• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Najlepszy możliwy olej do silnika AUY

Mateo

Nowy użytkownik
Samochód
Ford Galaxy 1.9TDI PD 85KW AUY
Marka samochodu
Ford Galaxy
Budżet/ile litrów
5L Budżet bez ograniczeń - szukam najlepszego oleju
Styl jazdy
  1. Jazda w górach, z przyczepką i t.p. ciężki warunki
Silnik
1.9TDI PD 85kW AUY
Data produkcji
2003
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Do 0,5L
Jakiego oleju wymaga instrukcja
WSS-M2C917-A
Jaki olej masz obecnie
LM 4100 Top Tec 5-40
Witam,
Posiadam auto z silnikiem 1.9 TDI PD 85kW silnik o oznaczeniu AUY. Silnik jest we wzorowej kondycji. Specyfika pracy to 75% autostrada z umiarkowanym obciążeniem (3000 obrotów / 135kmh) pozostała część to cykle mieszane w terenach górskich z pokonywaniem znacznych różnic wysokości - duże wysilenie . Dodatkowo silnik nigdy nie startuje na zimno - dogrzewacz. Przebieg 300kkm ale wymienione i regenerowane wszystko po wystąpieniu najmniejszych objawów. Tankowane paliwo shell V-power. Spalanie średnio 7L - trasa/miasto.
Wszystko powyżej opisałem ponieważ szukam najlepszego możliwego oleju do tego silnika tj - prawdziwy pełny syntetyk spełniający wymagania pompowtrysków.
Pierwszym "pytaniem" będzie jaki olej wybrać? Ponieważ w tej chwili jeżdżę na oleju LM top tec 4100 5-40 który co prawda spełnia 505.1 ale nie jest pełnym syntetykiem z nazwy i ze składu. Podpowiada go również wyszukiwarka LM.
Drugi olej sugerowny przez wyszukiwarkę LM Synthoil High Tech 4-40 jest już pełnym syntetykiem z nazwy i składu ku któremu coraz bardziej się skłaniam lecz nie spełnia 505.1 lecz 502 i 505 ale jest 100% syntetykiem potencjalnie korzystniejszym.
Moje pytanie brzmi czy bezpiecznym jest zastosowanie tego drugiego i może dyskusja dlaczego tak lub nie ponieważ wszytskie zakątki internetu już przeszukane i brak odpowiedzi. Co ważne nie patrzę się na opłacalność tylko na jak najbardziej idealne właściwość oleju.
Drugie moje pytanie to czy ze względu na użytkowanie silnika praktycznie cały czas w umiarkowanym i dużym obciążeniem warto rozważyć zmianę lepkości na 5-50 ?
Dziękuję za wszystkie informacje
I informacyjnie - tak przeszukałem całe forum przed utworzeniem dyskusji
 
Top tec 4100 to dobry olej tylko cena w ostatnich czasach mocno podskoczyła.. większość olei to hydrokraki. I do silnika z PD musisz mieć normę 505.01 ewentualnie 504/507 czyli 5w30. Dobra oliwa będzie Texaco havoline ultra s 5w40 cena/jakość bądź co tam sobie wybierzesz z norma 505.01 ;)
 
Chyba każdy olej 505.01 do tego silnika to będzie hydrocrack (co nie znaczy, że to źle bo na takich do tej pory Ci jeździł i działa)
Jak Ci zależy na top oleju to kup jakiś markowy 5W40 505.01 w normlanej cenie ( nie tam jakieś po 200zł za bańkę) i dodaj do niego Archoil Mix 9100/9200 i będziesz miał mieszaninę dobrego oleju z dodatkiem substancji poprawiających olej po całości i tworzących dodatkową ochronę silnika.

