• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mieszanina olejow bazowych i ich wplyw na temperature oleju

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
poziom1989 napisał:
Bonker napisał:
W trybie roboczym, w zależności od silnika, bez intercoolera temperatura wynosi od 80 do 95 stopni. W trybie agresywnym 110-115 stopni. Zależy to nie tylko od świeżego oleju, ale także od mieszanki olejów bazowych PAO + ESTER. Ravenol VST to PAO 60% + HC 20%

Witam,

masz jakies dowody (badania itp.) swiadczace o tym, ze oleje bazowe maja wplyw na temperature oleju ? Ja sie wczesniej nad tym tak intensywnie nie zastanawialem, lecz czy z chemicznego punktu widzenia pelno syntetyczne oleje, moga w rzeczywistosci obnizyc temperature ?

Pozdrawiam


Nie mam badań.
Mogę tylko wyjaśnić fakt obniżenia temperatury oleju przez fakt, że dzięki mieszance PAO ESTER uzyskaliśmy wysoki HTHS, który nie tylko zmniejsza tarcie, ale także lepiej pochłania ciepło niż redukcję tarcia, mamy również modyfikator tarcia na bazie molibdenu.

Powyższe wartości temperatur są średnimi wartościami otrzymanymi od naszych klientów.
 
Zastanawiam się, czy ta niższa temperatura olejów Extreme nie jest spowodowana gorszą przewodnością cieplną olejów.
Jeżeli tak, to nie ma się z czego cieszyć, bo olej po prostu odbiera mniej ciepła z silnika, np z tłoków/pierścieni/gładzi ...

Nie wiem, czy to prawda, taka myśl mnie naszła.
 
Olej jest chłodniejszy, czyli nie dopuszcza do nagrzania materiału.

Wlej wodę do silnika - zagotuje się, czyli odbiera ciepło, nie? :D

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Nie mozemy porownywac wody z olejem. Z chemicznego punktu widzenia to dwie rozne ciecze. Na powyzszym obrazku jest dowod, ze PAO lepiej pochlania cieplo w stosunku do oleju mineralnego.
 
PAO nie pozostawia również po sobie różnego rodzaju depozytów tworzących się wysokich temperaturach podczas eksploatacji.

Moim zdaniem, jeśli olej jest chłodniejszy, to materiał przez który przepływa również będzie miał niższą temperaturę = lepsza ochrona.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Witam szanownych kolegów .
Nie wiem czy w odpowiednim miejscu zadam pytania , więc proszę o wyrozumiałość .

Silnik MR16DDT (1.6 DIG -T) 200KM .

Zmiana oleju z Motula HC na Royal Purple PAO , czy możliwe jest aby dużo trwalszy film olejowy oleju PAO ,miał wpływ po zmianie na wolniejsze nagrzewanie płynu chłodzącego ?
To znaczy zaraz po odpaleniu silnika z PAO , na postoju , obserwuję wolniejsze przybywanie kresek wskaźnika temp. płynu , dłuższa praca na ssaniu niż to było z Motulem HC . W trakcie jazdy przybywanie kresek tego wskaźnika jest już podobne.

Patrzyłem ale nie znalazłem , czy jest tu gdzieś wątek z analizą używanego oleju Royal Purple ?
 
Film olejowy, a nagrzewanie jednostki napędowej to dwie różne rzeczy. Jaki dokładnie olej stosujesz? Analizy uzywanego oleju tej marki nie mamy, tu sie nasuwa pytanie w jakim celu?
 
Last edited by a moderator:
Dzięki za odzew ,jakoś nie zaznaczyłem chyba powiadamiania :cool:

Royal Purple 10W40 API SN ,oraz Royal Purple 5W30 API SN PLUS .
A to czemu analiz tej marki nie ma , mała popularność , czy szanowni koledzy sprawdzili jakość i coś nie tak było ?
Tak tylko chciałem coś takiego zobaczyć , no i może gdzie ta marka u kolegów ląduje w rankingu potwierdzonym .

Czy to prawda ,że we wszystkich olejach PAO , ze względu na proces ich produkcji ,zawierają jakąś część oleju mineralnego . Chodzi o rozpuszczenie dodatków w minerale i dopiero dodanie do czystych palaolefin .
 
Wszystkie dostępne dodatki mają małą ilość grupy I lub III, lecz najczęściej III, które są tylko nośnikiem. Z powodu wysokiej liczby anilinowej dodaje się do takiego oleju komponenty polarne.

Dawniej dodawano estry, aktualnie jeszcze także, ale są już inne technologie, które zwiększają rozpuszczalnosc dodatków i zanieczyszczen np. Hitec 082 (wierzę, że już jest obecny w gotowych pakietach). Mają również pozytywny wpływ na uszczelki lub OSP, AN itd.

