• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

MOBIL 1 ESP X2 0W20 vs Millers Oils XF Premium C5 VW 0w20 i sklepy

Francesco

Nowy użytkownik
Samochód
Skoda Octavia 1.5 TSI MHEV
Marka samochodu
Skoda
Budżet/ile litrów
5L
Styl jazdy
Silnik
1.5 TSI MHEV
Data produkcji
2021
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W20 VW 508/509
Jaki olej masz obecnie
zalany w fabryce - wiec nie wiem
Dzień Dobry,
Zastanawiam się nad wyborem oleju do samochodu Octavia 1.5 TSI MHEV, dlatego proszę o pomoc w wyborze. Obecnie 1100 km przebiegu, zaplanowaną już mam wizytę w ASO na wymianę.
Norma VW 508/509 jest wymagana i te dwa oleje maja aprobaty. Samochód planuje posiadać ok 8 lat, roczny przebieg ok 25k km, 50:50 miasto i trasy z tym ze w trasie nie odpuszczam, 175 km/h na tempomacie (kilka godzin ciągłej jazdy). Planuje wymieniać olej co 10k km.
Który olej z Waszej perspektywy powinienem wybrać? Czy możne jednak przy planowanych zmianach co 10k km powinienem wziąć po prostu tańszy?

I tutaj kolejne pytanie, szukam sklepu gdzie będę pewny oryginalności produktu. Np na stronie Mobil jest jeden oficjalny dystrybutor, wpisując hasło w google autoryzowany sprzedawca mobil wyników jest wiele, tak samo z Millersem.
Szukałem tych olejow w wszystkim znanym sklepie zaopatrujacym warsztaty w czesci, nie ma tam Mobila 5L, Millersa 508/509 w ogole nie ma.
Jak osiągnąć 100% pewność zakupu?
 
Proponuję nie zmieniać oleju i zostać na OEM.
Więcej szczegółów późnym wieczorem
 
Zastanawiam się nad wyborem oleju do samochodu Octavia 1.5 TSI MHEV, dlatego proszę o pomoc w wyborze. Obecnie 1100 km przebiegu, zaplanowaną już mam wizytę w ASO na wymianę.
MHEV to hybryda?
Jak to pracuje - często uruchamia silnik spalinowy?
Jakie są oficjalne zalecenia Skody co do serwisów olejowych - 30 tys km/2 lata?
Pytam, bo to dość ważne w kontekście planowanych interwałów wymian.
Norma VW 508/509 jest wymagana i te dwa oleje maja aprobaty. ...
Samochód planuje posiadać ok 8 lat, roczny przebieg ok 25k km, 50:50 miasto i trasy z tym ze w trasie nie odpuszczam, 175 km/h na tempomacie (kilka godzin ciągłej jazdy). Planuje wymieniać olej co 10k km.
No to Millers odpada, bo aprobaty nie ma...
W załączeniu oficjalny wykaz olejów z oficjalną aprobatą VW i Millersa tam nie ma ...
Możesz go używać, ale jak będą się w ASO chcieli przyczepić w razie problemów, to dajesz im argument.
Co do olejów, to polecam średnią półkę cenową i znanych producentów, czyli Mobil, Castrol, Shell, Total.
Z mniej znanych Eurol, Midland i Yacco. Wszystkie 3 do kupienia ze 100% pewnych źródeł be ryzyka podróbek.
Na forum mamy kilka analiz olejów Midland i okazały się bardzo solidne.
Źródła zakupu mogę podać na priw lub sam z lektury forum to wywnioskujesz.
Który olej z Waszej perspektywy powinienem wybrać?
3 kwestie:
1) po ilu km wymienić olej,
2) co ile km wymieniać olej
3) jaki olej używać docelowo

ad1) Jeżeli planujesz interwały 10 tys km, to moim zdaniem, nie ma sensu wymieniać olej po 1, czy 2 tys km
Silnik mimo precyzyjnych obróbek i procesów produkcyjnych, potrzebuje czasu, żeby się ułożyć/dotrzeć.
Niech więc się dociera na oleju fabrycznym.
Ja proponuję zmianę po 10 tys km i potem utrzymanie interwału wymian, który sobie określisz.

ad2) Interwały wymian zależą w głównej mierze od sposobu eksploatacji.
Aby to precyzyjnie określić, należy zrobić analizę oleju przepracowanego, np po tych 10 tys km.
Jej wyniki pozwolą określić, czy Twój sposób eksploatacji już dobija olej, czy wbrew Twoim założeniom, można go wydłużyć choćby do 12, czy 15 tys km. To po prostu rozsądne gospodarowanie Twoimi $$$.
Nic bardziej obiektywnego tutaj Ci zaproponować nie mogę.

ad3) Proponuję zostać przy oleju z ASO.
Od jakiegoś czasu VW swoje oleje zamawia u Shella, a to jedne z lepszych smarowideł.
Mają swoje bazy produkowane z gazu (GTL), mają potężne zaplecze, doświadczenie i bdb ceny produktów.
Przynajmniej w okresie gwarancji zostań przy OEM VW.
Jak Cię będzie to uwierało (bo na forach piszą coś innego), wtedy rozważ oleje, które zaproponowałem.
 

