• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Meguin Super Leichtlauf Driver 0W-40

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Czy są jakiekolwiek przeciwwskazania do zalania tego oleju do silnika na bezpośrednim wtrysku i/lub z turbo jeżeli manual dopuszcza A3 i API SN lub starsze?

Jak pisałem, na ".de" przewijała się opinia, że fajny olej dla silników bliżej 2000 roku, a najlepiej bez turbo i GDI, ale brzmi to jak skrót myślowy. Trzymając w obrębie zaleceń książki nie ma mowy o żadnym eksperymentowaniu, tak na chłopski rozum.
 
Pisałem wielokrotnie, że do tego silnika można alternatywnie stosować ACEA A3/B4, dobieraczki również taki olej polecają....
 
Do TGDI bym go nie wlał, do GDI bez turbo jezeli manual by dopuszczał to tak. Ale dopuszczał na zasadzie głównego wyboru, a nie "mozna zalać jezeli nie jest dostępny właściwy olej".
 
@poziom1989, pytam ogólnie w kontekście opinii u kolegów z de.

@jerseyAdmin, nie mówimy o eksperymentowaniu, przyjmijmy, że trzymamy się książki. Miałbyś jakieś opory przed wlaniem go do silnika, który ma zarówno turbo jak i bezpośredni wtrysk, ale wymaga A3, ewentualnie A5 wg książki? Czyli full sapsów. I API SN lub starszej.

Czy sam fakt, że olej olej spełnia wymagania manuala kończy temat? Czy może jest w tej formulacji coś, co sprawia, że lepiej nie lać go do turbo z DI?
 
Napisałem.
Post automatically merged:

Ludzie stosują od lat w tym silniku 5W-50, 10W-60 napakowane Ca, tam nie ma problemów z LSPI. Za bardzo kombinujesz 🤦‍♂️
 
Jezeli instrukcja wprost zezwala na A3/B4 to nie ma problemu, można lać.
 
Dzięki. Zatem trochę tam uprościli temat sprowadzając normę A3/B4 do silników z lat 2000 i bez DI czy turbo. Natomiast obecnie faktycznie ciężko znaleźć nową turbo benzynę na bezpośrednim wtrysku z normą inną niż C.
 
VW TSI 1.2 1.4 1.8 2.0 do 2018 bez serwisu longlife mogą być zalane normą 502.00, czyli większość A3/B4. BMW 1.6 T i 2.0 T oraz MB 1.6 T i 2.0 T odpowiednio LL01 i MB229.5. To jest całkiem spory udział na rynku współczesnych aut z silnikami TGDI.
 
Jak masz w instrukcji C3 albo A5, a lejesz A3/B4 to dla mnie jest eksperymentowanie,
Ja mam w manualu Toyoty tylko API SL SM SN, a inne auto z tym silnikiem w manualu ma A5/B5 A1/B1,zalewam A3/B4 ,to znaczy że eksperymentuje ?
Czy to nie jest tak ,że producent silnika zbytnio kieruje się eco-paliwem i nie wspomina A3/B4 ?
Nie jest to lekka zamiana ,z oszczędności paliwa na oszczędzanie silnika ?
 
Różne kierunki dostaw silników? Jeżeli nie masz norm ACEA w polskiej instrukcji to znaczy że silnik/samochód był pierwotnie przeznaczony na rynki azjatyckie albo amerykańskie. Tam są inne normy na paliwo na przykład - takie rzeczy też są brane pod uwagę przy tworzeniu instrukcji.
 
Nie no jak ,produkcja Belgia ,szykowany na rynek DE jako wersja napędzająca sprzedaż Auris II . O silniku to nikt się nie dowie skąd .
To ja eksperymentuje ,czy jednak nie ?
 
Od ojca Lancer (VIII 1.8) ca. 6000 km. Trzeci interwal na tym oleju.
1.jpeg
 
Kolor oleju nie świadczy o niczym . Bez analizy to wróżenie z fusów
 
Co Ty nie powiesz...przeciez sam pisze o tym wielokrotnie, wiec Ameryki nie odkryles. Tutaj chodzi o inne kwestie, z pewnoscia nie o tym, czy dany olej nalezy wymienic czy nie. Lecz o innych procesach np. utlenianiu.
Post automatically merged:

1619538402606.png
 
Myślę , że to zbyt zawiły i obszerny temat , i kto jak kto ale ty nie powinienes tego upraszczać w ten sposób.
 
Przeciez to tylko czysta ciekawostka, czesto sie obserwuje zmiane barwy oleju z roznych przyczyn. Ten post nie mial celow naukowych.
 
no niby masz racje , ale potem nowi mniej obeznani forumowicze zakopią forum podobnymi ciekawostkami . A sam olej wygląda dla mnie normalnie, nie ma sie czym chwalić , ani czym martwić
 
Powtorze: W moim poscie nie sa zawarte zadne inne informacje itp.

EOT.
 
Pomijając już kwestie kleksa na papierku to ten meguin wydaje się dużo fajniejszą opcją niż trochę starzejacy się 5w40. W sumie mógłbym go rozważyć dla siebie , ale boje się słabej dostępności na naszym rynku i że może całkiem zniknąć. A nie mam zamiaru sponsorować jakiś szemranych kombinatorów sprowadzaczy
 
Last edited:
Back
Top