• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Nissan 370Z

cybuch

Nowy użytkownik
Samochód
Nissan 370Z
Marka samochodu
Nissan
Budżet/ile litrów
do 400 PLN / 6 litrów
Styl jazdy
Silnik
VQ37VHR
Data produkcji
2011
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
na co dzień brak, na torze ciężko określić
Jakiego oleju wymaga instrukcja
API SL lub SM, GF-3 lub GF-4, A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5B5, C2 lub C3 5W30
Jaki olej masz obecnie
Amsoil Signature Series 0w40
Mam pytanie o dobór oleju do Nissana 370Z. Auto jeżdżone na co dzień, zdarzają się też wypady na tor. Obecnie zalewam Amsoil SS 0w40, zastanawiałem się czy nie zmienić oleju na PMO extreme est 5w40 - głównie ze względu na polską markę, tylko pytanie czy warto tj. czy PMO jest przynajmniej tak dobrym olejem. Może przekombinowuje i zostać przy amsoilu?
 
Możesz zalać PMO, to dobrej jakości oleje, w mojej opinii (zaraz na mnie naskoczą) nie ustępują Amsoilowi zwłaszcza jako Extreme. Generalnie do japońskich wozów to polecę nieodmiennie japońskie oleje czyli Eneos Sustina.
 
Kolega, co prawda nie w 370, ale w 350Z od kilku lat, nie pamiętam, ale z ma go już z 5-6 lat, leje głównie Eurola Super Lite 5W50, czasami Valvo VR1 5W50, wymiana co 5-6 tys. km.
 
Coobcio gdzieś pisał jaki olej lać ;p
10w60, 5w50 ;-)
W żaden sposób nie chcę mu ujmować, bo to żywa skarbnica wiedzy, oglądałem dużo filmów z nim i do każdego samochodu by lał 10W60 lub 5W50, zastanowiłbym sie czy to nie za gęste oleje do auta, które fabrycznie miało śmigać na 5W30 i które będzie jeździć zimą. Generalnie o olejach wiem prawie nic, ale w stanach ludzie jeżdżą głównie na 5W40 i 0W40 i problemów nie mają.
Możesz zalać PMO, to dobrej jakości oleje, w mojej opinii (zaraz na mnie naskoczą) nie ustępują Amsoilowi zwłaszcza jako Extreme. Generalnie do japońskich wozów to polecę nieodmiennie japońskie oleje czyli Eneos Sustina.
To żeby zmienić z 0W40 na 5W40 trzeba by spuścic tyle oleju ile się da żeby się nie mieszały? Mam tu na mysli chłodnicę i węże i to co zostaje na dnie miski?
 
Oleje są że sobą mieszalne.
Jak możesz niewielkim nakładem pracy opróżnić chlodniczke oleju, to po prostu to zrób.
Miski nie zdejmuj.
 
Oleje są że sobą mieszalne.
Jak możesz niewielkim nakładem pracy opróżnić chlodniczke oleju, to po prostu to zrób.
Miski nie zdejmuj.

OK, to nie sciągam. Pewnie troche ponad litr zostanie w chłodnicy, ale raz że cięzko samemu zdjąć zderzak to nie wiem czy po rozkręceniu i ponownym przykręceniu węży do chłodnicy będzie to szczelne, różnie słyszałem.

Załatw sobie spacer od coobcia na +1L oleju i jak bardzo nie grzejesz to nawet 5w40 wystarczy i oczywiście interwał max 10 tysi

Interwał trzymam fabryczny 7500, co track day skracam o połowę. A co do coobcia i spaceru od niego to chciałem takowy zanabyć, ale bardzo cięzko z kubą się dogadać na wysyłkę, a do warszawy mi nie po drodze. Po drugie ten spacer ma znikomy wpływ na temperature na torze, na autostrade pewnie zbije pare stopni.
 
Back
Top