• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Nissan Note e12, 1.2 HR12DE

WaskezzZ

Nowy użytkownik
Samochód
KIA CEED 1.6 122KM K4FC, Saab 9-3 1.9 150 KM
Marka samochodu
Nissan Note e12
Budżet/ile litrów
160/4l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.2 HR12DE
Data produkcji
2014
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w20 API:SN, ILSAC:GF-5 / 5w30, API:SL, SM lub SN, ILSAC:GF-5, ACEA:A5/B5
Jaki olej masz obecnie
5w30
Witam Wszystkich,

w ostatni weekend mój tata kupił Nissana Note z 2014 roku, silnik 1.2 benzyna 59 kW. Silnik 3 cylindrowy na łańcuchu, przebieg 116 tys. Od początku do 2022 roku był serwisowany w salonie Nissan. Nie wiem co tam było zalewane. Jest informacja, że ostatnio przy przebiegu 111 tys. poszedł olej 5w30. Silnik raczej w dobrej kondycji, na ten moment ciężko powiedzieć czy coś lubi chlapnąć na 1000 km. Teraz oczywiście będzie robiony serwis olejowy z filtrami. Nie mam pojęcia co zamówić mojemu staruszkowi i proszę o Wasze wsparcie. Przeglądałem tematy na forum ale nie znalazlem nic z tym silnikiem. Nie jestem doświadczonym użytkownikiem dlatego potrzebuję wsparcia. Budżet podałem w temacie, układ smarowania mieści 3,4 l. Samochód użytkowany głównie na dojazdy do pracy 2x8 km dziennie. Kierowca ma lekką nogę. Przebieg roczny nie powinien przekroczyć 10 tys. km z tego względu wymiana oleju raz do roku lub po dystansie 9k. Ojciec chciał zostać przy oleju 5w30, musiałbym go dobrze zbajerować by chciał przejść na 0w20, czego sam nie jestem zwolennikiem. Raczej nie chcę przekraczać podanego budżetu bo chyba nie ma sensu. Najważniejsza jest cena/jakość. Dopuszczam do wiadomości polskich producentów.
Z góry dziękuję za pomoc i sugestie.
 

Attachments

  • IMG_20230402_143944.jpg
    IMG_20230402_143944.jpg
    2,2 MB · Odwiedzin: 157
Last edited:
Albo masz DE i wtedy 0w20 , albo DDR i wtedy 5w30
 
To w serwisie by lali niezgodny olej ? Na różnych stronach ze specyfikacja tego silnika (HR12DE) nissana podają klasę 5w30 jako dopuszczalną.

Sam myślałem nad olejem:
PLATINUM Max Expert DEX1 5W-30.
Spełnia niby normę: ILSAC GF-5 oraz API SN Plus.
 
Czyli pierwszy z Berlina Zachodniego, a drugi z NRD? 🛂
 
@WaskezzZ sam wrzuciłeś zdjęcie instrukcji. Tak tam zalecają. A to że w ASO leja niezalecane oleje to nic nowego i bym powiedział norma.

Choć wg. Teorii z innego postu z dziś, jak po gwarancji to można lać co się chce😉
 
To jak już idziemy w tą bogatszą stronę Berlina to jakie 0w20?

Gulf Ultrasynth X 0W-20
Olej silnikowy Eneos Ultra 0W-20
 
Sam myślałem nad olejem:
PLATINUM Max Expert DEX1 5W-30.
Spełnia niby normę: ILSAC GF-5 oraz API SN Plus.
Popieram. Do nissana i kia mógłbyś zalać ten sam olej na bogato Eneos X Prime 5W30 lub skromnie Orlen dex1.
 
Mam Nissana z większym silnikiem z tej rodziny HR16DE - od zawsze stosuję tam 5W30 A5/B5 API SL i dobrze na tym chodzi, oleju nie zużywa
ostatnio Lotos Synthetic Plus, ale oleje tej klasy (A5/B5 Ford 913C/D) są na jedno kopyto.
 
Mając na względzie powyższe sugestie skupię się raczej na Orlen DEX1. Jakby wcześniej chciał zastosować płukankę przed wymianą to AR2820 będzie ok?
 
Pewnie! z 20-30 minut.
Ale bym wolał lać Gulf Ultrasynth X 0W-20
Gulf Hybrid 0W20 czy Eneos Ultra 0W-20,
z 5W30 to Ford Motorcraft A5 5W30 to moja propozycja.
 
Last edited:
Back
Top