• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Najtańszy olej wg ekonomicznego uzasadnienia pod względem długoterminowym

Swr

Użytkownik
Samochód
Actros, Scania, BMW, Audi, VW, Seat, Toyota, Fiat, Dacia, Jeep, Kia, Wola H12, Ursus, Mtz, Claas, New Holland, John Deere, Valtra, JCB i kosiarka do trawy :P
Marka samochodu
Seat Leon Fr TDI
Budżet/ile litrów
Długoterminowo wg ekonomicznego uzasadnienia
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
  2. Jazda w górach, z przyczepką i t.p. ciężki warunki
Silnik
2.0 TDI 184KM o kodzie CUNA
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Motul
Witam chcących włączyć się do małej dyskusji. 😀

Posiadam Seata Leona III TDI 184KM silnik CUNA obecnie zalany olejem Motul 5W30 do PDFa i nie wykazuje ubytków jak narazie. Auto użytkowane głównie wkoło komina, więc krótkie odcinki i częste odpalanie-gaszenie. Po rozgrzaniu prędkości przelotowe do 200km/h przed zgaszeniem przynajmniej minuta na jałowym. Planuję zwalić michę i zrobić w nim mały serwis (mokry pasek, uszczelniacz na wale itd.), więc zamówiłem już Oilsyn Cleaner i Oilsyn Flush. Odkręcę wtryski wyjedzie pokrywa zaworów i micha to zobaczę, czy to coś wymyło...

Powiem tylko, że nie stosuje się kompletnie do zaleceń producenta i olej w swoich dieslach wymieniałem zawsze po 7000km max do 8000km (zazwyczaj wypada co pół roku).

Wyczytałem, że polecane są:
- red line - cena samego oleju przez okres 5 lat / ok. 4950zl
- ravenol rep racing extra performance - cena samego oleju przez okres 5 lat / ok. 3831zl
- amsoil signature series diesel deo - cena samego oleju przez okres 5 lat / 3295zl
- penrite enviro+ - cena samego oleju przez okres 5 lat / ok. 2228zl
- LM top tec 4200 - cena samego oleju przez okres 5 lat / ok. 2153zl
- Castrol EDGE proffesional LL III - cena samego oleju przez okres 5 lat / ok. 2087zl
- Mobil ESP - cena samego oleju przez okres 5 lat / ok. 1579zl
- Lotos aurum 504/507 - cena samego oleju przez okres 5 lat / ok. 1113zl

Różnica między olejem najtańszym, a najdroższym przez okres, jaki auto przewidywalnie będzie w moich rękach to 3837zl. Sprawdziłem też aktualną cenę silnika dostępnego na już w mojej najbliższej okolicy i wynosi 3000zl.

Wymiany oleju i wszelkie naprawy przeprowadzam sam, więc koszt żaden. Jeżeli silnik pokaże kopyto to przekładka dla mnie nie stanowi większego problemu, tylko stracony czas będzie i wyłączone auto z użytku na kilka dni.

Czy ktoś ma jakieś argumenty przemawiające w moim przypadku, aby stosować droższe oleje? Znając moje częste interwały serwisowe jaki olej polecacie?
 

Attachments

  • received_1458787398219588.jpeg
    received_1458787398219588.jpeg
    3,5 MB · Odwiedzin: 99
Jak narazie zastosowałem dwie plukanki Oilsyn Cleaner, a później Flush. Następnie zalany najtańszy olej 5W30, aby pozbyć się pozostałości płukanek i przejechane kilka km. Potem zwaliłem miskę olejową, pokrywę zaworów, zdemontowałem pompę olejową wraz z pompą vacum i zlałem resztki oleju z pompy (jakieś trzy setki na oko), wyciągnąłem panewki. Silnik czysty- ciężko powiedzieć w jakim stopniu płukanki go wymyły. Ale smród, że paść idzie od tych płukanek. Musiałem zamówić nowe śruby na pompę oleju i śruby korbowodowe, oraz miałem wyjazd, więc z silnika tydzień olej skapywał bez michy i po tygodniu jak się zabrałem za składanie to i tak waliło jak z murzyńskiej chaty. Zalany nowy olej Lotosa na pierwszy ogień poszedł. Przejechane około 300km, olej z bagnetu przezroczysty jak nówka z opakowania. Jak bym komuś pokazał to by powiedział, że nowy olej wlany i silnik nie odpalany :) Ciężko mi się ustosunkować do agresywności tych płukanek oraz samego narazie oleju (przy spokojniej jeździe komp narazie pokazał 110 stopni na oliwie) ze względu, że jeżdżę częściej innymi autami. Ale z pewnością przetestuję różnych producentów mając na uwadze czy pojawi się ubytek oleju pomiędzy intetwalami oraz jakie maksymalne temperatury zanotuje. A jak wszystkie wskazane przez was oleje 5w30 przelecę to chciałbym też dla porównania wziąść coś z 5w40 lub 5w50... Jakiś łapie się normami w ogóle? Co polecacie?
 
Back
Top