• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Nissan 350z / Infiniti G35 3.5 V6

Faster

Użytkownik
Samochód
-
Jaki olej polecacie do

3.5 V6 z LPG Nissan 350z / Infiniti G35

Przedzial cenowy elastyczny
100-300 zl

80%-90% miasto czasami trasa 100km, 4x w roku trasa 1200km
 
Do normalnego użytkowania dobre 5W40 Meguin Super/LM Synthoil, Ravenol VST, Extreme GTC itp. do upalania 5W50 np Gulf Racing, Repsol Carrera czy Yacco Galaxie GT.
 
Ten sam silnik siedzi w znanym mi dobrze FX z 2006 roku, także z LPG i tam przy zwykłej jeździe lane są oleje 5w30 z GF-5, Amsoil, Motul, Valvoline - co jest dostępne. Zrobił tak ponad 100 kkm, wymiana standardowo co 6000 mil , ubytki małe. Do mocniejszej jazdy jak już było napisane 5w50.
 
Coobcio Garage spec od Zetek twierdzi, że największy problem w tych silnikach to podobno właśnie olej 5W30 dlatego mimo, że taki właśnie zaleca fabryka zaproponowałem 5W40 lub 5W50
 
Można jeszcze rozważyć RAVENOL RCS RACING COMPETITION SYNTO 5W40 USVO

Z opisu wynika że niby posiada już w składzie dodatki typu wolfram i molibden

https://www.ravenol.pl/produkty-rajdowe-i-wyscigowe/5293-RAVENOL-RCS-USVO-SAE-5W-40-1L-4014835741911.html
 
Ravenol RCS
Lepkość HTHS
4,26

Zwykly Ravenol 5w40
HTHS
4,5

Wiec czy ten zwykly nie bedzie jednak lepszy? Porowna mi ktos te dwa oleje?
 
Jak byś zdradził co oznacza "zwykły" to może by szło porównać bo Ravenol w lepkości 5W40 ma kilka rożnych olejów. Chodzi o VST?

Faktycznie w danych VST ma podane 4,5 chociaż szczerze wątpię w ten wynik (choć nie jest niemożliwy) przy VST bo mimo iż uważam, że to bardzo fajny olej to chyba z tym HTHS przesadzili albo wkradł się jakiś błąd.
 
Trudno to potwierdzić ponieważ mało kto w analizach robi HTHS bo koszt dość spory. Ogólnie moim zdaniem to dobry olej.

Używałem zarówno VST jak i RCS żadnych zastrzeżeń nie było. VST miałem z dodanym AR9100 i analiza przepracowanego jest na forum.
 
No wlasnie tylko teraz ktory bedzie lepszy czy RCS bedzie w czyms ustepowal VST? Np. Bedzie gorszy z nizszych temp lub szybciej straci wlasciwosci?
 
Cobcio Garage, który przerobił tych silników mnóstwo, najbardziej zaleca zwykłego ELF na 5w50 i daje rade w nawet w bardzo modzonych zetkach. Wrzucał też zdjęcia silników na faceboooku w autach eksploatowanych, które jeździły na różnych wynalazkach i zawsze czysto było po tym Elfie. Silnik były brudzone (a wręcz czarne po rozbiórce) najbardziej przez oleje esterowe typu Millersy CFSy i tym premium oleje podobne(upalane, ale z wymianami co 2000km). Robił też "testy" gdzie sprawdzał na hamowni zetke na 5w50 Penritea, a później na Elfie i jak się okazało róźnicy nie było (różnice które wyszły były mniejsze niż błąd pomiarowy). Jeżeli Was to zainteresuje zerknijcie na jego profil, chłopak z "humorem" wszystko fajnie wyjaśnia:)


Seryjne zetki które jeździły na 5w30 jak zaleca producent, przyjeżdżały na wymianę panewek do niego, a on już zalewał 5w50/5W40.
 
Przejrzalem to i elf dobrze czysci bo ma duzo chemii, nie znaczy ze jest dobrym olejem, sam balbym sie go zalac, a jesli chodzi o estrowe oleje to chodzilo o 10w60 ktore nie nadaja sie do codziennej eksploatacji, a tylko do rajdow
Szukam 5w40 dobrej jakosci ktory przedewszystkim dobrze zabezpieczy silnik
 
Troche tego przerobiłem i chyba najlepiej wychodzi Ravenol RCS (jedynie nie ma zapisów o normach i aprobatach ale to chyba ze względu na przeznaczenie oleju mimo to myślę, że w codziennym użytkowaniu również się sprawdzi), więc pewnie na to się zdecyduje, chyba że macie jeszcze jakies sensowne propozycje :)
 
Jak w temacie szukam dobrego 5w40 o konkretnych parametrach - nie są bardzo wygórowane ale do tej pory nie znalazłem takiego żeby spełniał je wszystkie

Lepkość 100* C - min. 14,5
HTHS - min. 4.0
TBN - min 10
Temp płynięcia minimum okolo -50* C
Temperatura zaplonu min. 220* C
API SL (minimum)
max. 250zl / 5L

Możecie coś polecić co spełni te wymagania?
 
Back
Top