• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Nastawnik turbo Mercedes Om642

Zbyszko

Użytkownik
Samochód
Mercedes Benz W251
Od dłuższego czasu borykałem się z problemem braku mocy. Szczególnie przy małej prędkości, jak chciałem "depnąć", auto potrafiło zrobić "kangura", traciło moc przy czym check się nie zapalał. Po ponownym odpaleniu silnika, problemu zazwyczaj już nie było.
Postanowiłem sprawdzić nastawnik turbo. Niby wszystko wyglądało na ok, ale jeden "drucik" jakby był luźny. Oddałem nastawnik do elektronika. Na drugi dzień info, trzy druciki nie łączyły.
Dziś zmontowałem wszystko, efektu kangura nie ma. Nie wiem czy mi się wydaje, ale praca skrzyni biegów jakby się poprawiła (możliwe to?).
Z mojej strony to tylko informacja dla tych, którzy borykają się z podobnym problemem. Może ten post coś pomoże, nakieruje. Zanim ktoś poleci "wyrywać" turbo do regeneracji, można sprawdzić ten element.
Mercedes Benz OM642.
Pozdrawiam
1000021093.jpg
 
Last edited:
Oczywiście, że ta usterka miała wpływ na pracę skrzyni. Sterownik silnika cały czas komunikuje się ze sterownikiem skrzyni więc jak ten pierwszy ma jakieś zakłócenia to ten drugi nie dostaje prawidłowych sygnałów i skrzynia gorzej działa.
 
Taki nastawnik występuje również w BMW z silnikami Diesla np m57, oprócz awarii elektroniki poddają się plastikowe elementy napędu nastawnika. Również polecam sprawdzić przed demontażem turbo.
 
Back
Top