D
Deleted member 925788
Gość
Serdeczne podziekowania dla: @Zielony34, @Hubert1, @orzeszpole, @imć, @artunero, @DjStar, @sprajt2, @SACZI, @Leo oraz @poziom1989.
Oraz @jerseyAdmin, @wlyszkow
Opis:
PDS
Kontrolne ICP, KV40°C oraz TAN.
Mamy stycznosc w pakietem dodatkow nowej generacji, oficjalny przepis dla API SP/ILSAC GF-6B. W celu zapewnienia mniejszego zuzycia paliwa oraz optymalnej ochrony przed zuzyciem, aby zapewnic lepsza ochrone przed wysoka temperatura tzn. lepsza kontrola utleniania i osadow. Przede wszystkim zlagodzenia LSPI:
Nowoscia sa nastepujace testy silnikowe: Seq. VIF (oszczednosc paliwa), Seq. IX (LSPI), Seq. X (zuzycie lancucha rozrzadu). Oraz pozostale testy silnikowe, ktore ten przepis przeszedl pozytywnie:
ICP:
Oraz @jerseyAdmin, @wlyszkow
Opis:
PDS
Kontrolne ICP, KV40°C oraz TAN.
Mamy stycznosc w pakietem dodatkow nowej generacji, oficjalny przepis dla API SP/ILSAC GF-6B. W celu zapewnienia mniejszego zuzycia paliwa oraz optymalnej ochrony przed zuzyciem, aby zapewnic lepsza ochrone przed wysoka temperatura tzn. lepsza kontrola utleniania i osadow. Przede wszystkim zlagodzenia LSPI:
Nowoscia sa nastepujace testy silnikowe: Seq. VIF (oszczednosc paliwa), Seq. IX (LSPI), Seq. X (zuzycie lancucha rozrzadu). Oraz pozostale testy silnikowe, ktore ten przepis przeszedl pozytywnie:
ICP:
- Klasyczny ZnDTP, zastosowano prawdopodobnie typ o nizszej masie czasteczkowej, ktory zapewnia lepsza kontrole przed zuzyciem oraz dziala jako AO (przeciwutleniacz). Maksymalne dopuszczalne stezenie P ≤ 800 ppm.
- Modyfikator tarcia w postaci MoDTC ≤ 200 ppm, bardzo istotny wielofuncyjny dodatek. Zapewnia synergiczna kombinacje z ZnDTP, pomaga w oszczednosci paliwa, minimalizuje ryzyko wystapienia LSPI oraz negatywny wplyw Zn na lancuch rozrzadu (moze ulegac rozciagnieciu) oraz jako AO.
- Zwiazek B, tutaj zastosowano typ boranowy, dyspergator bezpopiolowy, prawdopodobnie PIBSA-PAM. Zapewnia dobra kontrole depozytow typu: szlam, czystosc tlokow oraz dyspersja sadzy. Male stezenie ze wzgledu na negatywny wplyw w kontekscie oszczednosci paliwa oraz jest szkodliwy dla lepkosci CCS. Moze miec rowniez pozytywny wplyw jako dodatek AW (Antiwear) oraz lepsza kompatybilnosc z elastomerami.
- Mieszanina detergentow Ca/Mg, widac ewidentnie, ze wymogiem najnowszego API/ILSAC jest zmiejszenie ryzyka wystapienia LSPI w silniku benzynowym GDI.
- KV40°, KV100°C oraz VI praktycznie pokrywaja sie z danymi podanymi na PDS.
- Stosunkowo niski TAN.
- Niestety nie wiemy jaki zastosowano typ VM (Viscosity Modifier) OCP, PMA itp. lecz zapewne dyspergujacy oraz wplywajacy pozytywnie na oszczednosc paliwa, stezenie nie jest duze.
- TBN 8,6 mg KOH/g, stosunkowo wysoka rezerwa zasadowosci w oleju.