• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Millers - nowa formulacja?

Ok to pokaż jakieś konkrety i postaraj się wytłumaczyć prostemu człowiekowi jak ja.
 
A czy ja gdzieś napisałem że znam recepturę oleju? No bez jajec. Znam pi razy oko bazy, bo byłem wówczas na etapie pało uber ales i ogólne zasady tworzenia tych olejów. Te oleje to nie jest autorska receptura, bazują na ogólnodostępnych pakietach. Tak samo jak Lotos, Motul, Orlen i tak dalej.
 
Tylko że Triden to odpowiednik niższych serii Lotos/Orlen and XF Premium odpowiednik MaxExperta czy Shella. Nie są drogie, ale są droższe niż część odpowiedników z tej samej półki jakościowej.
@Konjio, nie wiem dlaczego uparłeś się przy szczegółowej formulacji i wiercisz dziurę w głowie @jerseyAdmin.
Tymczasem on przyrównał różne serie olejów Millersa do naszych, rodzimych produktów - masz cytat.
Szczegółowa formacja niewiele Ci powie, bo dowiesz się o ilości Zn, P, Ca itd.
Nie wszystkie szczegóły zostaną ujawnione, a jeżeli nawet, to z naszą niefachową wiedzą nie będziemy potrafili ich zinterpretować.

Co do samych olejów Millers, to one mnie zupełnie nie interesują.
Może dlatego, że mają w ofercie tylko 1 propozycję, która mógłbym wlać do swojego silnika.
Powiem przewrotnie, że już bardziej Ravenol, na którym się zawiodłem i mam uraz, do mnie przemawia, niż propozycje angielskiego producenta.
 
Kiedyś lałem do A4 B8 lift 2.0tfsi olej Millers EE 5W40, czy coś w tej półce cenowej wypada lepiej? Auto w większości robiło krótkie odcinki po 10km, pare razy do roku autostrada po 400km.
 
Nie podoba mi się wprowadzenie tej nowej serii produktów, wcześniej kupowałem XF Longlife 0w20 do aut azjatyckich za mocno mniej niż £30 5L i EE Eco premium 5w30 też za około £30 obecne zamienniki tych olejów są mocno droższe i zupełnie nieopłacalne. Na szczęście można dostać Mobil 1 0w20 5L w bardzo dobrej cenie.
 
@ubek - o, to ciekawa informacja. Nie sadzielm ze w UK ceny rodzimego oleju poszły w górę i to na tyle ze zrobił się nieopłacalny. Ale po pierwsze pandemia, po drugie ekologia i coraz bardziej restrykcyjne normy. No i powolne wycofywanie się producentów z przetwórstwa ropy dla motoryzacji. Podejrzewam że będzie już tylko gorzej.
 
Analiza z 2016 roku. Trudno powiedzieć, że to może być nowa formulacja. Raczej stara jak orlen z biedronki.
 
Skład wygląda jak w normalnym A3/B4. Parametry jakościowe ciężko ocenić i porównać do naszych bo Rosjanie korzystają z innych norm przy badaniu, a nie wiem na ile GOST pokrywa się z ASTM.
 
Jestem ciekaw jak hojnie producent obdarzył nowe produkty olejami z grupy V i IV (jeśli w ogóle, choć w tej cenie chyba znaczny udział tej drugiej również powinien być). Szkoda, że SDS jest taki niekompletny na chwilę obecną.
 
MSDS nie nie nadaje do zweryfikowania składu.
 
To fakt. Z tym, że o ile pamiętam można by się dowiedzieć jaki jest udział olejów z grupy III. Chociaż tyle.
 
Tam tylko muszą być wskazane oleje o niskiej lepkości tzn. 40°C <= 20.5 mm2/s.
 
@Limonka - zależy jak bardzo producent popłynie w podawanie informacji których podawać nie musi. W MSDS wymagane są tylko informacje o substancjach niebezpiecznych dla zdrowia i środowiska wg wytycznych regulatora na danym rynku. Więc jak pisał @poziom1989 części olejów bazowych nikt w MSDS umieszczał nie będzie.
 
Trochę szkoda, że tak jest choć z drugiej strony to rozumiem.
 
Back
Top