• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mini Cooper R50 1.6

Kamil

Nowy użytkownik
Marka samochodu
Mini Cooper R50
Budżet/ile litrów
150zl / 4l
Styl jazdy
Silnik
1.6 116 KM benzyna + LPG
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
BMW LL01, aktualnie BMW LL04
Jaki olej masz obecnie
Valvoline MaxLife 5w30 C3
Cześć,
Na wstępie witam wszystkich jest to mój pierwszy post na forum.
Od jakiegoś czasu śledzę różne tematy olejowe, teraz chciałbym się poradzić w kwestii doboru oleju.
Od ok. 30 tyś samochód zalewany jest Valvoline Maxlife 5w30 C3 spełniający normę BMW LL04, ale myślę że w podobnych pieniądzach można dostać lepszy olej.
Samochód ma teraz 250 tyś, od jakiś 30tyś zamontowane ma LPG.
Olej zmieniam co 10 tyś, samochód zużywa ok. 1l oleju przez ten czas, jazda głównie po mieście w raczej spokojny sposób.
Myślałem nad 2 olejami,
Pierwszy to Fuchs Titan GT1 Pro C3 5W30,
Drugi to Shell Helix ultra professional AM-l 5w-30.
Obydwa LowSaps zalecane zgodnie ze stroną producentów oraz obydwa spełniają normę BMW LL04.
Ostatnio widziałem analizę oleju Shell Helix Ultra 5w30, z parametrów to Full Saps i on spełnia pierwotną nome Mini, BMW LL01. Analiza wyszła bardzo ciekawie oraz dodatki jakie w nim się zawierają.
Fuchs również w analizie wypadł ciekawie. Jednak zastanawiam się czy baza GTL nie będzie lepsza.
Teraz pytanie do Was, który z nich będze lepszy przy takiej konstrukcji silnika oraz LPG. Czytałem już różne opinię, jedni mówią że lepszy FullSaps do LPG lepszy inni że znowu LowSaps, bo lepiej czyści silnik i ma lepsze właściwości neutralizujące.
Głównie zastanawiam się nad tymi dwoma olejami, po pierwsze można kupić je od dystrybutorów, po drugie wydaja mi się one dość przyzwoite, myślałem jeszcze nad Mobilem 1 ESP 5w30 ale już nie spełnia aprobat BMM LL04.

Dzięki za porady.
 
A jak w tym wypadku porównywać oleje LowSaps vs FullSaps? Jest jednoznaczna odpowiedź który lepszy?
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ktory lepszy. Możesz zalać następujące:

Lotos 5w40 (oficjalna aprobata BMW)
Shell 5w40 (także)
Orlen MaxExpert 5w40 C3 (altualnie mam zalany, bardzo polecam)
Orlen 5w30 V lub XD
Lotos Aurum 504/507 lub C3
Shell ECT lub AML takze bardzo dobry
 
Back
Top