• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mitsubishi ASX 2.0 - Gwarancja producenta, a dobór odpowiedniego oleju.

Thorsten

Użytkownik
Samochód
ASX 2.0 - (4B11)
Marka samochodu
Mitsubishi ASX 2.0 2019r
Budżet/ile litrów
Bez limitu, ale mile widziana relacja jakość/cena, 5l
Silnik
2.0 mivec (4B11)
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
SAE 0W-20, 5W-20, 0W-30, 5W-30, and 5W-40 engine oils can only be used if they meet ACEA A3/B3, A3/B4 oA5/B5 and API SM (or higher) specifications.
Na początku chciałem się przywitać, cześć!

Ale do rzeczy, interesuje mnie zagadnienie doboru (zmiany) oleju na gwarancji, tak by tej gwarancji nie stracić (w razie ewentualnych problemów z silnikiem).
Dla przykłady:
W instrukcji dla Mitsubishi ASX 2.0 (silnik 4B11) znajdują się takie zalecenia:

Select engine oil of the proper SAE viscosity number according to the atmospheric temperature.
SAE 0W-20, 5W-20, 0W-30, 5W-30, and 5W-40 engine oils can only be used if they meet ACEA A3/B3, A3/B4 oA5/B5 and API SM (or higher) specifications.
Use engine oil conforming to the following classification:
• API classification: "For service SM" or higher
• ILSAC certificated oil
• ACEA classification: "For service A1/B1, A3/B3, A3/B4, or A5/B5"

W ASO nalewany jest 0w20 prawdopodobnie eneos, (może być to premium ultra 0w20 - API: SN, ILSAC GF-5)?
I teraz, chciałbym podwyższyć lepkość oleju na 0w30 lub ewentualnie 5w30, nie przekonuje mnie w naszym klimacie 0w20 zwłaszcza eksploatowane latem na autostradzie przez wiele kilometrów. Wiem, ale nie linczujcie mnie od razu, może to bardziej dla spokojności głowy, jak człowiek przez 11 lat zalewał Saaba 5w40, to lepkość 0w20 może wywołać szok. ;-)

Generalnie szukam oleju nieco lepszego niż "zwykły" HC i nie made in germany

Zatem:
Znalazłem Eurola 0w30 Evolance 0W-30 -( jest to Low SAPS czy Mid SAPS)?

Oraz Eurol 5w30 Super Lite - ten już bardziej "tłuściutki"

Jeżeli macie wiedzę, to który z nich posiada więcej PAO w składzie, i czy w ogóle je posiada?
I pytanie zasadnicze, czy wybrane przeze mnie oleje, ASO może zakwestionować jako niezgodne ze specyfikacją?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i proszę o wyrozumiałość dla świeżaka. :)
 
Solution
Kto ci broni lać Magnateca? Ja do swojej Kijanki wleję Castrola, właśnie Magnateca. I to C2. Zresztą zrobiłem analizę nowego i wygląda spoko.
Gdybym mógł do swojego hyundai użyć oleju 0W30 A5 to pewnie byłby to eni lub niemiecki meguin :)

 
No to ciekawe kryterium, bo API SM i powyżej to mają oleje, które zazwyczaj już nie mają Ax/Bx, tylko Cx, a o tych instruckja nie wspomina.
Jest np Mobil1 0w30 LV, 5l to jakieś 165 zł, PAO i Belgia/Francja :)
Żaden serwis nie powinien mieć uwag do tego oleju, najbezpieczniej weź imienny rachunek / fakturę z numerem rejestracyjnym.

Pozdrawiam,
 
Eneos Sustina 5W-30, dobry, ciekawy i nietypowy olej. Cena wysoka ale wg mnie usprawiedliwiona. Norma API SN i ACEA C3 więc powinno być ok.

Polecany już przez mnie w innym temacie Penrite 10Tenths 5W-30, API SM/SN. Bardzo dobry olej, PAO i astry, mają własną formułę z dużą ilością cynku. Stosunek cena jakość wg mnie bardzo dobry, jeden niewielu Penrite'ów wart grzechu wg mnie.

Avia Ecosynth Ultra 5W-30 - olej szwajcarskiej firmy, bardzo fajny i niedoceniany. U nas ciężko dostać ale warto zapolować. Jakość cena - prawdopodobnie najlepsza z tych wszystkich.