Attachments

  • step_50800_50900.pdf
    106 KB · Odwiedzin: 364
MHEV to miękka hybryda, czyli normalny silnik spalinowy, wspomagany generatorem elektrycznym. Spalinowy pracuje cały czas.
Polecam zostać na OEM VW 508, ewentualnie Mobil x2, bo to również ciekawy olej.
 
"MHEV to hybryda?
Jak to pracuje - często uruchamia silnik spalinowy?
Jakie są oficjalne zalecenia Skody co do serwisów olejowych - 30 tys km/2 lata?
Pytam, bo to dość ważne w kontekście planowanych interwałów wymian."

Miękka hybryda, dodatkowa instalacja 48V z małą baterią pod siedzeniem pasażera. Ładuje się ponoć poprzez odzyskiwanie energii w trakcie hamowania. Alternator jest również pewnego rodzaju generatorem który właśnie zasilany jest z tej instalacji i wspomaga start-stop, orać ponoć dodaje trochę momentu w trakcie ruszania z miejsca.
Dodatkowo w tym MHEV pod puszczeniu gazu skrzynia przechodzi w neutral, a silnik gaśnie... I samochód leci sobie na luzie, czyli można dać w palnik, a za chwilę silnik może zgasnąć.

No i w związku z tym jeżdżę z wyłączonym systemem Start-stop oraz w trybie skrzyni S, ponieważ w tym trybie silnik nie gaśnie oraz chodzi na delikatnie wyższych obrotach.
Domyślnie skrzynia utrzymuje silnik na bardzo niskich obrotach.

Generalnie informacja żeby zrobić pierwsza wymianę po 10k km jest w sumie odmienna od tego co się naczytałem w internecie, oraz co mechanicy rekomendują. Powszechna opinia jest taka że właśnie silniki są wstępnie fabrycznie dotarte ale i tak po tysiącu dwóch zalecane są wymiany ze względu opiłki pojawiające się w oleju.

Generalnie olej VW lub Shella to jest dobra opcja bo są zdecydowanie tańsze (jeden z salonów VW prowadzi sprzedaż olejów na znanym portalu aukcyjnym), ale uważasz że sam powinienem go nabyć? Z tego co wiem to ASO nie zawsze korzystają z olejów VW i zalewają np Castrola.
 
Olej sam możesz kupić. Jak salony sprzedają w dobrej cenie, to tym bardziej warto.
Do mojej Astry mogę od salonu kupić oryginalny olej w całkiem rozsądnej cenie (130PLN/5L),gdzie na miejscu życzą sobie ponad 200PLN.
Castrol produkuje bdb oleje. To też jest opinia wbrew temu co się na forach pisze.
Generalnie informacja żeby zrobić pierwsza wymianę po 10k km jest w sumie odmienna od tego co się naczytałem w internecie, oraz co mechanicy rekomendują.
Ani jedni, ani drudzy prawdopodobnie nie widzieli na oczy rzeczywistej produkcji samochodów/podzespołów.
Wierz mi, to nic wspólnego z produkcją taczek, czy wozów drabiniastych nie ma. ;)
Ja Ci nie zabraniam wymiany po 2 tys km, ale to nie ma sensu!
Sensu nie ma również wymiana po 30 tys km, bo to przegięcie w drugą stronę.
Sam wymieniłem olej po 3,7 tys km.Teraz zmieniłbym go po pełnym interwale, czyli dla mnie właśnie 10 tys km.
 
Hmmm to teraz zachwiana została moja percepcja, mam umówioną wizytę w ASO na wymianę oleju za dwa tygodnie.

Myślę nad takim rozwiązaniem żeby jednak wymienić teraz olej (pozostając przy oleju VW) a po 10k km zrobić analizę. Bo analiza oleju zalanego w fabryce po 10k km chyba nie byłaby tak miarodajna?

Btw. Olej OEM VW sprzedawany przez salon jest w dwóch cenach 139 i 159 zł
Tańszy ma w nazwie oferty:
Volkswagen LongLife IV FE 0W-20
A droższy:
Vw Longlife IV 0W20 508/509

Czy orientujesz się czy jest jakakolwiek różnica pomiędzy tymi olejami, patrząc z perspektywy takiej osoby jak ja czyli bez wiedzy technicznej nt. olejów.

