• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mercedes W211 OM642 224KM DPF

behru

Nowy użytkownik
Samochód
W211 OM642
Marka samochodu
Mercedes W211 320CDI
Budżet/ile litrów
320PLN/ 9l
Styl jazdy
Silnik
OM642 224KM DPF
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Brak lub niezauważalne
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Zgodny z normą 229.51 / 228.51 / 229.31
Jaki olej masz obecnie
Valvoline MST C3 5W30
Witam, zastanawiam się nam zmianą oleju. Obecnie Valvoline MST C3 5-W30, poprzedni właściciel wlewał LM TOP TEC 4200 5W30 do 130tys olej z ASO. Obecnie 190tys przebiegu. Interwały zmiany oleju od początku poniżej 15tys km. U mnie ~10-11tys km.

Myślałem o Eurolu Fluence 5W-40 spełnia zarówno normy 229.51 jak i bardziej wymagającą 229.52 ma nawet aprobatę MB i papierek od Daimlera na stronie. Lepkość większą z racji występującej w zależności od wielu czynników podatności na zatarcie 6 panewki 😉

Osobiście nie pałuje auta na zimnym i nie jeżdżę z pedałem wciśniętym w podłogę, ale wolę dmuchać na zimne. Trasy minimum 16km-30km (w zależności czy do pracy miastem czy autostradą), sporadycznie krótkie ~2km

Czy zaproponowany przeze mnie olej to dobry wybór? Ewentualnie co innego mógłbym zastosować w zaproponowanym budżecie?
 
Piękne auto, niespełnione moje marzenie 😉 Eurol jak najbardziej spoko, inna oliwa godna polecenia taki pewny średniak to FUCHS TITAN GT1 FLEX 3 5W40 XTL 5W-40, posiada również aprobatę 229.52. Cena 150 zł za 5 litrów.

Druga opcja jeśli mógłby być 5w30 to nasz polski Orlen XD 5w30 z oficjalną aprobatą 229.52, 85 zł za 4 litry i możesz do niego dodać AR9100, który dba o czystość i ochronę silnika. Cenowo wyjdziesz podobnie a jednak wydaje mi się lepsza opcja 🙂
 
Piękne auto, niespełnione moje marzenie 😉 Eurol jak najbardziej spoko, inna oliwa godna polecenia taki pewny średniak to FUCHS TITAN GT1 FLEX 3 5W40 XTL 5W-40, posiada również aprobatę 229.52. Cena 150 zł za 5 litrów.

Druga opcja jeśli mógłby być 5w30 to nasz polski Orlen XD 5w30 z oficjalną aprobatą 229.52, 85 zł za 4 litry i możesz do niego dodać AR9100, który dba o czystość i ochronę silnika. Cenowo wyjdziesz podobnie a jednak wydaje mi się lepsza opcja 🙂
Dziękuję za odpowiedź. Marzenia trzeba spełniać 😉 choćby późno 😉

A tak na poważnie z tym Orlenem to na liście go nie widzę:

Ani nawet ma tej https://bevo.mercedes-benz.com/bevoonlinebak/229.51_en.html

To na pewno aprobatą? Czy raczej zgodność z wymaganiami normy (spełnienie normy)?

Pozdrawiam 😀
 
@behru mam ten sam motor. Lałem Fluenca, Arala Supertronic 0w40, obecnie Mobil X3 0w40. Nie wiem jak to inni robią, ale ja na ucho nie słyszę żadnej różnicy. Najważniejsze to olej z pewnego źródła i normalne interwały, tym bardziej że nie robisz dużych dziennych dystansów.
Wiesz co ile km. DPF się dopala?
 
A tak na poważnie z tym Orlenem to na liście go nie widzę:
Ani nawet ma tej https://bevo.mercedes-benz.com/bevoonlinebak/229.51_en.html

To na pewno aprobatą? Czy raczej zgodność z wymaganiami normy (spełnienie normy)?
oczywiście, że jest.
Słabo kolega sprawdzał 🙃
1645681184464.png
 
Rzeczywiście - coś słabo szukajka na telefonie działała - wydawało mi się że w nazwie będzie z przodu Orlen a tu mała niespodzianka :)
 
Last edited by a moderator:
Brak aprobat nie ma znaczenia przy doborze środka smarnego. Zdumiewające stwierdzenie głównego moderatora forum olejowego.
 
Brakuje Ci wiedzy, żeby cokolwiek zweryfikować a jak nie masz merytorycznych argumentów to się nawet nie udzielaj, bo się tylko będziesz publicznie kompromitował.
Post automatically merged:

Tak jak myślałem :>
 
Nie, bo jak twierdzisz, że są takie ważne to podaj mi argumenty merytoryczne, oczywiście prócz okresu na gwarancji. Jak nawet nie wiesz po co są te całe aprobaty, cały ich sens itp. Potrafisz się do tego odnieść? Jakbyś miał odpowiednią wiedzę, potrafiłbyś to zweryfikować.
 
Nie twierdzę, że są takie ważne, ale są optymalnym i bezpiecznym sposobem doboru oleju do danego silnika. Teoretycznie mamy gwarancję minimalnych parametrów spełniających daną normę. Jeśli mamy dwa oleje, z których jeden jest zatwierdzony a drugi nie, a tylko ma deklarację, że spełnia normę, oczywistym jest, że tylko przy pierwszym mamy chociaż minimalną pewność, że tak jest. Tym bardziej biorąc pod uwagę fakt, że nie mamy, jako laicy absolutnie żadnego narzędzia, aby sprawdzić parametry oleju kompleksowo.
 
@behru mam ten sam motor. Lałem Fluenca, Arala Supertronic 0w40, obecnie Mobil X3 0w40. Nie wiem jak to inni robią, ale ja na ucho nie słyszę żadnej różnicy. Najważniejsze to olej z pewnego źródła i normalne interwały, tym bardziej że nie robisz dużych dziennych dystansów.
Wiesz co ile km. DPF się dopala?
om642.jpg


Tu masz świeżutki obrazek z diagnostyki obrazek - pozycja 4742 - stan licznika (poniżej) nie pokazuje pierwszej cyfry (normalne). Przy moim trybie jazdy wypalanie przy dystansie powyżej 900km od ostatniej regeneracji. Co do wrażeń dzwiękowych - jeśli silnik w dobrym stanie i wymiana rzeczywiście co około 10tys to różnica w dźwięku silnika na nowym oleju na granicy autosugestii ;-)
 
@RKR75 nie będę taki....

Dam Ci wskazówkę, poczytaj o API SN/ILSAC GF-5, o testach itp. może to Ci wystarczy, powodzenia.

Reszta to kwestia podziału zysków, tak w dużym skrócie.
 
ale nie o tym jest mowa. Mówimy o oficjalnym zatwierdzeniu. Jeśli nie masz oficjalnego zatwierdzenia, nie masz żadnej pewności, że dana receptura spełnia jakiekolwiek deklarowane normy, a nie jest tylko nadrukiem na etykiecie. Że zacytuję klasyka: "mówione o tym było dziesiątki razy na forum" :cool:
 
Back
Top