• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mercedes-Benz W203 C200 Kompressor M271

90kid

Użytkownik
Samochód
Astra J Sedan 1.4T LPG A14NET
Marka samochodu
Mercedes-Benz
Budżet/ile litrów
270zł/6L
Styl jazdy
Silnik
1.8 Kompressor C200 M271
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
od 0w30 w górę
Jaki olej masz obecnie
Nie wiadomo
Cześć, auto świeżo po zakupie od poprzedniego właściciela. Nie wiemy co jest w środku, aczkolwiek olej jest świeży z tego względu że dopiero co był robiony rozrząd. Przebieg 244k i może być prawdziwy, na tyle ile wynika z historii serwisowej.
Będzie płukanka postojowa Oilem i zrzucana miska do wyczyszczenia syfu. Auto ma dwuletnią instalację lpg.
Auto będzie robiło rocznie ok 7-9 tysięcy kilometrów, głownie na zakupy i w trasy - do pracy jest inny samochód.

Myślę o zalaniu Meguin Super Leichtlauf 5w40 aczkolwiek ten konkretny olej nie ma chyba aprobaty MB 229.51 / 229.5, ma ją natomiast Meguin High Condition 5W-40 ale z tego co widzę jest na bazie HC, wiec Super Leichtlauf wydaje się być lepszym wyborem.
Ewentualnie mogę zakupić coś o wyższych parametrach jakościowych, może Shella na GTL albo Mobila? Na deser dolewka AR9100 i niech mu służy :D.
 
Ech weź wpakuj mu lotosa 5w40 albo eurola sl i jeździj,a reszte kapuchy przeznacz na paliwko.
 
Jak chcesz świetny olej w dobrej cenie to bierz eurol. Jak chcesz coś ekstra to bierz ravenol vst . Nie wiem czy ten silnik potrzebuje czegoś ekstra . Jeśli chodzi o archoila to jako dodatek do olejów silnikowych 9100 jest już chyba wypierany powoli przez 9200 w ulepszonej recepturze.
 
@90kid W Twoim przypadku nie musisz obowiązkowo trzymać się aprobat itp. wystarczy, że będziesz się opierać o ACEA A3/B4 SAE 0W/5W-40. Meguin Super Leichtlauf 5W-40 to bardzo dobry olej bazujący wyłącznie na PAO i przede wszystkim stabilny. Natomiast High Condition 5W-40 jest z kolei nowoczesną recepturą. Nie każdy producent może się pochwalić stabilnością swoich produktów jak np. Ravenol. Odnośnie doboru oleju możesz również rozważyć Mobil 1 FS 0W-40, Shell Helix Ultra 5W-40. Lub coś standardowego, lecz od większego producenta bazującego na VHVI: Total, Castrol (Aral), Motul, Fuchs lub Gulf. Jak najbardziej wypłukać przed wymianą i obserwować zużycie oleju.
 
Patrząc na stabilność receptury, wolałbym postawić na Meguina, lub Shella.

Dobre HC też w zupełności wystarczy. Tutaj fajnym wyborem może być Eurol Super Lite 5W40.
 
Sprawdziłem sobie czym różnią się normy 229.3 i 229.5 i wygląda na to że 229.5 jest najbardziej wypasiona, 229.5.1 jest już nowocześniejsza do zastosowań z filtrami cząstek stałych.

Orlen odrzucam, bo nie lubię orlenu ;).
Oficjalnej pieczątki nie potrzebuję, dlatego najpewniej zdecyduję się na Meguin Super Leichtlauf Driver 0W-40, wydaje się dość grubszy, sporo cynku i ma inne dodatki.
 
Back
Top