• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Nissan Pixo

Laser5

Użytkownik
Samochód
Nissan PIXO 1.0
Marka samochodu
Nissan Pixo 1.0
Budżet/ile litrów
do 50PLN/1L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
K10B
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
API SL lub SM 0w20 lub 5w30
Witam szukam oleju do Nissana Pixo 2011r przebieg 97 tys km, kupiony miesiąc temu. Nie wiem dokładnie jaki olej był lany wcześniej jedynie na karteczce serwisowej było napisane 5w30 i ilość oleju 2,9l przy przebiegu 95 tys w listopadzie 2022. Po kupnie zrobiłem płukankę Motulem Engine Clean zmiana filtra oleju na mann, Wybrałem olej Ravenol FO 5w30, taki mi wyszedł z wyszukiwarki Ravenola i spełnia specyfikację z instrukcji obsługi. Po zmianie oleju mam wrażenie że silnik pracuję odrobinę głośniej, może to tylko wrażenie ponieważ nie wiele nim jeździłem przed wymianą oleju. Zmieniam oleje w swoich samochodach co 10 tys max. Co możecie doradzić na kolejną wymianę oleju?
 
Przecież możesz wlać Amsoila SS , Redline co tam sobie można jeszcze wymyśleć droższego. Ale skoro pytasz - czy warto? To odpowiadamy - nie warto.
 
Witam po dłuższej przerwie, znalazłem taki ciekawy olej Comma X-Flow Type F Plus 5w30 cena dość atrakcyjna, myślę że warto się nim zainteresować.
 
Warto, nie warto, zależy jak kto na to patrzy, wśród olejów A5/B5 może ze 3-4 jakoś się wyróżniają, reszta to takie same bazy, taki sam pakiet, różna cena i opakowanie.

Ja w olejach tej klasy polecam i będę polecał zawsze Castrola, ewentualnie jakieś oleje A7/B7 ponroju Valvoline SynPower FE, które pakietowo wyglądają praktycznie jak stary Magnatec A5, czy Motorcraft A5 ze zmodyfikowanym pakietem detergentów (wapń częściowo zastąpiony magnezem), żeby przejść testy na LSPI. Dlatego dla mnie cały czas Magnatec/Motorcraft A5 są na topie pod tym względem.
Jak chcesz, możesz spróbować Magnatec C2 5W30, planowałem go jako docelowy olej, ale wpadłem w wir eksperymentów. Nie tylko ja, bo wielu użytkowników forum potwierdzi Ci, że na tym Magnatecu dzieje się jakaś magia i świetnie pracują na nim silniki.
 
@Triumphator Mam pytanie, ponieważ na znanym portalu aukcyjnym są jakby dwie wersje tego oleju jedna z dopiskiem start stop druga bez i jest inna szata graficzna, czy to te same oleje?
 
Pewnie tak, tylko sprzedający nie zaktualizowali danych. Jest tam też oficjalny sklep Castrola, masz pewny produkt i w cenach często nawet niższych, niż w innych sklepach.
 
To kwestia indywidualna, moim zdaniem to takie placebo, dla poprawy własnego samopoczucia. Nie widzę ani potrzeby, ani sensu, tym bardziej mając używany samochód, nie znając jego przeszłości. Co kto lubi, jak ktoś czuje potrzebę nagłej wzmożonej troski o ≥10 letniego strupka i nie szkoda mu na to kasy, to nic nie stoi na przeszkodzie, ani nie zaszkodzi, ani pewnie nie pomoże.
 
Myślałem jeszcze o Motul X-clean EFE 5w30, który pracuje u mnie już kolejny sezon absolutnie bez problemowo w Toyocie Yaris 1.3 2SZ-FE tylko że jest trochę grubszy tzn bardziej lepki.
 
Rozczulasz się nad tym Nissanem jakby to był co najmniej GT-R, a on przecież pójdzie na wszystkim co lepkie. Weź sobie tego Magnateca C2 i jak ci się spodoba to na nim zostaniesz. HTHS przewidziany przez producenta zachowany, jak często wymieniasz to dziwne historie rodem z legend o przeklętym Castrolu cię ominą, a niższy poziom popiołów będzie bezpieczniejszy dla katalizatora w razie ewentualnego poboru oleju.
 
@tomek1986 Sprawdzone olej 0w20 lub 5w30 klasa jakości SG, SH, SJ, SL, SM
Post automatically merged:

Catrol Magnatec 5w30 C2 będzie pasował, klasa API SN
 
Last edited:
A może coś z najnowszym API SP? Valvoline Synpower FE 5w30, najnowsze normy ACEA A7/B7, o dziwo wysoki TBN, pakiet nie najbiedniejszy, lekkobieżna 5w30. W sam raz do Japończyka.
 
Back
Top