- Marka samochodu
- Ford Galaxy
- Budżet/ile litrów
- 5L Budżet bez ograniczeń - szukam najlepszego oleju
- Styl jazdy
- Jazda w górach, z przyczepką i t.p. ciężki warunki
- Silnik
- 1.9TDI PD 85kW AUY
- Data produkcji
- 2003
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- Do 0,5L
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- WSS-M2C917-A
- Jaki olej masz obecnie
- LM 4100 Top Tec 5-40
Witam,
Posiadam auto z silnikiem 1.9 TDI PD 85kW silnik o oznaczeniu AUY. Silnik jest we wzorowej kondycji. Specyfika pracy to 75% autostrada z umiarkowanym obciążeniem (3000 obrotów / 135kmh) pozostała część to cykle mieszane w terenach górskich z pokonywaniem znacznych różnic wysokości - duże wysilenie . Dodatkowo silnik nigdy nie startuje na zimno - dogrzewacz. Przebieg 300kkm ale wymienione i regenerowane wszystko po wystąpieniu najmniejszych objawów. Tankowane paliwo shell V-power. Spalanie średnio 7L - trasa/miasto.
Wszystko powyżej opisałem ponieważ szukam najlepszego możliwego oleju do tego silnika tj - prawdziwy pełny syntetyk spełniający wymagania pompowtrysków.
Pierwszym "pytaniem" będzie jaki olej wybrać? Ponieważ w tej chwili jeżdżę na oleju LM top tec 4100 5-40 który co prawda spełnia 505.1 ale nie jest pełnym syntetykiem z nazwy i ze składu. Podpowiada go również wyszukiwarka LM.
Drugi olej sugerowny przez wyszukiwarkę LM Synthoil High Tech 4-40 jest już pełnym syntetykiem z nazwy i składu ku któremu coraz bardziej się skłaniam lecz nie spełnia 505.1 lecz 502 i 505 ale jest 100% syntetykiem potencjalnie korzystniejszym.
Moje pytanie brzmi czy bezpiecznym jest zastosowanie tego drugiego i może dyskusja dlaczego tak lub nie ponieważ wszytskie zakątki internetu już przeszukane i brak odpowiedzi. Co ważne nie patrzę się na opłacalność tylko na jak najbardziej idealne właściwość oleju.
Drugie moje pytanie to czy ze względu na użytkowanie silnika praktycznie cały czas w umiarkowanym i dużym obciążeniem warto rozważyć zmianę lepkości na 5-50 ?
Dziękuję za wszystkie informacje
I informacyjnie - tak przeszukałem całe forum przed utworzeniem dyskusji
Posiadam auto z silnikiem 1.9 TDI PD 85kW silnik o oznaczeniu AUY. Silnik jest we wzorowej kondycji. Specyfika pracy to 75% autostrada z umiarkowanym obciążeniem (3000 obrotów / 135kmh) pozostała część to cykle mieszane w terenach górskich z pokonywaniem znacznych różnic wysokości - duże wysilenie . Dodatkowo silnik nigdy nie startuje na zimno - dogrzewacz. Przebieg 300kkm ale wymienione i regenerowane wszystko po wystąpieniu najmniejszych objawów. Tankowane paliwo shell V-power. Spalanie średnio 7L - trasa/miasto.
Wszystko powyżej opisałem ponieważ szukam najlepszego możliwego oleju do tego silnika tj - prawdziwy pełny syntetyk spełniający wymagania pompowtrysków.
Pierwszym "pytaniem" będzie jaki olej wybrać? Ponieważ w tej chwili jeżdżę na oleju LM top tec 4100 5-40 który co prawda spełnia 505.1 ale nie jest pełnym syntetykiem z nazwy i ze składu. Podpowiada go również wyszukiwarka LM.
Drugi olej sugerowny przez wyszukiwarkę LM Synthoil High Tech 4-40 jest już pełnym syntetykiem z nazwy i składu ku któremu coraz bardziej się skłaniam lecz nie spełnia 505.1 lecz 502 i 505 ale jest 100% syntetykiem potencjalnie korzystniejszym.
Moje pytanie brzmi czy bezpiecznym jest zastosowanie tego drugiego i może dyskusja dlaczego tak lub nie ponieważ wszytskie zakątki internetu już przeszukane i brak odpowiedzi. Co ważne nie patrzę się na opłacalność tylko na jak najbardziej idealne właściwość oleju.
Drugie moje pytanie to czy ze względu na użytkowanie silnika praktycznie cały czas w umiarkowanym i dużym obciążeniem warto rozważyć zmianę lepkości na 5-50 ?
Dziękuję za wszystkie informacje
I informacyjnie - tak przeszukałem całe forum przed utworzeniem dyskusji