po dach. Olej nie ściemniał względem tego, co było po 1 tysiącu, pojawił się niewielki ubytek. Nie dolewam, ciekawi mnie po ilu km i czy w ogóle zejdzie poniżej środka skali. Między min, a max jest około 0.7l.

IMG_20200714_002146.jpg
 
Last edited:
Back
Top