• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Motul 8100 Power 5W30

Daje głosik
 
U mnie będzie prawdopodobnie na zalanie wiosenne, bo na zaraz mam już przygotowany inny olej. Dorzucam głos.
 
Ja jakoś nie mogę się zdecydować na olej następny do hyundai ale ten motul wyrasta na faworyta.
 
Mniej więcej widać, co tam za pakiet siedzi, bo Niemcy zrobili już ICP i FTIR. Nie ma jednak stosownego opisu u nich.
Olej bez aprobat poza API, ale wiadomo, że nie dla norm został zrobiony. Opis sugeruje, że jest kompromisem między olejem do zabawy na torze i cywilnej jazdy.
 
No to w takim razie nie wiem czy jest sens to powielać. Niby napisali:

IRS wurde grafisch dargestellt.

Meiner Meinung nach: PAO + Ester


Skąd wzięli Noack 6.5%? Motul nie podaje tego parametru
 
Czy warto robić jeszcze raz analizę?
 
Warto było założyć wątek żeby po dyskutować o oleju, a czy warto robić analizę? Niekoniecznie.

API SP z +1700 ppm wapnia, ktoś gdzieś na forum napisał, że 1500 to max. Więc nie takie to wapno straszne dla LSPI
 
Dobry olej, ale nie "cudowny ".

API SP z +1700 ppm wapnia, ktoś gdzieś na forum napisał, że 1500 to max. Więc nie takie to wapno straszne dla LSPI
Ja kiedyś pisałem, że 200ppm to taka graniczna wartość gdzie powyżej jest więcej zdarzeń LSPI, a poniżej wyraźnie zanika.
Źródła nie pamiętam, dlatego nie odpisałem.
 
Nikt chyba nie wymaga cudowności od oleju . Fajnie, że robią coś ponad standard, normy, aprobaty...
 
Widać wyższe wzbudzenie przy 722 cm-1 niż przy zwykłym HC oraz przy ~1750 cm-1
Porównuję widma robione prawdopodobnie w tym samym labie tak na oko.


Teoretycznie więc są estry i jest PAO. A ile to nie wiem.
 
@paba Znajdź u nich widmo jakiegoś PAO estrowego oleju i porównaj 😉
 
Ten olej ma normę API SP ale nie ma żadnych aprobat BMW (LL-01 czy LL-04). Czy w takim razie mógłbym go zalać do BMW F20 z silnikiem 1.6t N13 który wymaga LL-01 lub LL-04? Czy normą API SP przewyższa aprobaty BMW i można go też bezpiecznie lać pomimo braku aprobaty?
W API SP zainteresował mnie obiecany nacisk na oszczędność rozrządu.
 
Olej jest dedykowany np do aut po tuningu tam gdzie właściciele mają wyrabąne na aprobaty, a chcą oleju innego niż przeciętny średniak.

Sama aprobata API SP nie przewyższa wymogów LL-01 czy 04. Dopuszcza np Noack 15% gdzie w LL jest max 10%.
 
Olej jest dedykowany np do aut po tuningu tam gdzie właściciele mają wyrabąne na aprobaty, a chcą oleju innego niż przeciętny średniak.

Sama aprobata API SP nie przewyższa wymogów LL-01 czy 04. Dopuszcza np Noack 15% gdzie w LL jest max 10%.
Właśnie N13 bardzo smaży oleje, przy normalnej jeździe nawet do 130°C. Mam chipa na 220KM w N13 i szukam czegoś lepszego niż zwykły olej, poczytałem o normie API SP ale nie widzę żadnego oleju który miałby LL-01 oraz normę API SP
 
Jest też 5W40 i w takiej lepkości bym go wypróbował na Twoim miejscu.


ale nie widzę żadnego oleju który miałby LL-01 oraz normę API SP
?? Jak to nie widzisz? Motul X-cess gen.2 5W40, X-max 0W40, Castrol Edge 0W40 A3/B4 ... Jeszcze pewnie coś by się znalazło. Po malu wszystkie oleje będą abdejtowane do API SP
 
Motul X-cess gen.2 5W40,
Rzeczywiście niby jest, ale ciężko było znaleźć, widziałem tylko z API SERVICE SN.
Dodatkowo trochę loteria:
1000022250.png
 
Back
Top