• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Meguin Special Engine Oil SAE 0W-16

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
D

Deleted member 925788

Gość
Serdeczne podziekowania dla: @Zielony34, @Hubert1, @orzeszpole, @imć, @artunero, @DjStar, @sprajt2, @SACZI, @Leo oraz @poziom1989.

Oraz @jerseyAdmin, @wlyszkow

1658157294198.png

Opis:

PDS


Kontrolne ICP, KV40°C oraz TAN.

Mamy stycznosc w pakietem dodatkow nowej generacji, oficjalny przepis dla API SP/ILSAC GF-6B. W celu zapewnienia mniejszego zuzycia paliwa oraz optymalnej ochrony przed zuzyciem, aby zapewnic lepsza ochrone przed wysoka temperatura tzn. lepsza kontrola utleniania i osadow. Przede wszystkim zlagodzenia LSPI:
1658158327841.png


Nowoscia sa nastepujace testy silnikowe: Seq. VIF (oszczednosc paliwa), Seq. IX (LSPI), Seq. X (zuzycie lancucha rozrzadu). Oraz pozostale testy silnikowe, ktore ten przepis przeszedl pozytywnie:

1658158218702.png



ICP:
  • Klasyczny ZnDTP, zastosowano prawdopodobnie typ o nizszej masie czasteczkowej, ktory zapewnia lepsza kontrole przed zuzyciem oraz dziala jako AO (przeciwutleniacz). Maksymalne dopuszczalne stezenie P ≤ 800 ppm.
  • Modyfikator tarcia w postaci MoDTC ≤ 200 ppm, bardzo istotny wielofuncyjny dodatek. Zapewnia synergiczna kombinacje z ZnDTP, pomaga w oszczednosci paliwa, minimalizuje ryzyko wystapienia LSPI oraz negatywny wplyw Zn na lancuch rozrzadu (moze ulegac rozciagnieciu) oraz jako AO.
  • Zwiazek B, tutaj zastosowano typ boranowy, dyspergator bezpopiolowy, prawdopodobnie PIBSA-PAM. Zapewnia dobra kontrole depozytow typu: szlam, czystosc tlokow oraz dyspersja sadzy. Male stezenie ze wzgledu na negatywny wplyw w kontekscie oszczednosci paliwa oraz jest szkodliwy dla lepkosci CCS. Moze miec rowniez pozytywny wplyw jako dodatek AW (Antiwear) oraz lepsza kompatybilnosc z elastomerami.
  • Mieszanina detergentow Ca/Mg, widac ewidentnie, ze wymogiem najnowszego API/ILSAC jest zmiejszenie ryzyka wystapienia LSPI w silniku benzynowym GDI.
  • KV40°, KV100°C oraz VI praktycznie pokrywaja sie z danymi podanymi na PDS.
  • Stosunkowo niski TAN.
  • Niestety nie wiemy jaki zastosowano typ VM (Viscosity Modifier) OCP, PMA itp. lecz zapewne dyspergujacy oraz wplywajacy pozytywnie na oszczednosc paliwa, stezenie nie jest duze.
  • TBN 8,6 mg KOH/g, stosunkowo wysoka rezerwa zasadowosci w oleju.
 
Interesujący olej. Widać jakie są oczekiwania wprowadzając tego typu oleje na rynek.
 
Ten sam przepis Motorex CONCEPT T-XL 0W-16:
1659123804246.png
 
Jesli chodzi o ICP to ten sam "przepis" jest w Orlen ME Dex1. Pierwiastki 1:1 tylko lepkośc inna.
 
@radex99 ogólnie mówiąc np. do współczesnych pojazdów azjatyckich ;)
 
@radex99 biorąc pod uwagę kalkulacje dla łożysk nowoczesnych i sprawnych jednostek napędowowych i temp. oleju do 150°C, HTHS ca. 2.3 cP będzie pasować do dużej większości.

Jako nieoficjalna informacja :>
 
Back
Top