• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mercedes AMG C63s

CenturionM

Użytkownik
Lokalizacja
Taka Miejscowość
Strona www
http://www.hamqsl.com/solar.html
Samochód
Audi S4
Marka samochodu
Mercedes Amg C63s
Budżet/ile litrów
10
Styl jazdy
Silnik
4.0 Biturbo
Data produkcji
2018
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
229.5
Jaki olej masz obecnie
AMG Performance 0w40
witam serdecznie

zbliża mi się przegląd A i konieczna wymiana oleju w Mercedes AMG C63s rocznik 2018, przebieg 10tys km

jaki olej zalać? Redline 0W40, czy od mercedesa AMG Performance 0W40? - wraz z podaniem dobrego sprawdzonego źródła zakupu


naczytałem się sporo na temat tych olei i powiem szczerze, że nie wiem co byłoby dobre...


fajnie byłoby gdyby ktoś podpowiedział jaki olej zalać do skrzyni biegów


p.s. cena nie gra roli, tylko najlepsze produkty



proszę o pomoc w tych sprawach
 
Źródła nie podajemy. Ten Mercedesa to nic szczególnego. Redline ciekawaszy, choć bardzo dopakowany dodatkami. Moim zdaniem najlepszy byłby Amsoil 0w40 SS w nowej wersji, ale on chyba nie ma oficjalnej aprobaty Merola, jeżeli na tym Ci zależy.
 
Jezeli auto na gwarancji, to powinienes stosowac oleje z oficjalna aprobata. I po czym wnioskujesz, ze Amsoil to nic specjalnego ?
 
Redline chyba tylko spełnia normę ale oficjalnej aprobaty MB nie ma.

Tutaj masz porównanie obu.



Z olejów z oficjalną Aprobatą masz Mobil1 FS 0W40 całkiem fajny olej, cena też dobra więc można sobie częściej go wymieniać.
 
Wybór środków z aprobatą masz duży. Nawet klasyka czyli Mobil 1 0w40, myślę, ze bylby tu super. Parametrami ciezko ktoremuś olejowi mu dorównać
 
@CenturionM Amsoil nie posiada zadnych aprobat. To dosc nietypowa receptura. Dziwna prace ? To oznaczy ?

nierówna praca silnika w nowy aucie
Post automatically merged:

obejrzę gdzieś testy, moze polecicie dobre źródło bo z tego co wyczytałem to jeden najczesciej podrabiany olej
 
Z ciekawych jest Mitasu Gold 5W-40, Midland Synqron 5W-40 i 0W-40, Yacco VX1000 LL.

I bardzo fajny eni i-Sint 5W-40.
 
Last edited:
W jaki sposób użytkujesz samochód? Jeżeli nie jeździsz na torze to każdy olej z oficjalną aprobatą będzie tak samo dobry. Nawet Lotos Synthetic Plus.

Z ciekawych jest Mitasu Gold 5W-40, Midland Synqron 5W-40 i 0W-40, Yacco VX1000 LL.

I bardzo fajny eni i-Sint 5W-40.

Synqrona 5W40 już nie ma. Pozostaje 0W40.
 
Wracając do tematu, ja zaproponuję olej "ze stajni Mercedesa", czyli Petronas Syntium 7000 0w40 - oficjalną aprobatę Mercedesa na pewno powinien posiadać. Analiza nowego oleju (nieprzepracowanego) jest dostępna na niemieckim oil clubie.

Pozdrawiam ;)
 
Post automatically merged:

Wracając do tematu, ja zaproponuję olej "ze stajni Mercedesa", czyli Petronas Syntium 7000 0w40 - oficjalną aprobatę Mercedesa na pewno powinien posiadać. Analiza nowego oleju (nieprzepracowanego) jest dostępna na niemieckim oil clubie.

Pozdrawiam ;)
Ten Petronas troche ma lepszy pour point, ale poza tym myśle, że to wlasnie on plywa w butelkach tego OEM oleju. Prawie 1:1 taki sam
 
Last edited by a moderator:
Posprzątałem, wyedytowałem swój post żeby nie było kontrowersji, a autora przepraszam za ten burdel.
 
Oprócz oema- na którego bym postawił jako pierwszy wybór, z oficjalną aprobatą MB jest Ravenol 0w-40 SSL, i 5w-40 VST - obydwa produkty oparte na IV grupie z dodatkiem V analizy w necie są dostępne.
 
multum produktów - i teraz który wybrać :)

coś tam zacząłem oglądać testy olejów na Youtube kanału: Piotr Tester (uważam że te pręciki do testów powinny być całkowicie zanurzone w oleju - stąd te wyniki są niemiarodajne


ciężki wybór... ale chciałbym pozostać przy 0W40 - głównie zalezy mi na najlepszym smarowaniu (aby nie zużywały sie elementy zbytnio szybko), oczywiście kompresji i aby nie wysuszało uszczelek (czytałem że w niektórych olejach baza olejowa potrafi to robic)

w moim aucie jest filtr GPF
 
Z tym Amsoilem 0W40 to nie pierwszy raz słyszę, ze komuś silnik "dziwnie" na nim chodzi. Bardzo dobra oliwa ale widocznie nie wszystkie silniki odpowiednio "współpracują". Dużo fajnych olejów spełnia MB 229.5 ale nie ma aprobat. Ravenol SSL0W40 wydaje się bardzo sensowną opcją.
 
Nie te czasy, w tej chwili w olejach opartych na IV/V grupie zjawisko wysuszania uszczelnień nie występuje, dzięki odpowiednim dodatkom.
Norma 229.5 (2016) określa zakres popiołów na 1-1.6 max, a więc skoro manual to zaleca, problemu być nie powinno. Nowoczesne oleje z tej normy mają przeważnie 1-1.2 max.
 
Last edited:
Back
Top