• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Motul Xclean 5w40 gen2 API SP brak VW511 i Porsche C40

bobwoj

Użytkownik
Samochód
BMW E84 18xD, BMW F25 2.0xD
Mam pytanie dotyczące przedmiotowego oleju. Na początku Motul posiadał API SN oraz VW511 i Porsche C40. Kilka miesięcy temu Motul zaktualizował kartę oraz pewnie formulację uzyskując API SP, usuwając VW511 i Porsche C40. Czy ktoś wie, dlaczego API SP wyklucza VW511, Porsche C40?
 
Dlaczego od razu wyklucza?
MoE nie opłacało się tych aprobat nie opłaca się przedłużać?
 
W karcie Motula nie ma aprobaty VW 511 , a w świeżutkim erwin jest 🤔
Screenshot_20230818-205229_Drive.jpg
 
Druga zagadka to co to za olej Mobil 1 ESP X4 0w40? Nigdzie nie mogę nic o nim znaleźć.

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
 
Taką odpowiedź dostałem od Motul Polska:

"Nowa wersja oleju 8100 X-celan Gen2 5W40 została zmodyfikowana do najnowszych wymagań ACEA 2021 oraz API SP. Musieliśmy zatem zmienić skład chemiczy, aby było to możliwe.
Skutkiem tego było niestety utracenie zgodności z wymaganiami VAG i stąd brak specyfikacji VW oraz Porsche."
 
Dziwne, że norma VAG nie została zaktualizowana do wymogów ACEA 2021
 
Obawiam się Panowie, że to będzie coraz częstszy przypadek, gdyż aprobaty koncernów samochodowych nigdy nie były tanie, a teraz pewnie jeszcze podrożały, więc firmie olejowej o ugruntowanej pozycji na rynku może się to zwyczajnie nie opłacać. Poza tym, chociaż większość globalistów przekonuje nas że kapitał nie ma narodowości, to w przypadku koncernów samochodowych widać gołym okiem, że ma.
 
Jeżeli to tylko kwestie formalne, to nie ma problemu, gorzej jak rzeczywiście jest prawdą to co napisał przedstawiciel Motula, że zmiana formulacji skutkuje utraceniem zgodności z wymaganiami.
 
Trochę nie w temacie, ale przy opisie Motul Xclean EFE 5w30 jest takie zastrzeżenie:
"Attention, do not use MOTUL 8100 X-CLEAN EFE 5W-30 when a VW 504 00 orVW 507 00 lubricant is required, in that case use MOTUL SPECIFIC 504 00 507 00 5W-30 or 0W-30, or MOTUL 8100X-CLEAN+ 5W-30."
Ciekawe dlaczego nie uzyskał aprobaty VW 504/507 skoro jest bardzo podobny do Xclean+, jednocześnie posiadając dodatkowo Molibden. :)
 
To jak Orlen ME XD vs ME V. Texaco pro ds M vs pro V.
Skoro produkują olej pod daną normę to nie ma się co dziwić, że nie zalecają stosować oleju bez odpowiedniej normy. Chyba już przesadzasz w tych swoich dochodzeniach.
 
Co sądzicie o tej normie VW 511.00?

VW zaleca takie oleje do bardzo wysilonych silników, czy to oznacza zapewnianie wysokiej ochrony przez takie oleje? Norma kładzie nacisk na wysoki HTHS (>3.5) oraz TBN (>8)

O ile nic nie pomieszałem w liczbach, bo piszę z pamięci to wygląda mi to na dobre oleje do mocniejszych jednostek.
 
Ta, jeździmy 500 konnym silnikiem 50km/h po mieście z olejem do wysokich obciążeń ...
Mem z salonu samochodowego i kupujacy do sprzedawcy: Panie, nie mów mi Pan jak on szybko jedzie tylko czy się nim wygodnie w korkach stoi 🤣
 
Back
Top