• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mitsubishi Lancer 1.6 (4G18) Sport Wagon 2007r.

filipdm

Nowy użytkownik
Samochód
Mitsubishi Lancer 1.6 (4G18) Sport Wagon
Marka samochodu
Mitsubishi Lancer
Budżet/ile litrów
120zł/5l. Na wymianę 3.3l + dolewki
Styl jazdy
Silnik
1.6 (4g18)
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
wg instrukcji "Dla lepkości 0W-30, 5W-30, 5W-40 stosuj tylko olej A3 wg. ASEA. API SG lub wyżej"
Jaki olej masz obecnie
Valvoline Maxlife 5W40
Witam,
Proszę o pomoc w doborze oleju do mojego Lancera. Auto mam od lutego i niestety bierze 0,6-0,7l/1000km. Przebieg prawie 195.000 km. Poprzedni właściciel lał Valvo Maxlife 5W40 i mu niby nie brał oleju, ale miał go dość krótko z 8 tyś km. Czyli na pewno był raz zalany Valvo + moje dolewki. Co było wcześniej to już nie wiadomo.
Planuję zrobić płukankę Liqui Moly engine-flush i pokombinować z innym olejem.
Myślę o:
Elf Evolution 900SXR 5W40
Motul 8100 X-CESS 5W40
Meguin Megol Ultra Performance Longlife 5W40
Mechanik sugerował Motul, ale to tak bez przekonania.
Z góry dzięki i pozdrawiam
 
niestety bierze 0,6-0,7l/1000km

masz ten pobór potwierdzony przez cały interwał 10 tysięcy?

jak wyglada pod korkiem?

styl jazdy - jak byś ocenił procentowo ile jeździsz po mieście, ile w trasie?
 
Ten pobór to tak bardzo orientacyjnie. Ja nim przejechałem z 4tyś ledwo. Ciężko mi to jakoś dokładnie oszacować.
Pod korkiem nic ciekawego, masełka nie ma. Auto nie dymi.
Robię raczej krótkie odcinki do pracy i z powrotem, z 15 km w jedną stronę po autostradzie (100-120km/h).Nie katuję go przez ten olej.
 
Wygląda na zapieczone pierścienie, nawet 0,5 l / 1000 km dla takiej jednostki to kolosalny pobór.
Powtórze się - te silniki powinny latać na 5w30 ILSAC albo A1/A5 w naszym klimacie, Inaczej są problemy. Ale historii nie znasz.

Zacząłbym od odkręcenia świec i zajrzenia endoskopem co się dzieje w cylindrach, może są zawalone nagarem i górny pierścień zapiekło. Mogą też być cylindry porysowane i wtedy na nic nawet sprawne pierścienie.

Jak nie ma tragedii to płukanka przy zlaniu starego oleju tak jak planujesz, potem płukanka na długi dystans - jest osobny wątek, coś wybierz :)
Olej pod płukankę - tutaj nie ma co kombinowć, najtańszy 5w40.

Pozdrawiam,
 
Zrobię teraz płukankę LM 0,3l i zaleję Elfa Sxr albo Motula x-cess . Trochę pojeżdżę i zobaczę czy się coś zmieni, potem zrobię płukankę długodystansową. Możecie polecić jakiegoś pewnego sprzedawcę oleju(na priv)?
Przy okazji przeglądu może mi zajrzą do cylindrów i coś się wyjaśni.
 
Back
Top