Generalnie chciałbym podziękować już za odpowiedzi i udzielone informacje!
 
Bierz ten tańszy, bo taki obecnie jest sprzedawany przez ASO. Ten droższy jest w innych bańkach, jak jeszcze Shell nie robił dla VAG.
 
Witam ponownie, wymieniłem olej tak jak byłem umówiony przy przebiegu ok 1500km i zostałem przy oleju OEM

Od czasu do czasu sprawdzam poziom oleju i nie zauważyłem ubytku.
Zazwyczaj sprawdzałem olej na całkowicie zimnym silniku, dzisiaj jednak sprawdziłem olej po 3h od zgaszenia i przy sprawdzaniu poczułem zapach benzyny.

Myślałem, na początku że to z komory silnika ale taki zapach miał jednak bagnet, czyli olej. Korek podobnie.

Generalnie mam ciężką nogę i i prędkości 180km/h to nie jest nowość dla tego silnika.

Powiedzcie proszę czy taki zapach rozgrzanego oleju to coś normalnego? Czy może jednak nie do końca? Kolor jasnobrązowy, nie czarny. Na tym oleju zrobiłem 7.5k km.

W ostatnich latach jeździłem dieslami, pilnowałem DPF I poziomu oleju i nigdy nie poczułem tak intensywnego zapachu oleju.

Nie wiem czy powinienem jednak zastosować delikatna jazdę, zrobić 10k km na tym oleju a potem analiza (i tak ja planuję) czy może to jednak coś normalnego ten zapach benzyny w silniku benzynowym?
 
Generalnie TSI lubią sobie podlewać paliwem i na to zawsze należy brać poprawkę. Jednak akurat jazda autostradą na wysokich obrotach sprzyja odparowaniu paliwa z oleju. Krótkie trasy nie sprzyjają zjawisku przedostawania się paliwa do oleju - zwłaszcza jak silnik jest niedogrzany w zimie. Tak naprawdę trzeba by stwierdzić ile tego paliwa tam jest i na ile jest to bezpieczne ale w końcu masz nowe auto na oryginalnym oleju i z przebiegiem od wymiany 7,5 tys. wiec bym nie wpadał w paranoję. Współczesne konstrukcje nawet bardziej podlewają paliwem niż starsze a co ciekawe zjawisko to dotyka dośc mocno napędów hybrydowych. Jaki masz stan na bagnecie? Jeśli by tego paliwa było bardzo dużo to byś miał ponad stan oczywiście zakładając, że oleju nie ubyło zbytnio (ale nie powinno po 7,5 tys.). Osobiście jeśli stan oleju masz w normie to bym do tych 10 tys. spokojnie dojeździł i zrobił analizę.
 
Dzięki za odpowiedź.

Nie zauważyłem ani spadku ani wzrostu poziomu oleju od wymiany, czyli cały czas jest na poziomie prawie maksymalnym.

No nic dojadę do 10k km i zrobię analizę.

Nigdy tego nie robiłem, mam jeszcze resztkę oleju OEM w kanistrze. Wysyła się próbkę przepracowanego oleju i świeżego jako referencyjna?
 
Najlepiej tak zrobić ale to są niestety 2 razy wyższe koszta to raz a dwa, że w sumie badanie tego OEM-a było niedawno wykonywane więc nie wiem czy jest sens. Oczywiście może być nieco inna partia ale generalnie receptura owinna być ta sama wiec raczej niewiele się będzie to badanie świerzego różnić od poprzedniego. Przynajmniej teoretycznie.
 
Jakbym wierzył to co ludzie piszą na forach szczególnie o olejach to … jak nic zakładał bym sandały w zimie i kurtkę puchowa w lipcu 😉
Bawi mnie jak czytam na forach ze kolejny właściciel kupuje kilkuletnie auto z „Niemiec” z przebiegiem +-200 tys , które Niemiec serwisował co 2 lata i 30 tys albo w ogóle nie patrzył na przebieg tylko liczyły się lata . I zaczyna wymyślać i kupuje oleje za miliony , skraca przebiegi do chorych nawet 5 tys wszystko żeby silnikowi było lepiej ….
Tylko dbać o silnik trzeba było od początku teraz to jezdzi dzięki solidności i trwałości konstrukcji silnika .
Naprawdę nie wierz we wszystko co piszą szczególnie na forach danej marki samochodu .
Tutaj ludzie maja pojęcie doświadczenie i doradza Ci mądrze . Żeby technicznie było jak najlepiej i żeby finansowo tez nie rujnować . Nie ulegaj stereotypom tylko przyswajaj „nowe” informacje oparte o wiedze i doświadczenie
Wszedzie wyczytasz ze oleje fabryczne np VW to Shit a jest to jedno z największych zakłamań
 
Last edited by a moderator:
Back
Top