• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mini Cooper S R53

ICTC

Użytkownik
Lokalizacja
Katowice
Samochód
GT86, MCS
Marka samochodu
Mini Cooper S R53
Budżet/ile litrów
300zł/5l
Styl jazdy
Silnik
1,6 z kompresorem
Data produkcji
2005
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
BMW LL-01 5w30
Jaki olej masz obecnie
Motul X-clean 8100 C3 5W40
Cześć.

Proszę o poradę czy jest coś lepszego do mojego auta od Millers EE Performance Full Saps 5w40? Auto bierze olej.

Pozdrawiam serdecznie
 
Solution
Jeśli weźmiesz pod uwagę relacje ceny do tego co produkt oferuje, to Shell jest z nich najkorzystniejszy. Spełnia wymagane przez Ciebie normy, jest szeroko przetestowanym i uznanym produktem.
Te silniki tak mają, że biorą olej i zmiana oleju raczej nic nie pomoże ale ten Millers to dobry wybór jak chcesz 5W40 z C3.
 
W jakich ilościach?
Pojawił się wyciek z pokrywy zaworów także trudno oszacować. Na pewno spala powyżej 500ml na 1000km. Silnik pracuje ładnie, ma moc w pełnym zakresie obrotów.

Te silniki tak mają, że biorą olej i zmiana oleju raczej nic nie pomoże ale ten Millers to dobry wybór jak chcesz 5W40 z C3.
Nie, nie C3 https://www.millersoils.pl/produkt/ee-performance-c3-5w40/ tylko FULL SAPS https://www.millersoils.pl/produkt/ee-performance-10w40/

Wypatrzyłem sobie też https://products.liqui-moly.com/synthoil-high-tech-5w-40-1.html?___store=limo_b2b_com_en i https://amsoilpolska.pl/amsoil-prod...mula-5w-40-classic-esp-synthetic-motor-oil-2/
 
Last edited:
LL-01 jest odpowiednikiem A3/B4 i API SL chyba. Faktycznie nie bardzo jest sens lać nam średniopopiołowe oleje. Zwłaszcza że silnik pewnie zrobiony pod inne pakiety dodatków niż nowocześniejsze jednostki.

Millers będzie ok, to dobre oleje. Tylko weź pod uwagę, że te oleje to nie jest jakaś bardzo wysoka półka, a przez brexit i inne perypetie na rynkach ceny tych olejów idą w górę i nie do końca są adekwatne do jakości.

Wg mnie lepszym wyborem byłoby coś z kontynentu: Motul X-Cess 5W-40, Shell Helix Ultra 5W-40. Te oleje będą podobnej jakości jak Millers, a sporo tańsze. A w cenie Millersa możesz dostać oleje z którymi część ludzi poszła by do łóżka ;) czyli takie na PAO: Ravenola VST, PMO Extreme, Meguina 5W-40 i tak dalej. Nie polecam ich, bo wg mnie nie są warte pieniędzy jakie sprzedawcy życzą sobie za nie, ale to też jest jakaś opcja.
 
Dziękuję za zainteresowanie tematem. Motula nie chcę. Jestem otwarty na inne niż Millers oleje full saps 5w40.
 
Shell jak pisałem będzie ok. Elf 900 SXR 5W-40, jak chcesz coś nietypowego to Yacco VX 1000 LL 0W-40 albo Midland Avanza 5W-40.
 
A który jest z nich najlepszy bez względu na cenę? Full saps, nie olej wyścigowy ale dający radę na track days.
 
Dowolny olej da radę jak raz czy dwa razy na tor wjedziesz żeby się pobawić. Nawet Orlen Classic za 80 ziko/4L. Ciężko wybrać najlepszy/najgorszy bo w ramach normy te oleje są dość podobne. Faktycznie lepsze to już te usportowione oleje, albo górna półka, ale wtedy 300/5L to już może być mało bo takie oleje to okolice 60-70 złotych za litr i więcej.

Wg mnie którykolwiek średniopółkowiec się u ciebie sprawdzi i lepiej wg mnie zalać oleju za 100-150 złotych i wymieniać przed i po sezonie torowym żeby na sezon mieć świeży olej niż raz w roku wlać takiego za 300.
 
To olać Millers EE Performance 5w40 i kupić Shell Helix Ultra 5W-40? 7 litrów (2,2l na dolewki) pierwszego to 310zł, drugiego 175zł.

Elf 900 SXR 5W-40 i Meguin 5W-40 - nie ma normy BMW LL-01.

Midland Avanza 5W40 7l 217zł
PMO Extreme 5w40 7L 236zł
YACCO VX 1000 LL 0W40 7L 270zł
Ravenol VST Turbo USVO 5W40 7L 280zł

Pomóżcie proszę coś wybrać aby silnik był zadowolony. ;) Mogę zapłacić każdą z tych kwot za bardzo dobry olej.
 
W instrukcji podana jest preferencja BMW LL-01, potem BMW-98 a ostatecznie właśnie ACEA A3. Zapytam wprost: który z wymienionych jest najwyższej jakości?
 
Najwyższej jakości to się tak nie da. Najlepszą kontrolę jakości powinien mieć Shell, potem Yacco. Za nimi Millers, Ravenol i PMO. Ale to kontrola jakości czyli pewność że w butelce jest to co deklaruje producent.

Poza tym te oleje na serio są podobne. W ramach normy odstępstwa jakościowe są relatywnie niewielkie na podobnej półce bo norma wymusza pewien poziom jakości który ciężko przeskoczyć w obie strony.

Gdyby to był mój samochód, to wlałbym Yacco albo Shella z tej listy i traktowałbym te oleje równorzędnie - kupiłbym tego którego byłoby mi łatwiej zamówić - był na miejscu, w sklepie internetowym który lubię/znam i tak dalej. Ravenol i Millers jako drugi wybór, potem reszta. Przy czym to nie jest ocena jakości tylko osobiste preferencje.
 
Dobra, to inaczej. Z tej szóstki z BMW LL-01 która trójka lepsza? Próbuję jakoś zawęzić wybór.
 
Jeśli weźmiesz pod uwagę relacje ceny do tego co produkt oferuje, to Shell jest z nich najkorzystniejszy. Spełnia wymagane przez Ciebie normy, jest szeroko przetestowanym i uznanym produktem.
 
Solution
Jak chcesz latać na track day i myślisz o Millersie i cena bardzo nie gra roli to czemu nie bierzesz pod uwagę CFS-a Nt+ 5W40?
 
W instrukcji podana jest preferencja BMW LL-01, potem BMW-98 a ostatecznie właśnie ACEA A3
Bo w rzeczywistosci wszystkie testy silnikowe/labolatoryjne bazuja na tym. Niektorzy producencji maja swoje dodatkowe testy. Zapoznaj sie z ACEA, ATIEL, ATC, EELQMS i SAIL. Bez tego nie sa mozliwe aprobaty OEM.
 
Back
Top