• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mondeo MK4 2.0 TDCi 2008 olej i dodatek

lukasrs

Użytkownik
Samochód
Mondeo MK4 2.0 TDCi
Marka samochodu
Ford Mondeo MK4 2.0 TDCi
Budżet/ile litrów
250
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 tdci
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30
Jaki olej masz obecnie
5w40 C3
Witajcie,wiem że jest z tym silnikiem kilka tematów ale mam kilka wątpliwości i pytań.
Na wstępie przyznam się że uwierzyłem analizatorowi z allli(mały czerwony)...przez co to zmieniłem kilka zapewne dobrych olejów...które po ok 1000-2000 km analizator kwalifikował do wymiany 😔 a nie były to tanie oleje(Millers,Penrite, Motul) zawsze plukanka...jestem przewrażliwiony na tym punkcie(za dużo się naczytałem o podróbkach)i niestety tak wyszło.po spędzeniu na tym forum kilku ładnych godzin wiem że byłem w błędzie 🙂.ok teraz co oczekuje..teraz mam zalany 5w40 all climate c3.na wcześniejszym motul Eco nergy 5w30 silnik, kiedy był bardzo rozgrzany jakby głośniej pracował na wolnych obrotach.. chcę zalać olej który w 100% będzie odpowiedni i będę spał spokojnie nie martwiąc się 🙂 no i jaki dodatek będzie odpowiedni.wczesniej miałem l&m mos2.
W silniku nie ma DPF i EGR.
 

Attachments

  • IMG_20230624_163205.jpg
    IMG_20230624_163205.jpg
    1,9 MB · Odwiedzin: 59
Orlen Platinum Max Expert XD 5W30, albo Max Expert F 5W30, bez dodatków, bo szkoda kasy moim zdaniem.

Jak nie chcesz krajowych produktów, to po prostu Motorcraft 5W30.
 
Totalnie bez sensu.
 
Ten analizator to się nadaje chyba do ANALiz. Jak wyżej, Orlen Platinum MaxExpert XD będzie dobrym wyborem. A jak nie masz DPF to najlepiej jakiś A3/B4. Jak chcesz coś XW40 to dobry i przystępny cenowo jest Mobil 1 FS 0W40, mieszanina GTL, PAO i Estrów oraz bogaty w dodatki.
 
Czy producent poleca do tego silnika C3 lub sae 40?
Wydaje mi sie, że tu powinno być lekkobieżnie >> A5.
Lać w normie, nie przesadzać z interwałami.

@lukasrs zamiast cudów, lepiej poświęcić tę samą kasę na analizę (albo dwie) zużytego oleju, żeby dopasować sobie interwały i zobaczć jak zużyciówka się prezentuje.
 
Typowy temat pod podbudowanie swojego ego i dla potwierdzenia swojego wyboru.
To SAE40 tu jest bez sensu. Jeszcze pojscie w drogi ravenol, jakby to miało coś dać...
 
Ok bo już się przestraszyłem,Kolega który jeździ tirami przywiózł dwie banki tego oleju.to wziąłem.
Jeszcze jedno pytanie co do tego analizatora...jak ktoś prowadzi jakieś testy i miałby ochotę to przetestować to proszę pisać, chętnie udostępnię.
 
Nie wiem czy ktoś zgłębił tajemnicę zasady działania tego typu analizatorów. Chyba nawet R2D z YT dał sobie spokój z tym ustrojstwem.
 
Powiem szczerze że świeży olej prosto z banki określa jako 1-2 czyli ok-nowy... potem już jest różnie...stary przepierdzielony pokazuje na czerwono-czyli niby dobrze..ma nawet dwie opcje benzyna i diesel🙂 fajnie by było jakby komuś się chciało to mądrze przetestować.
 
Ten silnik chyba nawet nie dogrzewa oleju do 100stC
Przy normalnej jeździe nie. Dziś cisnąłem starszym DW10 150-160km/h dobre 200km i nie dobił nawet do 120 na 5w30 XD.
Post automatically merged:

A na dworze patelnia, myślę że 30 stopni w słońcu mogło być, a na niebie ani jednej chmurki. Ja bym tego Ravenola w ogóle tu nie wlewał, może zachomikował do innego auta albo sprzedał znajomemu. Nie dość, że 5w40 to jeszcze A3B4 - z czym do ludzi. Jak nie ma ekologii i chcesz "grubiej" to złotym środkiem wydaje mi się 5w30 C3 lub C2C3 jak Orlen XD lub V.
 
Dobra, dajcie spokój. DPF nie ma to co złego, że A3/B4?
@lukasrs Jak wlejesz i pojeździsz trochę, to opisz tu swoje wrażenia względem poprzednich olejów.
 
Nic złego się nie stanie. Jeszcze nie tak dawno Meguin SL lub Ravenol VST był polecany niemal do wszystkiego co się rusza.
 
Dobra, dajcie spokój. DPF nie ma to co złego, że A3/B4?
@lukasrs Jak wlejesz i pojeździsz trochę, to opisz tu swoje wrażenia względem poprzednich olejów.
Pierwsze odczucia to chodzi na pewno ciszej,ale to chyba normalne przy świeżym oleju😀 przed nim trasa 1400 km przez góry, wtedy coś więcej powiem.
 
Back
Top