• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Nie drogi olej 0w40 lub 5w40 do m54 330ci 2002

Arturwroclaw

Nowy użytkownik
Samochód
330Ci 2002
Marka samochodu
Bmw 330ci
Budżet/ile litrów
8 litrów
Styl jazdy
Silnik
m54b30
Data produkcji
2002
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
100-150 ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30 5w40 0w40
Jaki olej masz obecnie
5w50 Valvoline
Jak w temacie, przy okazji okresowej wymiany oleju chciał bym zmienić olej z 5w50 Valovoline VR! na jakiś inny o lepkości zalecanej przez producenta (Bmw) czyli 0w40 lub 5w40. Olej zmieniam raz w roku lub co 10tys km. Nie mam pomysłu za bardzo co wybrać a nie chciał bym przy okazji wydać worka pieniędzy. Czy olej który powinienem wybrać musi spełniać normę Bmw Longlife-01, czy mam zastosować płukankę przed wymianą a jeśli tak to jaką zastosować? Pojemność układu smarowania to 6,5L od wymiany do wymiany nie dolewam zwykle więcej jak 1-1,5L tak więc 8L spokojnie mi wystarczy.
 
Dobry i niedrogi 5W40 z normą LL-01? np. Lotos Synthetic Plus 5W40, jeżeli masz awersję do rodzimych produktów, to Gulf Formula GX 5W40, Texaco Havoline Ultra 5W40, Shell Helix Ultra 5W40, albo Total Quartz 9000 Energy 5W40 masz w dobrej cenie.
Jeżeli chodzi o płukanki. Jeżeli już, to przy każdej wymianie stosował bym jakąś najprostszą, tanią płukankę pokroju K2, a co 4-5 wymianę dodawał bym jakąś LL na cały interwał. A jeżeli nie co każdą wymianę, to przy najbliższej dajesz po prostu jakąś LL na te 8-10 tys. km. i później powtórka zabiegu co te 40-50 tys. km.
 
Last edited:
Wręcz przeciwnie, uważam że należy kupować to co sami produkujemy. Nie ukrywam że własnie ten olej Lotosa był na moim celowniku. Chciał bym zapytać jeszcze czy fakt że dany olej jest przeznaczony na rynek np niemiecki a nie polski coś zmienia w temacie? Zastanawiam się nad tym ponieważ część sprzedawców reklamuje swoje produkty jako te przeznaczone na rynek niemiecki.
 
A co do zużycia oleju to po doszczelnieniu dolotu oraz wymianie odmy na OEM bmw zużycie znacznie spadło, kiedyś zdarzało mi się dolewać nawet 1L na 2000-3000km właśnie dlatego wlałem olej 5w50 polecany na forach bmw, a wyszło na to że wystarczyło zrobić porządny serwis silnika i problem sam się rozwiązał. Przebieg to 270k km auto przywiezione prywatnie ze Szwajcarii 3 lata temu serwisowane w aso do końca. Nie wiem czy przebieg jest oryginalny samochód miał wcześniej dwóch właścicieli a ponieważ jest w nadwoziu cabrio zakładam że może być autentyczny. Ostatnio mało nim jeżdżę ponieważ paliwo drogie ale mimo wszystko i tak nie zdarzyło mi się zrobić więcej jak 8500km rocznie
 
Eurol sl 5w40 dobrze w 1.8t sie spisywał to i w twoim powinien.
Jest analiza na forum jak i lotosa 5w40.
Obydwa oleje powinny dać rade.
 
Sprawdziłem w dwóch hurtowniach od których biorę części i niestety nie mają na stanie Lotosa. Spisałem sobie listę olejów które spełniają normę i są aktualnie na stanie, listę razem z cenami wrzucam poniżej. Który byście wybrali?
Mobil Super 3000 X1 5L API SL/SM 114,56
Mobil M-Sup 3000 x1 4L API SL/SM 112,11
Castrol Magnatec 5W40 C3 4L API SN 107,02
Comma PD Plus 5w40 4L API SN 121,06 lub 5L 149,54
Shell Helix HX7 5W40 4l API SL 90,06
Shell Helix HX8 5W40 4L APLI SN 121,65 lub 1L 31,47
Specol Gold 5w40 4L 90,70 1L 27,82 20L 390,00

Co do płukanki to warto dopłacić i kupić produkty TEC 2000 czy Liqui Moly?

