• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Najtańszy olej wg ekonomicznego uzasadnienia pod względem długoterminowym

Swr

Użytkownik
Samochód
Actros, Scania, BMW, Audi, VW, Seat, Toyota, Fiat, Dacia, Jeep, Kia, Wola H12, Ursus, Mtz, Claas, New Holland, John Deere, Valtra, JCB i kosiarka do trawy :P
Marka samochodu
Seat Leon Fr TDI
Budżet/ile litrów
Długoterminowo wg ekonomicznego uzasadnienia
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
  2. Jazda w górach, z przyczepką i t.p. ciężki warunki
Silnik
2.0 TDI 184KM o kodzie CUNA
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Motul
Witam chcących włączyć się do małej dyskusji. 😀

Posiadam Seata Leona III TDI 184KM silnik CUNA obecnie zalany olejem Motul 5W30 do PDFa i nie wykazuje ubytków jak narazie. Auto użytkowane głównie wkoło komina, więc krótkie odcinki i częste odpalanie-gaszenie. Po rozgrzaniu prędkości przelotowe do 200km/h przed zgaszeniem przynajmniej minuta na jałowym. Planuję zwalić michę i zrobić w nim mały serwis (mokry pasek, uszczelniacz na wale itd.), więc zamówiłem już Oilsyn Cleaner i Oilsyn Flush. Odkręcę wtryski wyjedzie pokrywa zaworów i micha to zobaczę, czy to coś wymyło...

Powiem tylko, że nie stosuje się kompletnie do zaleceń producenta i olej w swoich dieslach wymieniałem zawsze po 7000km max do 8000km (zazwyczaj wypada co pół roku).

Wyczytałem, że polecane są:
- red line - cena samego oleju przez okres 5 lat / ok. 4950zl
- ravenol rep racing extra performance - cena samego oleju przez okres 5 lat / ok. 3831zl
- amsoil signature series diesel deo - cena samego oleju przez okres 5 lat / 3295zl
- penrite enviro+ - cena samego oleju przez okres 5 lat / ok. 2228zl
- LM top tec 4200 - cena samego oleju przez okres 5 lat / ok. 2153zl
- Castrol EDGE proffesional LL III - cena samego oleju przez okres 5 lat / ok. 2087zl
- Mobil ESP - cena samego oleju przez okres 5 lat / ok. 1579zl
- Lotos aurum 504/507 - cena samego oleju przez okres 5 lat / ok. 1113zl

Różnica między olejem najtańszym, a najdroższym przez okres, jaki auto przewidywalnie będzie w moich rękach to 3837zl. Sprawdziłem też aktualną cenę silnika dostępnego na już w mojej najbliższej okolicy i wynosi 3000zl.

Wymiany oleju i wszelkie naprawy przeprowadzam sam, więc koszt żaden. Jeżeli silnik pokaże kopyto to przekładka dla mnie nie stanowi większego problemu, tylko stracony czas będzie i wyłączone auto z użytku na kilka dni.

Czy ktoś ma jakieś argumenty przemawiające w moim przypadku, aby stosować droższe oleje? Znając moje częste interwały serwisowe jaki olej polecacie?
 

Attachments

  • received_1458787398219588.jpeg
    received_1458787398219588.jpeg
    3,5 MB · Odwiedzin: 99
Argumentacja z cena silnika jest słuszna do momentu kiedy ten samochód jest w produkcji. Potem to co najwyżej złom na złom możesz wymienić.
Jeśli planujesz 5 letnia eksploatację to sam sobie odpowiedziałeś. Ogólnie to nie ma sensu przepłacanie, chyba że samochód jest unikatowy a nie zwykły dupowoz.
 
Jak pisałem w tamtym wątku - lotos sythetic 504/507 albo orlen max expert V i V+. Oczko wyżej od auruma.

Albo jak chcesz najtaniej to przy twoich interwałach możesz spróbować zwykłe C3 zamiast 504/507. Aurum 5W30 C3 jest na all... poniżej 20 za litr. Taniej nawet od specola. Analiza pokazała że jest podobny albo wręcz identyczny z aurum 504/507.
 
Powiem tylko, że nie stosuje się kompletnie do zaleceń producenta i olej w swoich dieslach wymieniałem zawsze po 7000km max do 8000km (zazwyczaj wypada co pół roku).

