• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mos2 liqui moly

mates08

Użytkownik
Samochód
Vectra C 1.8
Witam. Mam w silniku Opla 1.8 16v wlany olej ravenol vst turbo 5w40. Trochę go pobiera. Fakt silnik też już swoje przeszedł. W innym silniku używam oleju liqui moly 10w40 z dodatkiem mos2. Skutecznie wyciszył i ograniczył zużycie oleju. Czy mogę do tego ravenola też wlać ten dodatek? Czy lepiej nie? Pytam bo to olej pao i nw czy do niego to można wlać czy lepiej przy wymianie zmienić na olej hc i wtedy ten dodatek
 
Dodatki są mieszalne z wszystkimi konwencjonalnymi olejami, które są dostępne w sprzedaży. Możesz dolac, aczkolwiek w ciemno Ci powiem, że pomoże tyle, co umarłemu kadzidło. Ravenol VST słynie z tego, że zmniejsza pobory. Także winy nie dopatrywał bym się w oleju, ale w silniku. Zaszkodzić nie zaszkodzi. Dolej i daj znać ;-)
 
A czasem kolega tym dodatkiem nie doleje minerala ? Bo jak pamietam nosnikiem jest baza mineralna
 
Dobra. Czyli dodatki mozna dolewać niezależnie czy olej pao czy hc? Druga sprawa. Na oleju przelatane 3000 km. Czy teraz można dolać czy dolewa się dodatki jak jest świeży olej od razu przy wymianie ?
 
@mates08 to, że dodatek jest na bazie mineralnej/syntetycznej nie ma znaczenia, te dodatki są kompatybilne z każdym olejem, który można kupić i nic się nie wydarzy.

Niestety już kiedyś pytałem o fakt, na jakiej bazie jest dodatek.. w Polszy przedstawicielstwo wykazało się brakiem chęci podzielenia się tą wiedzą 🤷🏻‍♂️ otrzymałem odpowiedź jak w załączniku. Trzeba będzie napisać do Niemcowni.
 

Attachments

  • IMG_20201109_050028.jpg
    IMG_20201109_050028.jpg
    36,1 KB · Odwiedzin: 228
Ale można dolać już do oleju który ma 3000 nalatane ? Czy tylko do świeżego? I wgl może jakieś inne dodatki są polecane zmniejszające spalanie oleju i zwiększające kondycję silnika niż mos2?
 
Można, ale zawsze lepiej robić to do świeżego 👍 spalanie oleju zmniejszamy poprzez remont jednostki. Tak samo zwiększamy kondycję.
 
A gdzie może ci uciekać olej ?
1. Wycieki
2. Pierścienie tłokowe.
3. Uszczeniacze popychaczy zaworów.

Może najpierw sprawdź ciśnienie w cylindrach ?
Może, masz zapieczone i wystarczy dobra płukanka ? Tak samo zadziała na zablokowany popychacz hydrauliczny i zawory zaczną działać jak należy.


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top