• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mercedes w203 c200 kompressor m271

Adi212

Nowy użytkownik
Samochód
Mercedes w203, 1.8 kompressor m271
Marka samochodu
Mercedes Benz W203
Budżet/ile litrów
350/6l
Styl jazdy
Silnik
1.8 Kompressor M271
Data produkcji
2005
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
50-100ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
MB 229.51, MB 229.31
Jaki olej masz obecnie
PENRITE ENVIRO+ 5W40
Proszę o polecenie dobrej jakości oleju w moim budżecie, obecnie zalałem penrite. Pytanie czy w tym budżecie dostane coś lepszego? Nie mam problemu z tym żeby zostać na obecnym oleju. Podzielcie się swoją wiedzą ;)
 
Penrite jest spoko, ale ma spory narzut na cenę że względu na import z Australii. Jeżeli cena ci nie przeszkadza a olej odpowiedź to możesz przy nim zostać. Jeżeli chcesz coś taniej to Castrol Edge C3 albo LL w lepkości 5W-30, ewentualnie Neste Premium+ 5W-40.
 
Właśnie się dowiedziałem że sklep w którym się zaopatruję najprawodpodobniej zrezygnuje z penrite ze względu na duże problemy z dostawami. W podobnej cenie jest jeszcze RAVENOL VMP 5W30 CleanSynto USVO, chciałbym zostać w tym przedziale cenowym i mieć coś z górnej półki, ale chce dopłacać do jakości, nie do marki i marketingu.
 
Do tego silnika mozesz tez lac oleje z norma 229.5. Nie masz tam zadnego dpfa, wiec moze byc full saps. Z ta norma polece Ci oleje, ktore sam mialem w swoim 270CDI i zmiescisz sie w budzecie. Meguin SL 5W40 albo Shell HU 5W40.
 
Przedział cenowy określa wyłącznie przedział cenowy i ma niewiele wspólnego z jakością. Penrite to australijski Orlen, ale płaci się za niego jak za mokre zboże bo egzotyczny. Jeżeli chcesz mieć pewność jakości i adekwatnej ceny to kupuj oleje znanych koncernów: Orlen, Neste, Shell, Eni, Petronas, Motul, Texaco, Eneos, Liqui Moly/Meguin, Total/Elf, BP/Castrol i tak dalej.
 
Mam taki silnik w wersji 143 KM, czyli 1.8 Kompresor przebieg 302 kkm. Przed zakupem poprzedni właściciel lał kilka zmian Castrola Magnatec 5w30. Po zakupie wymieniałem uszczelkę pod deklem zaworów. W głowicy panował syf. Zalany został Meguin 0w40. Po 6 tys. km dodana plukanka Xado Vita Flush na 200 km i przed samą wymianą Shell Fast. Zleciała mega czarna breja. Następnie olej Shell HU 0W40 SN+. Założony został też LPG. Niestety LPG pokazało problem z kompresją na 3 cylindrze. Głowica zrzucona i kompletna regeneracja - zawory, prowadnice, uszczelnienia, popychacze, rozrząd. Po założeniu głowicy jeszcze 2 kkm (do 290 kkm) na Shellu HU 0W40 SN+ i wymiana z płukanką Shell Fast na Shell HU 0W40 SP (złote bańki). Przeleciane zostało na tym Shellu 7 kkm głównie autostrada i drogi ekspresowe z max. prędkością przepisową. Pobór 1l na 7 kkm - stosunkowo duży. Znów wymiana z płukanką Shell Fast i zalane 4 l Shell HX8 5w40 SP + 1.7l HU 0W40 SP. Zrobione autostrada i ekspresowki ok. 5 tys. km pobór ok. 50-70 ml na 1000 km. Po Shellu wpadnie Eurol SL 5w40 z ciekawosci a po nim, bliżej zimy, Total 9000 0W40 - znalazłem go w dobrej cenie 125 zł za 5l. Ma dobrą bazę z udzałem PAO ponad 50 %, nie szaleje z ilością popiołu i posiada oficjalnie normę 229.5.
Wymieniałem ostatnio znów uszczelkę pod pokrywą zaworów bo przy robocie głowicy nowa źle się ułożyła i trochę ciekło. Elementy głowicy, które nie były w myjce ultradzwiekowej podczas regeneracji - czyli tzw. ruszt wałków rozrządu - czyściutkie i bez osadów.
Generalnie mogę polecić Shella 0W40 SP - ma dobrą bazę GTL, molibden i pakiet magnezowo - wapniowy, który dobrze płucze bez nadmiaru popiołu. Tak samo mogę polecićj Meguina 0W40. Silnik ten ma słaby łańcuch wiec wskazane jest coś z molibdenem albo innymi dodatkami EP. Staram się wybierać z gamy Bevo 229.5 i lepkości 5w40 albo 0W40 oraz docelowo zakładam interwały 8-10 kkm.
Po robocie głowicy i na nowych popychaczach słyszę czasami, po dłuższym postoju, popychacze przez 1-2 sek. To normalne. Poza tym na wymienionych powyżej olejach praca bez uwag. Na Hx8 silnik "słuchowo" pracuje przyjemniej niż na HU ale to żaden miernik.
 
Last edited:
Back
Top