Różnica między olejem najtańszym, a najdroższym przez okres, jaki auto przewidywalnie będzie w moich rękach to 3837zl. Sprawdziłem też aktualną cenę silnika dostępnego na już w mojej najbliższej okolicy i wynosi 3000zl.

Jeżeli silnik pokaże kopyto to przekładka dla mnie nie stanowi większego problemu, tylko stracony czas będzie i wyłączone auto z użytku na kilka dni.
Po co zatem pytasz bo jedno wyklucza drugie. Możesz zalać jadanym skoro wymiana silnika to nie problem i nie zależy Ci na nim.
Znając moje częste interwały serwisowe jaki olej polecacie?
Zgodny ze specyfikacją producenta samochodu.
 
Argumentacja z cena silnika jest słuszna do momentu kiedy ten samochód jest w produkcji. Potem to co najwyżej złom na złom możesz wymienić.
Jeśli planujesz 5 letnia eksploatację to sam sobie odpowiedziałeś. Ogólnie to nie ma sensu przepłacanie, chyba że samochód jest unikatowy a nie zwykły dupowoz.
Nie wiem, czy oglądasz, ale wiele osób nagrywa naprawy aut na YT i jakoś nie widzę, by ZAWSZE wjeżdżał nowy silnik, a często nie są to auta jak moja stara skorupa. Co do produkcji to jedno, a dostępności części drugie, bo jeszcze dwa lata temu był dostępny nowy silnik sprzedawany na promocji w ASO do passata b5. Wszystko się patrzy przez ekonomię jak silnik by kosztował nowy 300zl wymiana trwała pół godzinki to ludzie wymieniali by olej? Specjalnie napisałem koszt silnika, bo do innych aut używanych koszt zakupu słupka UŻYWANEGO to powyżej 30 000zl i wtedy to ekonomicznie ma dużo większy sens.
 
Jak pisałem w tamtym wątku - lotos sythetic 504/507 albo orlen max expert V i V+. Oczko wyżej od auruma.

Albo jak chcesz najtaniej to przy twoich interwałach możesz spróbować zwykłe C3 zamiast 504/507. Aurum 5W30 C3 jest na all... poniżej 20 za litr. Taniej nawet od specola. Analiza pokazała że jest podobny albo wręcz identyczny z aurum 504/507.
Dzięki kolego stosujesz któryś z nich może lub stosowałeś?
 
Po co zatem pytasz bo jedno wyklucza drugie. Możesz zalać jadanym skoro wymiana silnika to nie problem i nie zależy Ci na nim.

Zgodny ze specyfikacją producenta samochodu.
Nie zrozumiałeś. Niezależnie, czy jesteś właścicielem wulkanizacji, czy nie to nie rozyspujesz sobie gwoździ na podwórku ciesząc się, że będziesz miał robotę. Ale jak przypadek sprawi, że złapiesz gumę to koszt zawsze będziesz miał niższy niż osoba nie mająca wyważarki itd.

Wszystkich olejów na rynku nie próbowałem, a chętnie bym spróbował czegoś nie zamykając sobie klapek na jednego producenta jak to pewnie robią inni "leje mobil / castrol / elf / motul / itd od lat i silnik chodzi..." czyli przeciętne tłumaczenie użytkownika auta bez żadnych argumentów, bo równie dobrze dany silnik przejechałby na turdusie do traktorów jakichś dwadzieścia lat bezproblemowo. Chętnie bym się czegoś nowego nauczył, że wybierając olej X za 100zl i Y za 200zl to tylko w drugim przypadku zapewni mi on wystarczająca ochronę powyżej iluś stopni lub zapewni lepsze smarowanie na zimnym. Może ktoś rozbiera silniki w serwisie i ma pojęcie, że olej xyz zostawia syf w silniku. Chyba, że trafiłem w nieodpowiednie miejsce?
 
Oleje masowe nie wyróżniają się niczym. Każdy będzie podobny do innego. Marek robiących własne przepisy do klasycznych olejów jest niewiele, niewiele też korzysta z własnych baz. Płacisz za markę, cła etc.

Z kolei oleje bardzo drogie w rodzaju Redline czy Amsoil SS owszem, wyróżniają się ale warto je kupować tylko przy trybie użytkowania bardzo obciążającym silnik. Co u ciebie nie występuje.

Poza tym to tani, markowy oleje będzie identyczny z innym w tej samej klasie. Lotos w zasadzie niczym się nie będzie różnił od Millersa np.
 
