• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Najlepszy olej do 2.0TSI 265km CDLA

Raziel

Nowy użytkownik
Samochód
Seat Leon Cupra R 2.0TSI
Marka samochodu
Seat Leon 2 Cupra R
Budżet/ile litrów
1000 / 5l
Styl jazdy
Silnik
2.0TSI 265km
Data produkcji
2011
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Poniżej 100ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
504.00 507.00
Jaki olej masz obecnie
Motul Specific 5w30
Witam, potrzebuje wybrać najlepszy olej dla tego silnika, 2.0TSI 265km CDLA generacja EA113 budżet bez limitu.
Auto ma aktualnie 108tys przebiegu.
Zużycie obecnego oleju to ok 400ml na 7tys
Od nowości jezdzi na Motulu Specific 5w30, olej zmieniany przez pierwszego właściciela co 8-10tys, osobiście od 3 lat zmieniam olej co 7tys
Auto aktualnie po programie na 310km / 450nm, w przyszłości w planach stage 2.
Auto używane rekreacyjnie, czasem jakiś wypad na tor, maksymalna zanotowana temperatura na Motulu to 110 stopni
Cisnienie oleju wzorowe 1.6b na wolnych, przy 2000 obr. 4.5b
 
Last edited:
Zerknij na Repsol Master Racing 0W40 - dawniej Carrera 0W40. Analiza jest w odpowiednim dziale. W tym silniku nie potrzebujesz oleju z normą 504/507 i możesz zalać full sapsa w lepkości 0W40 lub 5W40. Wybór jest bardzo duży. Warto wziąć pod uwagę Amsoila, Penrite czy Millersa. Inne ciekawe propozycje to Ravenol RUP 5W40 i Ravenol REP 5W30.
 
Jak będziesz robił stage 2 to zamontuj sportowego kata żeby nie truć innych.

Co do oleju to na razie w zasadzie dowolny z normą 504/507 będzie ok. Nawet ten Motul, nie widzę specjalnie sensu zmieniać chyba że koniecznie chcesz.

Po kolejnych modyfikacjach już można się zastanawiać nad czymś innym. Wtedy pomyślałbym nad Redline 5W-30 (ale zwykłym, nie Euro), Fuchsem Race Pro, Millersem CFS NT 0W-30. Raczej zostałbym w lepkościach wymaganych przez producenta samochodu.

Gmeranie przy lepkości to na stage 3 jeżeli byś kiedyś robił, ale wtedy to tuner powinien dobrać ci olej.
 
1. Przy tej mocy która planuje jeszcze daje rade seryjny DP, aktualnie jest tylko cat-back od MGM i IC czeka na montaz.
2. Przy tak częstych wymianach wiem ze w zasadzie cokolwiek co spełnia normy będzie okej, ale chce zapewnić jak najlepszą ochronę silnika

3. Warsztaty modyfikujące i naprawiające te silniki często zalewają silniki Penrite Enviro+ 5w30, jest jeszcze seria 10 tenth ale tam nie ma 5w30
Niestety w temacie oleju jestem zielony jak zaba i sporo firm które przedstawiliście są mi kompletnie obce więc osobiście myślałem o oleju od bardziej znanych producentów pokroju LM, Valvoline czy właśnie Penrite.
 
Last edited:
LM to to samo co Meguin. Valvoline nie wyróżnia się kompletnie niczym - nasze polskie Lotosy czy Orleny są równie dobre. Penrite, poza serią 10 Tenths, też niczym szczególnym się nie wyróżnia - jego wysoka cena wynika z kosztów importu
 
Meguin to firma która produkuje oleje dla Liqui Moly :)
Fuchs to jedna ze starszych firm w przemyśle olejowym, bardzo znana i ceniona
Millers to faktycznie trochę niszowa firma z UK
Redline to chyba najbardziej znany producent "cywilnych" olejów wyczynowych
 
Jeszcze jedna kwestia która skłania mnie do zmiany oleju.
Przez pierwsze 3-4tys nie ma żadnego ubytku oleju, następnie znika ok 100ml na 1000km wnioskuję więc że olej szybko się degraduje.

Teoretycznie nie powinienem się martwić bo takie zużycie jak na TSI to raczej żadne zużycie.
 
Sprawdź w instrukcji bo moim zdaniem nie potrzebujesz wcale 504/507 a nawet jak instrukcja tak podaje to i tak nie potrzebujesz bo oprócz tego, ze silnik ma wtrysk bezpośredni to tam pasowania są pod 0W40/5W40 jak najbardziej odpowiednie. Penrite Enviro+5W30 dobry olej i fajnie na tym silnik pracuje ale do jazdy torowej sobie daruj bo to zwykły cywilny olej pod normę a nie coś co ma wytrzymać zabawy na torze. Pewniakiem jest też Millers CFS NT+ 5W40 ale nie wiem czy to nie przegięcie i czy bym katował silnik olejem na tak "tłustym" pakiecie dodatków. Ale jeśli chodzi o ochronę w jeździe torowej to trudno o lepszy. Penrite ma olej Racing 5W30 genialny na PAO-estrach a w tej lepkości jest też wspomniany Fuchs Race Pro S 5W30.
 
Ale często, jak nie zawsze określają widełki lepkościowe. W przypadku tego silnika obowiązywała też norma 502, więc jak najbardziej producent przewidział oleje 0/5w40.
 
Ja tego aż tak dokładnie nie wiem. Wiem natomiast jakie są rekomendowane przez producenta leskości w przypadku tego silnika i jak to wygląda w praktyce również w przypadku mocno modyfikowanych silników. CDLA jest sinikiem poprawionym ale zasadniczo konstrukcyjnie jest on dostosowany do wyższych lepkości i szczególnie w przypadku modyfikowanych silników i potencjalnej okazyjnej jazdy torowej stosowanie leskości 5W40/0W40 jest jak najbardziej zasadne a 0W30/5W30 w tym wypadku to wg. mnie absolutne minimum. Tylko tyle chciałem przekazać i aż tyle bez dorabiania do tego zbędnej ideologi. Jeśli ktoś uważa, że w tym przypadku odpowiednia będzie leskość 0W20 lub nawet 0W16 to nie będę wchodził w polemikę ale mam po prostu na ten temat inne zdanie.
 
@tomek evo Powtórzę do większości nowoczesnych silników luzy łożyskowe są dostosowane pod SAE 0W-
16. To również kwestia pompy olejowej do większości spokojnie pod SAE 0W-20. Więc siłą rzeczy do każdego silnika nie zastosujesz np. 0W-16 itp. Odnośnie aprobat OEM widzę, że do dziś nie zrozumiałeś ich sensu.
 
Ja tego aż tak dokładnie nie wiem. Wiem natomiast jakie są rekomendowane przez producenta leskości w przypadku tego silnika
Ja też nie wiem i ta wiedza do niczego potrzebna nikomu nie jest.
VW zalecał kombinacje norm 504/507 i 502/505 w zależności od interwałów.
Więc lepkości olejów od 0w30 po 5w40 (kv 9.3-16.3cst) są odpowiednie.
Resztę robi pompa oleju, która zapewne jest sterowana i daje odpowiednie ciśnienie.
A silnik pewnie poprawnie będzie pracował, jak pisze @poziom1989 na 0w20, bo margines bezpieczeństwa musi być.
I nie ma potrzeby argumentować, że w tym silniku 0w40 to minimum, albo kv100 min 13.

Ps
A luzy łożyskowe na wale korbowym zawierają się od ~0,025 do 0,05mm na 50mm średnicy czopa.
Na forum jest taki artykuł, który dokładnie to opisuje.
 
Back
Top