• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mercedes w126 420SEL 1990rok silnik M116 problem z doborem oleju

Plasteeer

Użytkownik
Samochód
MERCEDES W221 3.0 CDI V6 VOLVO XC90 3.2 PB/LPG
Marka samochodu
Mercedes
Budżet/ile litrów
500 około 8l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
M116 4,2L V8
Data produkcji
1990
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
BRAK DANYCH
Jaki olej masz obecnie
motul 10w40
Witam
zakupiłem mercedesa w126 auto pochodzi z japoni wyposarzone jest w silnik M116 V8 4.2l auto ma potwierdzony przebieg 135 000km musze zrobic w nim pełny serwis i proszę o poradę na jakim oleju ten silnik powinien pracowac? Za nim założyłem temat próbowałem znalesc info w internecie także na zagranicznych forach ale nie ma wiele tematów :( Znalazłem też takie info że ludzie dolewają do oleju dodatek Zddp ze względu na za małą ilosc dodatku w olejach jakie sa teraz na rynku . Podobno konstrukcja tego silnika tego wymaga ? Problem jest tez taki ze te silniki wychodziły w latach 1967-1991 i podejrzewam że możliwe ze silniki z poczatku lat produkcji faktycznie mogą miec konstrukcje która wymaga zwiekszonej ilosci Zddp no ale wedlug mnie silnik przez te lata przeszedł pewnie sporo modyfikacji i ciekawi mnie to czy aby napewno ten moj silnik który jest z 1990 roku też tego potrzebuje ? Kiedys miałem mercedesa w124 z silnikiem m103 i lałem do niego petro canade 10w40 przejechal 600 tys km bez problemu. Może jest osoba na formu posiadająca wiedzę na ten temat ?
z góry dziękuję za wszelkie porady
 
Zasadniczo to jeszcze stara szkoła silnikowa, ale dla spokoju ducha np. Castrol EDGE 5W-40 A3/B4 ma stare normy merca i jest bardzo dobrym olejem.
Ja bym absolutnie niczego do tego oleju nie dolewał. Te problemy z cynkiem i degradacją stopów łożyskowych dotyczą klasyków do początku lat 80 co najwyżej i wtedy są specjalne oleje.
 
Zasadniczo to jeszcze stara szkoła silnikowa, ale dla spokoju ducha np. Castrol EDGE 5W-40 A3/B4 ma stare normy merca i jest bardzo dobrym olejem.
Ja bym absolutnie niczego do tego oleju nie dolewał. Te problemy z cynkiem i degradacją stopów łożyskowych dotyczą klasyków do początku lat 80 co najwyżej i wtedy są specjalne oleje.
Ja akurat fanem castrola nie jestem , chociaz nie mowie ze to zly olej czyli pewnie najepiej celowac w olej z norma mb 229.3 5w40 ? Wydaje mi sie ze kiedys aral mial dobre 5w40 z tą norma . Ogolnie zastanawialem sie tez nad mobilem 1 0w40 lub Mobil 1 FS X2 5W-50 ( ten niby polecany do MB ze starszymi silnikami )
 
Do V8-mek z lat 80-tych i początku 90-tych olej 10w/40 jest najlepszym wyborem i jeżeli masz zalanego Motula w tej klasie lepkości, to niczego więcej Twój silniczek nie potrzebuje. Mogę jeszcze polecić Valvoline MaxLife oraz Gulfa Tec Plus, oba też 10w/40.
 
Prędzej obstawiam normę Mercedesa 229.1 niż 229.3.
Olej na starym pakiecie to może Orlen Classic 5w40.
Podejrzewam, że to ma być rodzynek w garażu, używany tylko w słoneczne dni, więc 10w40 sprawdzi się spokojnie.
 
aral mial dobre 5w40 z tą norma . Ogolnie zastanawialem sie tez nad mobilem 1 0w40 lub Mobil 1 FS X2 5W-50 ( ten niby polecany do MB ze starszymi silnikami )
Arala nie ma, mobil ok, subiektywnie najlepiej silnik pracuje na castrolu. Zaraz ktoś się tu będzie śmiał, ale różnicę czuć, zwłaszcza przy delikatnym wyciąganiu z niskich obrotów.
 
Prędzej obstawiam normę Mercedesa 229.1 niż 229.3.
Olej na starym pakiecie to może Orlen Classic 5w40.
Podejrzewam, że to ma być rodzynek w garażu, używany tylko w słoneczne dni, więc 10w40 sprawdzi się spokojnie.
dokładnie auto będzie używane sporadycznie i olej będzie zmieniany raz do roku . Tak jeszcze zastanawiam się nad tym Zddp i ogolnie wlasnie mobil 1 5w50 polecany jest do starczych MB bo wlasnie ma sporo Zddp cynk z badan na poziomie 1040 czyli idealanie. Ale patrzac teraz na anazlizy to total 9000 energy 5w40 tez ma powyzej 1000 i jest to 1065 wiec tez ladnie. Tego totala uzywalem juz w kilku MB i zawsze byłem zadowolony wiec moze to nie byl by też zły wybór do tej V-ki ?
 
Jeszcze więcej ZDDP ma Kroon Polytech 5W40. @wlyszkow się wypowie. Ja do klasyka z 1988 właśnie ten olej leję.
 
Eurol SuperLite/Lotos/Texaco 5W40
 
Dokładnie według poprzedniego właściciela auto nie pobiera w ogóle oleju . Silnik nie dymi i katalizator jest na miejscu. Czyli co nie patrzeć a tak na ten cynk? Myślicie że total 5w40 będzie dobrym wyborem ? A może ten mobil 1 5w50? Na lotosa 5w40 też mógł bym się skupić znam ten olej i wiem że też daje radę . Jeszcze zastanawiam się nad aralem 5w40 tylko że ten nie jest tani ale w sumie o cenę tu nie bardzo się rozchodzi. Ewentualnie może jeszcze ktoś ma w głowie coś lepszego. Auto zostanie ze mną na długi czas i zima nie będzie jeździć
 
zdecydowałem sie na mobil 5w50 jako że wygląda fajnie parametrami i bliżej mu górnej wartosci do 40 oraz posiada oficjalna aprobate jako jedyny z wszystkich na mb229.1 + mb229.3
 
Back
Top