Nie wiem, czy oglądasz, ale wiele osób nagrywa naprawy aut na YT i jakoś nie widzę, by ZAWSZE wjeżdżał nowy silnik, a często nie są to auta jak moja stara skorupa. Co do produkcji to jedno, a dostępności części drugie, bo jeszcze dwa lata temu był dostępny nowy silnik sprzedawany na promocji w ASO do passata b5. Wszystko się patrzy przez ekonomię jak silnik by kosztował nowy 300zl wymiana trwała pół godzinki to ludzie wymieniali by olej? Specjalnie napisałem koszt silnika, bo do innych aut używanych koszt zakupu słupka UŻYWANEGO to powyżej 30 000zl i wtedy to ekonomicznie ma dużo większy sens.
Ja o jednym ty o dupie. Mówię że silnik można wymieć do momentu kiedy te silniki są dostępne. Nie pójdziesz do ASO kupić silnika do starego auta, bo w cenie silnika lepszy samochód kupisz. Zostaje używka, a używki są dobre jak mają parę lat a nie 20. Remont to inna sprawa. Ale prawdziwy remont a nie honownica z chin i nowe pierścienie.
 
Ja mam zalany lotos synthetic 504/507. Silnik chodzi i chodzil bedzie.
Dzięki.
Kiedyś zakupiłem dziesięć filtrów oleju różnych producentów tylko po to by je porównać/ zmierzyć grubość papieru / przeliczyć wytłoczenia / zmierzyć powierzchnię filtrującą / sprawdzić jakość plastiku / uszczelnienia itd.

Wybierając olej zawsze miałem dylemat... Widzę tylko cenę, kolorowa bańkę i specyfikację, olej ciemniejszy lub słomkowy kolor i w sumie tyle 😋

Coś tam więcej mogę wysnuć przy pracy silnika głośność, temperatura oleju, miękka lub twarda praca, barwa przy rosnącym przebiegu.

I po spuszczeniu patrzę, czy są opiłki w filtrze. Kolor na wkładzie jak na zdjęciu oba z diesla po lewo kolegi po przebiegu 10 000km po prawo mój z dizelka wyjęty po kilku kilometrach. Nie zakładam rękawic i patrzę, czy tępy jest między palcami w miarę rosnącego przebiegu. Czy rozcierając w ręce pozostaje syf. Przy spuszczeniu czy wystarczy rękę wytrzeć w szmate i jest czysta, czy jak u innych należy umyć ręce mydłem lub jeszcze u innych pastą dla mechanikowi do rąk nie idzie umyć jak to wlezie koło paznokci.

Ale jestem tylko amatorem i chętnie uczę się nowych rzeczy 😀
 
Lotos syntetic 5W30 ma genialny wynik testu shear stability co jest argumentem podczas intensywnej eksploatacji. Z klasycznych receptur popatrz na Orlen Maxexpert V lub nieco droższy Eurol Syntence 5W30 (poza genialnym testetem SS ma genialny noack) ewentualnie Teaxo Pro DS V zarówno w lepkosci 0W30 jak i 5W30 - bardzo dobry stosunek cena/jakość. 0W30 od Texaco (najlepiej z AR9200V2) naprawdę daje radę.
 
Ja o jednym ty o dupie. Mówię że silnik można wymieć do momentu kiedy te silniki są dostępne. Nie pójdziesz do ASO kupić silnika do starego auta, bo w cenie silnika lepszy samochód kupisz. Zostaje używka, a używki są dobre jak mają parę lat a nie 20. Remont to inna sprawa. Ale prawdziwy remont a nie honownica z chin i nowe pierścienie.
No tak zgadzam się. To czym jeździsz i jaki olej stosujesz?
 
Dokładnie.

Mając na uwadze poniższe


próba odpowiedzi w tym temacie jest nie ma żadnego sensownego uzasadnienia. No ale możecie się produkować 😁😁😁
Może źle mnie zrozumieliście.
Kowalski zapyta jaki olej jest najlepszy i polecasz mu olej za ponad 100zl za litr po czym zalewa tego najlepszego i najdroższego i tłucze go 30 000km bo tak zaleca przecież producent auta, a znam takich wielu i niektórych co mieli wymianę oleju na 30 000, a pojechali na 35 000 bo nie było czasu, a co to się stanie jak trochę się zagapiłem i takie tłumaczenie, że jak ASO nie zaleca wymiany oleju w automacie to przecież się go nie wymienia i jestem głupi, że twierdzę inaczej, bo to są nowe auta nowe technologie nowe oleje i ASO ma zawsze rację. Bo tylko producent wie co jest najlepsze dla jego auta!