Jest jeszcze Ravenol RAV HCS 5W40 4L 127,28

I tak na koniec chciał bym zapytać czy w przypadku mojego auta warto dopłacić i kupić lepszy olej na bazie PAO?
Co PAO tak naprawdę zmienia? Silnik ciszej pracuje?
 
Last edited:
Ostatecznie zastosowałem płukankę Archoil 2820 (strasznie śmierdzi) i zalałem silnik olejem Specol gold 0w40. Trafił mi się w dobrej cenie ale w litrowych opakowaniach po 24,80 z litr. weszło około 6,7L. Dziwne wszyscy piszą że do układu mieści się 6,5L. Po jakimś czasie napiszę czy coś się zmieniło na plus. Zastanawiam się czy nie dolać dodatku Archoil 9100. Warto ?
 
Jak auto ma mieć dożywocie to możesz suplementować silnik jakimiś polepszaczami.
 
Chciał bym żeby samochód służył jak najdłużej zarówno mi jak i komuś w przyszłości, jeżeli najdzie mnie chęć aby go sprzedać. Mam auto już kilka lat i generalnie bardzo fajnie mi się nim jeździ, jedynym minusem jest dość wysokie spalanie w cyklu miejskim jak na dzisiejsze standardy. Dużo słyszałem o tym Archoil-u i nie wiem ile z tego to fakt a ile fikcja literacka. Czy zmniejsza on opory w silniku na tyle aby zauważalny był spadek zużycia paliwa, chroni faktycznie takie newralgiczne elementy jak panewki czy ścianki cylindra? Kilka tygodni po zakupie auta przy okazji wymiany oleju zalałem Ceratec od LM ale szczerze mówiąc nie zauważyłem jakiś mierzalnych korzyści.
 
weszło około 6,7L. Dziwne wszyscy piszą że do układu mieści się 6,5L.
Też tak miałem w 1,5 dci po AR2820. Nominalnie 5,7 a weszło pełne 6 litrów.
 
Ostatecznie zastosowałem płukankę Archoil 2820 (strasznie śmierdzi) i zalałem silnik olejem Specol gold 0w40. Trafił mi się w dobrej cenie ale w litrowych opakowaniach po 24,80 z litr. weszło około 6,7L. Dziwne wszyscy piszą że do układu mieści się 6,5L. Po jakimś czasie napiszę czy coś się zmieniło na plus. Zastanawiam się czy nie dolać dodatku Archoil 9100. Warto ?
To sprawdz teraz rano na zimnym silniku czy nie masz oleju ponad max. Nie ma opcji żeby w tym silniku zleciał przy wymianie cały stary olej. Do mojej książkowo też wchodzi chyba 6.3l ale podczas wymiany nie wchodzi więcej niż 5.5. Raz się oszukałem, wlałem 5l, po odpaleniu po 20 min sprawdzam i poziom jest na min. To dolałem jeszcze 1l. Rano sprawdziłem jeszcze raz i było z 5mm powyżej max. Teraz robię tak, że wlewam 5l i dopiero rano sprawdzam i dolewam ile trzeba.
 
Miałem M54 i zawsze wchodziło mi 6,7-6,8. Trzeba dobrze spuścić. W 1.4 tsi też podają 4L, a wchodzi mi 4,3-4,4.
 
Może jak zostawisz go do rana to zleci cały. W warsztacie nikt nie ma czasu żeby im auto stało na podnośniku kilka godzin.
 
Wystarczy się pokusić o wyssanie strzykawką z podstawy filtra ok 150 ml, które samo nie spływa i zrobić ręcznie obrót wałem, a w pół godziny po płukaniu zrobimy miejsce na 6,7 L.
 
Back
Top