Pisałem o tym wielokrotnie na forum poszukaj, są odpowiednie tematy.

Odnośnie Royal Purple to tym bardziej nie odpowiedni dział.
 
Last edited by a moderator:
W odpowiedzi z Royala , napisali " Wszystkie oleje syntetyczne Royal Purple do zastosowań konsumenckich i handlowych wykorzystują zastrzeżoną mieszankę najwyższej jakości syntetycznych surowców bazowych, w tym grupy IV (PAO) i grupy V."

Dobra poszukam ,ale z szukaniem to u mnie kiepsko ,zniechęca mnie szukanie igły w stogu siana :cool:

Jest na forum jakiś ranking olejowy ?
 
@Skiper nie ma i nie będzie. Nie ma czegoś takiego jak idealny olej. Środki smarne dobiera się indywidualnie np. ktoś stwierdzi, że najlepsze są oleje do sportu, lecz takie się nie sprawdza do użytku na co dzień.
 
Szukam jakiegoś potwierdzenia ,że dobrze wybrałem . RP mają HPS i XPR do niby sportu ,ale raczej to do cywilnego sporu :)
Olejowo chciałbym iść w górę , czyli polepszać . Nie z ogólnymi trendami cena a dopiero olej i portalowe zakupy oleju w śmiesznych cenach .
 
Bierz jedno pod uwagę, że rynkiem środków smarnych dyrygują producenci dodatków. Gdzie w dużej mierze mamy dostępne gotowe formulacje, oczywiście są producenci, którzy posiadają swoje indywidualnie, przede wszystkim sprawdzone i szeroko przetestowane. Niektórzy istnieją tylko jako marka nie posiadając własnej blendowni i się okazuje, że możemy kupić ten sam konkretny olej innego producenta w innej butli. Odnośnie Royal Purple to mało wiadomo o tej marce, a przy pomocy podstawowych analiz wiele nie stwierdzimy. Gdyż sama ilość pierwiastków nie świadczy o jakości oleju, również niektóre bardzo ważne dodatki takie jak AO, mają duży wpływ na końcową jakość produktu. Marka to raczej kwestia sympatii. Niektórzy szukając odpowiedniego oleju traktują to jako szukanie Złotego Graala. Jedynie co Ci pozostaje to przetestowanie tych olejów i wyrobienie opinii.
 
@Skiper - prześledź historię poszukiwań idealnego oleju na BITOGu - taki amerykański odpowiednik oil-clubu, tylko znaaaaacznie starszy. Tam zaczęło się od: PAO uber alles, przez estry, walkę o to jakie VI jest najlepsze, bitwa o HTHS i tak dalej. A skończyło się na? Najlepszy olej to taki który ma najlepszy stosunek ceny do jakości przy jakichś tam wymaganiach (interwał wymian, styl jazdy i tak dalej).
 
Niektórzy szukając odpowiedniego oleju traktują to jako szukanie Złotego Graala. Jedynie co Ci pozostaje to przetestowanie tych olejów i wyrobienie opinii.

Ja to nazywam poszukiwaniem pewniaka ,po znalezieniu raczej już nie zmieniam tylko trwam . W poprzednim VW przez 10lat ten sam olej ,produkowany w DE a od chyba 2017 w UE , oznaczenie zaczynało się na G 052 84 ...
Testuje dwa 10W40 i 5W30 , 10W RP w porównaniu do 10W Motula 4100 jest lepszy i sprawdziłem szybszy po potraktowaniu - temperaturami , natomiast 5W RP w porównaniu do 5W TGMO i tu znaczących różnic nie ma .
Podstawa w poszukiwaniach , pewne pochodzenie . Olej VW przez Poznań z DE leciał do ASO i nikt nie zaglądał do niego , a RP kupiłem od jedynego w Polsce dystrybutora . Potem jakość , polecany i dobre pozycje w rankingach . A na końcu cena , latając mało rocznie nie zastanawiam się nad ceną , co innego gdybym wymieniał olej 2 czy 3 razy , to wtedy trzeba by się zastanowić nad kosztami .
Post automatically merged:

prześledź historię poszukiwań idealnego oleju na BITOGu
Po angielsku wszystkiego nie skumam , pisząc tu bardziej liczyłem na znawców Polaków ;-)
 
Pewniaków jest sporo natomiast odpowiedzi na RP w PL szybko nie dostaniesz bo ten olej to unikat z małą ilością informacji. Jak pisano Bitog jest najlepszym źródłem informacji w tym przypadku.
 
Back
Top