• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mitsubishi silnik 4N14 (2.2 DID) - WYMIANY CO 10TKM

woyt2

Nowy użytkownik
Samochód
Mitsubishi Outlander 2.2 DID 2014 (4N14) 4 WD
Marka samochodu
MITSUBISHI OUTLANDER III (2014)
Budżet/ile litrów
7.5 (DO 150 - 175PLN)
Silnik
4N14 2.2 DID
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
BRAK - PRZYBYWA ROZRZEDZONEGO ;-)
Jakiego oleju wymaga instrukcja
ACEA C1 - C4, JASO DL-1
Witam.
Z uwagi na to, że ten silnik w Mitsu lubi sprawiać problemy po części wynikające z kwestii obsługowych związanych z rozrzedzaniem oleju - zmieniam olej co 8-10 tys. km.
A że oliwy wychodzi ponad 7 l. na zmianę szukam jakiejś dobrej ale tańszej alternatywy dla dotychczas używanego Motula X-Clean 8100+ 5W30 C3.
Z góry Wam dziękuję za pomoc w doborze/propozycje
 
To w zasadzie nie masz alternatywy do naszych smarowideł, czyli Orlen/Lotos i również Specol.
Normy jakie tam sobie życzysz, czyli C2, C3, C4.
C4 ma w ofercie chyba tylko Orlen:
C2/C3 wszyscy trzej wymienieni.
Oliwy zasadniczo pewne, dobrej, stabilnej jakości produkcyjnej.
Nie są oparte o "sok z gumi jagód", ale kompleksów mieć nie możemy.
4L to cena poniżej lub max 100PLN.
 
To w zasadzie nie masz alternatywy do naszych smarowideł, czyli Orlen/Lotos i również Specol.
Normy jakie tam sobie życzysz, czyli C2, C3, C4.
C4 ma w ofercie chyba tylko Orlen:
C2/C3 wszyscy trzej wymienieni.
Oliwy zasadniczo pewne, dobrej, stabilnej jakości produkcyjnej.
Nie są oparte o "sok z gumi jagód", ale kompleksów mieć nie możemy.
4L to cena poniżej lub max 100PLN.
Dzięki serdeczne. Zapewne nie znajdę nic z normą C1? Trochę mnie kusi ale rozumiem że mogę zalać spokojnie np. te C4 ?
Zależy mi na oleju typu lowSAPS.
 
U naszych producentów nie znajdziesz C1 (chyba, że się mylę).
Jeżeli mocno zależy Ci na lowsaps, to zasadniczo tylko Orlen C4 Ci zostaje.
 
U naszych producentów nie znajdziesz C1 (chyba, że się mylę).
Jeżeli mocno zależy Ci na lowsaps, to zasadniczo tylko Orlen C4 Ci zostaje.
No właśnie nie wiem czy sie fixować na to lowsaps. To JASO które wskazuje producent trochę mnie pcha w tę stronę.
Nie wiem czy słusznie ...
 
@woyt2, ja też nie wiem.
Ale nie wiem też, czy jak wlejesz olej C2, czy C3, to DPF po 20km "odmówi współpracy".
W zasadzie to cały świat jeździ na C2/C3/C5, czyli midSapsach (max 0,8% popiołów), tylko francuzi z Renault się zafiksowali na lowSaps (max 0,5% popiołów).
 
Jeżeli mocno zależy Ci na lowsaps, to zasadniczo tylko Orlen C4 Ci zostaje.
Sam siebie cytuję, ale jeżeli chodzi o oleje, to nasza rodzima marka, chociaż nie rodzimy producent, czyli PMO oferuje oleje z normą C4.
Nikt na oilclub.pl nie poleca tych olejów, chociaż są pewne, bo za PMO stoi solidny producent - holenderski (chyba) DeOliberon.
Cena nie zwala z nóg, a może właśnie zwala, 130PLN/4L. Jednak te oleje mają tą zaletę, że PMO ma swój sklep, więc kupujesz w 100% pewny olej.
 
W tym silniku to trzeba uważać na filtr cząstek stałych. Ale C4 moim zdaniem nie jest konieczne. Ponoć ten silnik potrafi też mocno podlać paliwem dlatego szukał bym czegoś z nieco wyższą lepkością wśród tych xW30.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top