Lotos Quazar C2+C3 5W-30 Jeżeli uda Ci się kupić, bo oleje Quazar to w Polsce oleje-widmo niestety.
 
Polityka Lotosa co do quazara mnie zdumiewa - na wschód, zachód i w egzotycznych krajach są i zalewają tym auta a u nas jak pisze @jerseyAdmin trudno dostepne
 
@jerseyAdmin Dzięki, dużo opcji, muszę to przetrawić. ;-)
Mam tylko wątpliwości co do norm C2 -C3 w oleju, skoro nie ma GPF’a.
Post automatically merged:

Którą zatem normę traktować jako najbardziej obligatoryjną w moim przypadku, API SM/SN?
 
No to ciekawe kryterium, bo API SM i powyżej to mają oleje, które zazwyczaj już nie mają Ax/Bx,

Jak poszukasz to znajdziesz. Gorzej z tym PAO. API SM to chociaż by mój "ulubiony" total hks g-310 tzn ten jest tylko A5. Czyli stricte do benzyny. SN mamy castrol magnatec czy lotos Aurum.
 
@Thorsten dowolną wymaganą. To japoński wóz więc API raczej powinno mieć pierwszeństwo, ale najlepiej zapytać ASO żeby nie było problemów.
 
Instrukcja instrukcją. Zapytaj w ASO jakie mają wymagania co do oleju przywiezionego przez klienta.
 
Ok, dziękuję Wam za rady. Jeszcze jedno, czy ILSAC GF-5 można taktować podobnie jak ACEA A5? Czyli oleje bardziej eco w odróżnieniu od np. A3, dobrze rozumiem?
 
Identyczne wymagania co od oleju ma ASX z silnikiem 4A92 (pojemność 1.6). Po kilku miesiącach od zakupu i przebiegu ok. 5700 km fabryczny olej zmieniłem na Eneosa Premium Ultra 0W20, jednak nie podoba mi się praca silnika - jakaś taka terkotliwa, na pewno inna niż na oleju fabrycznym. Niedługo pierwszy przegląd i zamierzam zalać Specola Gold 0W30 API SN, A3/B4 i ILSAC GF5 czyli na papierze idealnie.
 
Super Lite 5w30, dobry i tłusty ale to nie półka z bazami IV grupy choć nie robiłbym z tego wady.
Jak 0w30 i PAO i Eurol - to może jednak seria Synergy? Miałem przez 20 kkm w silniku (dwie zmiany) porządna oliwa.
 
Penrite za 330,00 zł prawdziwa okazja. Tak serio to super olej jeden z najlepszych 5W30 na rynku nie tylko w PL ale nie wiem czy do tego silnika ma uzasadnienie lanie tak mocnego i drogiego oleju.
Co do proponowanego Eurola Synergy 0W30 to moim zdaniem genialny olej mam go teraz w silniku i naprawdę się sprawdził a ciężkie próby przeszedł. Tani nie jest i problem jest taki, że brak opakowań 1l wiec jak potrzeba np. 6 litrów to lipa. Inny dobry olej 0W30 na PA0 (przewaga PAO) to Ravenol SSL 0W30. Z naszego krajowego podwórka jest Specol 0W30, który się sprawdza w wielu sinikach made in Japan i też w części jest na PAO. Kiedyś nawet Specol podawał dla tego oleju , ze jest to A5/B5 bo jest ponoć na pograniczu tej normy. Myślę,że warto sie temu olejowi bliżej przyjrzeć bo jest mało popularny i niedoceniony a wydaje mi się, ze jest to bardzo dobra alternatywa dla zagranicznej konkurencji. Meguin ma też fajne 0W30 tylko nie wiem jak na dzień dzisiejszy wygląda dostępność tego oleju.
 
Super Lite 5w30, dobry i tłusty ale to nie półka z bazami IV grupy choć nie robiłbym z tego wady.
Jak 0w30 i PAO i Eurol - to może jednak seria Synergy? Miałem przez 20 kkm w silniku (dwie zmiany) porządna oliwa.
Synergy fajny, tylko szkoda że API SL.
A wspomniany wcześniej Evolance 0w30 nie ma PAO?
Post automatically merged:

Specol 0w30 ciekawy, zwłaszcza cenowo, tylko gdzie jest haczyk? ;-)
 
Back
Top