EDIT: popatrz sobie czy jest jeszcze jakiś Shell na GTLu pod 505.01
 
Last edited:
Ale to ma być "najlepszy możliwy olej" - rzućcie coś z górnej póły 😉

Ode mnie leci Redline Euro-Series 5W40
 
Ode mnie leci Redline Euro-Series 5W40
Nie ukrywam, że szukam w wielu miejscach i gdzieś RL mi się przewinął. Takie pytanie, można mieć pewność, że to 100% syntetyk ?
Post automatically merged:

Chyba każdy olej 505.01 do tego silnika to będzie hydrocrack (co nie znaczy, że to źle bo na takich do tej pory Ci jeździł i działa)
Jak Ci zależy na top oleju to kup jakiś markowy 5W40 505.01 w normlanej cenie ( nie tam jakieś po 200zł za bańkę) i dodaj do niego Archoil Mix 9100/9200 i będziesz miał mieszaninę dobrego oleju z dodatkiem substancji poprawiających olej po całości i tworzących dodatkową ochronę silnika.

EDIT: popatrz sobie czy jest jeszcze jakiś Shell na GTLu pod 505.01
Właśnie staram się znaleźć olej o takiej specyfikacji aby nie trzeba było do niego dodawać suplementów.
Co do oleju Shell i podobnych rodzimych w przedziale cenowym ~250zł niestety w znakomitej większości przypadków nie są to oleje w pełni syntetyczne a właśnie takiego szukam.
 
Last edited:
Motorex Xperience FS-X 5W-40 C3 100% syntetyk PAO/ESTER
W sklepie u @wlyszkow masz 4 litry za 250 zł.
100% prawdziwy syntetyk, 505.01 też jest nic lepszego nie znajdziesz patrząc przez pryzmat Twoich wymagań.
 
5W30 jest prawdziwym syntetykiem więc i 5W40 powinien nim być. Nie mogę nic znaleźć po za zapewnieniami na stronie redline.com.
  • Blended with polyol ester/PAO base stocks that feature natural multi-grade properties, avoiding unnecessary additives that hinder lubricity
Nastepny to Ravenol RUP to też pełen syntetyk spełniający VW505.01

Oczywiście tylko podaję przykłady wg życzenia. Daleki jestem od polecania takich olejów do w/w samochodu
 
Motorex Xperience FS-X 5W-40 C3 100% syntetyk PAO/ESTER
Fajnie bardzo dziękuję za informacje
Oczywiście tylko podaję przykłady wg życzenia. Daleki jestem od polecania takich olejów do w/w samochodu
Również dziękuję i zapytam czy poza aspektem ekonomicznym do hodu są jakieś kwestie w takich olejach które są "negatywne" pod jakimkolwiek względem ? Ponieważ gdzie tylko się nie przeczyta to do takich silników jest zalecany pełen syntetyk ze względów chociażby "wyższej" trwałości cokolwiek to znaczy.
 
Last edited by a moderator:
Pełen syntetyk w rozumieniu olej z bazą HC (III grupa). Nikt nie każe Ci wyszukiwać olejów na bazie IV czy V grupy. Olej ma spełniać odpowiednią normę producenta WSSM2C917-A czyli praktycznie każdy 5W40 C3 np Orlen ME 5W40
 
Dobra oliwa będzie Texaco havoline ultra s 5w40 cena/jakość bądź co tam sobie wybierzesz z norma 505.01 ;)
Czy ktoś na forum pochylił się kiedyś nad tym texaco ? sporo tego oleju stosuje zwłaszcza do PD i powiem szczerze że klienci zadowoleni (mniej oleju bierze silnik niż 5w30) i do tej pory nikt nie wrócił z pretensjami
 
Last edited by a moderator:
Widzę że robicie czasem jakieś badania albo testy stąd to pytanie. Klient końcowy często jest tylko odbiorcą...
 
Nie robiliśmy analizy tego oleju ale jest na rosyjskim OC. Ogólnie oleje Texaco cieszą się dobrą opinią

Nie cytuj postu pod którym piszesz bezpośrednio, nie ma potrzeby.
 
Back
Top