Do normalnego użytkowania dobre 5W40 Meguin Super/LM Synthoil, Ravenol VST, Extreme GTC itp. do upalania 5W50 np Gulf Racing, Repsol Carrera czy Yacco Galaxie GT.
Ten sam silnik siedzi w znanym mi dobrze FX z 2006 roku, także z LPG i tam przy zwykłej jeździe lane są oleje 5w30 z GF-5, Amsoil, Motul, Valvoline - co jest dostępne. Zrobił tak ponad 100 kkm, wymiana standardowo co 6000 mil , ubytki małe. Do mocniejszej jazdy jak już było napisane 5w50.
Coobcio Garage spec od Zetek twierdzi, że największy problem w tych silnikach to podobno właśnie olej 5W30 dlatego mimo, że taki właśnie zaleca fabryka zaproponowałem 5W40 lub 5W50
Jak byś zdradził co oznacza "zwykły" to może by szło porównać bo Ravenol w lepkości 5W40 ma kilka rożnych olejów. Chodzi o VST?
Faktycznie w danych VST ma podane 4,5 chociaż szczerze wątpię w ten wynik (choć nie jest niemożliwy) przy VST bo mimo iż uważam, że to bardzo fajny olej to chyba z tym HTHS przesadzili albo wkradł się jakiś błąd.
Cobcio Garage, który przerobił tych silników mnóstwo, najbardziej zaleca zwykłego ELF na 5w50 i daje rade w nawet w bardzo modzonych zetkach. Wrzucał też zdjęcia silników na faceboooku w autach eksploatowanych, które jeździły na różnych wynalazkach i zawsze czysto było po tym Elfie. Silnik były brudzone (a wręcz czarne po rozbiórce) najbardziej przez oleje esterowe typu Millersy CFSy i tym premium oleje podobne(upalane, ale z wymianami co 2000km). Robił też "testy" gdzie sprawdzał na hamowni zetke na 5w50 Penritea, a później na Elfie i jak się okazało róźnicy nie było (różnice które wyszły były mniejsze niż błąd pomiarowy). Jeżeli Was to zainteresuje zerknijcie na jego profil, chłopak z "humorem" wszystko fajnie wyjaśnia
Seryjne zetki które jeździły na 5w30 jak zaleca producent, przyjeżdżały na wymianę panewek do niego, a on już zalewał 5w50/5W40.
Przejrzalem to i elf dobrze czysci bo ma duzo chemii, nie znaczy ze jest dobrym olejem, sam balbym sie go zalac, a jesli chodzi o estrowe oleje to chodzilo o 10w60 ktore nie nadaja sie do codziennej eksploatacji, a tylko do rajdow
Szukam 5w40 dobrej jakosci ktory przedewszystkim dobrze zabezpieczy silnik
Troche tego przerobiłem i chyba najlepiej wychodzi Ravenol RCS (jedynie nie ma zapisów o normach i aprobatach ale to chyba ze względu na przeznaczenie oleju mimo to myślę, że w codziennym użytkowaniu również się sprawdzi), więc pewnie na to się zdecyduje, chyba że macie jeszcze jakies sensowne propozycje
Jak w temacie szukam dobrego 5w40 o konkretnych parametrach - nie są bardzo wygórowane ale do tej pory nie znalazłem takiego żeby spełniał je wszystkie
Lepkość 100* C - min. 14,5
HTHS - min. 4.0
TBN - min 10
Temp płynięcia minimum okolo -50* C
Temperatura zaplonu min. 220* C
API SL (minimum)
max. 250zl / 5L
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.