Ja z kolei jak mam zapłacić prawie 500zl jak Kowalski za najlepszy olej wychwalany na wszystkich forach i zrobić na nim 30 000km to wolę kupić tańszy olej powiedzmy w przedziale 100-150zl zrobić 4 wymiany co 7500km i uważam (nie wiem czy słusznie dlatego zawsze mądrego posłucham), że tańszy olej częściej wymieniany wpłynie korzystniej na żywotność silnika niż hiper wyrąbany, a potem żal tych 500zl spuścić z miski.

Finalnie Kowalski założy jeden filtr oleju ja kupię cztery, ale Kowalski jedzie do mechanika, ja zrobię sam, więc koszty mogą wyjść w obu przypadkach podobnie. Więc to nie jest dziadowanie, gdzie Kujawski chce zalać.
 
Lotos syntetic 5W30 ma genialny wynik testu shear stability co jest argumentem podczas intensywnej eksploatacji. Z klasycznych receptur popatrz na Orlen Maxexpert V lub nieco droższy Eurol Syntence 5W30 (poza genialnym testetem SS ma genialny noack) ewentualnie Teaxo Pro DS V zarówno w lepkosci 0W30 jak i 5W30 - bardzo dobry stosunek cena/jakość. 0W30 od Texaco (najlepiej z AR9200V2) naprawdę daje radę.
Dzięki skąd Wy to bierzecie? Jakieś testy są? Tyle wymieniliście już, że co pół roku będę zalewał chyba inny i ich wszystkich nie porównam haha
 
Test Lotosa masz w odpowiednim dziale. Eurola jest opublikowane na stronie Eurol Polska na FB. Masz też kompletne badanie Eurola Syntence FS 0W30 w odpowiednim dziale i kilka analiz przepracowanego oleju.
 
Test Lotosa masz w odpowiednim dziale. Eurola jest opublikowane na stronie Eurol Polska na FB. Masz też kompletne badanie Eurola Syntence FS 0W30 w odpowiednim dziale i kilka analiz przepracowanego oleju.
To poszukam.
A czy jeździ ktoś z was na takim oleju jak Motul 300VPower Racing?

Trzy lata temu zalałem co prawda do skrzyni manualnej Motula z serii 300 i biegi wchodzą jak w masło małym palcem. Kiedyś inny olej do manualnej wlałem to przy -20 była udręka.
 
@Swr Dwie sprawy
1) Jeśli faktycznie zawsze wymieniasz olej co 7500 km (+/- 500 km) lub co około pół roku (ale nie później niż co 9 miesięcy), to spokojnie mimo Twojego sposobu użytkowania możesz używać olejów także z dołu swojej listy czyli ten Mobil czy ten Lotos.

2) 3000 w Twojej okolicy to może kosztować średnio lub mocno używany dwulitrowy TDI. Przy takim czymś masz 50%-50% szansę, że wymienisz silnik na podobnie zużyty lub nawet bardziej. A nawet jeśli ten kolejny silnik jest średnio a nie mocno zużyty, może po kolejnych 50-100 tys. km też stanie się mocno zużyty... Ponadto dolicz koszty wykwalifikowanej wymiany - o ile sam nie jesteś mechanikiem, który ma za sobą już wymianę silnika TDI, to masz niemal gwarantowane, że coś pójdzie nie tak.

Jeśli żywot silnika się kończy ja uznaję tylko dwa wybory na przedłużenie życia auta:
a) wymiana silnika na nowy oryginalny albo w ASO albo w wykwalifikowanym zakładzie
b) remont generalny własnego silnika w warsztacie specjalizującym się w remontach silników (danej marki).
Reasumując, w 4-cyfrowej kwocie się nie zamkniesz.
 
Przy takiej eksploatacji jak twoja i takim interwałom wymiany możesz śmiało zalewać tego lotosa czy Orlen v i niczym się nie przejmować. Oleje cywilne nie różnią się zbytnio tak jak napisał wyżej admin i ten Orlen będzie równie dobry co mobil czy eurol.
Jednak jak chcesz trochę poeksperymentować to możesz śmiało lać te oleje które zostały polecone w tym wątku
 
Back
Top